De nieuwe Cartier Santos met blauwe wijzerplaat

Absoluut, helemaal, volledig geweldig! Typisch hate-it or love-it horloge. Ik verkies zelf overigens toch de klassiekere versie met lichte plaat. Zit al weken te dubben of ik hem bestel. Zaterdag nog een keertje in het echt bekijken.

Overigens, vorige keer heb ik de medium en large allebei gepast, en de large was voor mij overduidelijk mooier (ondanks mijn kleine polsen). De medium vond ik erg vrouwelijk ogen, en stond een stuk minder mooi op de leren band.

5 likes

Precies wat jij zegt. De medium deed iets te vrouwelijk aan.

1 like

Gets me every time :joy:

8 likes

Yes please!

1 like

Nee, de blauwe is er alleen in de large uitvoering

1 like

Ik gebruik de woorden “beperkt budget” gezien je met zo’n lijst eisen meestal ruim in de 5 cijfers beland.
En 7k is ook voor mij enorm veel geld, begrijp me niet verkeerd.

1 like

Met jouw wensen pakket heel goed te doen en niet vrouwelijker dan een 5711 :see_no_evil:

:v:

:beers:

2 likes

Vrouwen horloge. :upside_down_face:

:laughing:

Ja, en met korting te krijgen. Een 5711 is gewoon 25k boven list, en dat zou het me niet waard zijn, als ik zo veel te besteden zou hebben.

1 like

Nee, dat vind ik niet en zoals gezegd erg mooi, maar voor mijn pols echt te groot. Ik vond de Monaco ook al iets te groot en deze is nog wat groter.

2 likes

Ja daar schrik ik van Ben, maar ik zal eerst zelf eens gaan passen

Het was niet serieus bedoeld.
:v:

1 like

Dat zou ik zeker even doen :wink::+1:

2 likes

Medium is er niet in blauw. Je kunt ze vinden rond de 5,5k

Lug to lug size is ongeveer hetzelfde als van een toolwatch.

Moet je van houden.

Ik denk dat een design als deze beter tot zijn recht komt in een wat kleiner formaat.

Ik zou persoonlijk een Santos Galbee in volledig staal opsnorren in uitmuntende staat, die heeft imho betere proporties. Vind ik persoonlijk belangrijker dan een in-house movement bij modellen zoals dit.

(Dat modemerk voor vrouwen imago valt wel mee trouwens! :wink: )

Groeten,

Noel.

3 likes

Zo, auw. Das dan toch effe anders.

3 likes

Een Santos Galbee heeft geen van de eigenschappen welke ik me tot aangetrokken voel in de nieuwe Santos.
Dus dit zou nooit mijn keuze zijn. Oubollig en saai, maar dat is slechts mijn mening. Bovendien zou ik geen ETA willen. Niet speciaal genoeg. Het gaat vooral om het soeciale gevoel dat een horloge je geeft, en dat heb ik totaal niet bij dat model.
Een medium afmeting kan ik me iets bij voorstellen, maar dat neemt een deel van het sportieve voor mij weg, en zit je dan vast aan een zilver witte wijzerplaat.

Lang verhaal kort: als de blauwe me niet bevalt op de pols, is het einde verhaal, en ga ik op zoek naar iets anders.

2 likes

Ik vind hem prachtig!

1 like

Prachtig @Paraflex ! Maar ja, ik ben dan ook een vrouw :smiley:

4 likes

Zeer mooi en chique horloge en voldoet zo te lezen aan jouw eisen. Een behoorlijke investering, maar als je hem echt mooi vindt… en je kan het doen… dan zou ik er zeker voor gaan! :ok_hand::slightly_smiling_face: