De nieuwe Breitling Navitimer is de oude Breitling Navitimer

Kijk zo kan het ook:

Bron quote

Omdat perfect jaren vijftig-ontwerp geen update nodig heeft. Vele horlogemakers hebben de afgelopen jaren hun archieven geplunderd, naarstig op zoek naar inspiratie en - jakkes - heritage. Geen van hen deed dat zo grondig en met zoveel overtuiging als Breitling.

De nieuwe Navitimer 806 1959 Re-Edition is daar een mooi voorbeeld van; die is in feite identiek aan het exemplaar dat in 1959 werd onthuld, een instant classic, compleet met vederlicht plexiglas en de kenmerkende, geribbelde

Wat het resultaat anno 2019 zo fantastisch maakt is juist het feit dat we hier niet te maken hebben met de een of andere halfhartige herintepretatie. Maar met een échte remake. Van één van 's werelds gerenommeerdste piloten-horloges, mind you.

Foto’s en meer tekst via https://www.quotenet.nl/lifestyle/horloges/a28292285/tijdsverschil-de-nieuwe-breitling-navitimer-is-de-oude-breitling-navitimer/

11 likes

Mooi ding!!!

1 like

Wow!!

1 like

Zoek de verschillen :nerd_face:

5 likes

Gebrek aan beads, het logo, de indices, de subdials, de wijzers, … :nerd_face: :wink:

1 like

Dat is pas echt een beauty! Die lelijke cijfers altijd en subdials in dezelfe kleur. Blegh

1 like

Die oude heb ik gehad in '64-'66, maar het was een echte manchettenvreter door de hoge en scherpe buitenrand! Toen al behoorlijk duur.

6 likes

Nice, maar dan wel liever met een stalen band :slight_smile:

1 like

Deze is uit 1964. Venus 178.

1 like

Oeeee erg goed gedaan Breitling!!!

1 like

Prachtig. @H-plar wat een geweldenaar heb je daar zeg… mooie foto ook.

Het model dat Breitling uitbrengt, doen ze goed.
Breitling is goed bezig vind ik, mooie modellen op de markt brengen en dan tussendoor zo een stukje geschiedenis weer naar deze tijd brengen zonder zichtbare aanpassingen… ik hou ervan.

1 like

Tja veel is er niet veranderd, gelukkig

3 likes

Mooi. En toch weer eentje erbij voor in de toekomst. Alleen die maat, ik weet t niet zeker…

1 like

Nieuw gekocht in 1998. Blauwe wijzerplaat en gouden buitenring. Nog steeds in mijn bezit. Eerste eigenaar.

6 likes