De nieuwe Cartier Santos met blauwe wijzerplaat

En een IWC ingenieur 3239? Die checkt ook wel wat boxjes denk ik.

alleen geen automaat…
Al is die er geloof ik wel.

Of een zenith defy?

2 likes

Mooi model, maar veel te groot gezien de foto van Ben.

Ik vind het een prachtig horloge. Het horloge vast houden en passen zou ik sowieso doen.

1 like

Jaaa! :heart_eyes:

1 like

Dag Rob. Da’s ook toevallig. Heb er net gisteren een gekocht bij S&C in M’tricht. Ga hem morgen ophalen. Twijfelde aanvankelijk over de wijzerplaat (te donker?). Maar toen ik hem voor het eerst irl zag was het meteen raak. Voor 40mm vind ik dat hij op mijn wat bredere polsen (22 cm) niet klein uitvalt. Leren bandje erbij met handig wisselsysteem is ook fijn.

1 like

Ik vind het een geslaagd model. Maar zoals meerderen al zeggen…aan de forse kant.

1 like

Bedankt, maar ik vroeg meer naar de mening over deze blauwe Santos.

1 like

Fors zo idd.
Verder wel een mooi model, maar had van mij wel een klap kleiner gemogen.

1 like

Vriend van me draagt al jaren een santos.
Heeft van alles gedragen en een mooie collectie.
Maar heeft - als ik hem zie - altijd de Cartier om.
Daar zal een goede reden voor zijn !
Prachtig horloge en Cartier is een top horlogemerk.

Ok, ik dacht dat je deze opties wellicht ook nog kon meenemen.
My 2 cts, mooi maar groot. Zelf ben ik er nog zo’n twintig jaar te jong voor maar het is een mooi horloge. Zelf zou ik ook de blauwe plaat nemen. Jammer van die Romeinse cijfers maar da’s persoonlijk.
Ik zou me alleen wel afvragen of je voor 7k een horloge moet kopen dat lijkt op je graal. Het is een prachtig ding maar het gaat nooit een Patek worden.

Want een moderne patek koop je voor 7k…
Appels met peren

Helemaal niet want ts geeft aan eigenlijk het liefst een PP, AP oid te willen kopen. Tsja, dan leg ik idd de link tussen PP en deze Cartier.

Dank je, maar ik zou niet eens de Patek 5711 kopen als ik hem zou kunnen betalen. 25k boven list gaat tegen mijn principes in, en ik bezit liever ook meerdere horloges voor hetzelfde geld dan 1 hele prijzige.

Ik gaf alleen een paar voorbeelden van horloges die ik mooi vind met de eigenschappen die mij aanspreken in dit type horloge, en deze eigenschappen zijn gedeeltelijk ook terug te vinden op de Santos.
Het is me in dit topic dan ook puur te doen om hoe er over de Santos gedacht wordt, en de meerderheid hier deelt mijn mening dat hij erg mooi is, maar de afmetingen kunnen nog wel eens spelbreker zijn. Dat ga ik binnenkort zelf ondervinden, wanneer ik hem ga passen.
Is hij echt te groot, dan wacht ik tot Cartier de medium versie in het blauw uit brengt.

2 likes

Sehr schön!

1 like

Vandaag even wezen passen. Afmeting valt mij erg mee, op mijn pols tenminste

19 likes

Die is echt niet te groot hoor. Schitterend ding trouwens.

1 like

Ik zeg doen! :+1:

1 like

Valt goed!

1 like

Dat ziet er inderdaad een stuk beter uit :smiley::+1:

1 like