De nieuwe Hamilton Khaki Field Mechanical

Ik heb nooit veel interesse gehad in de (te) uitgebreide Khaki lijn waarmee Hamilton zijn gloriedagen als producent van ‘issued’ horloges probeert te herleven, maar deze nieuwe variant viel me toch wel in positieve zin op:

Geen datum, handwinder met oversized kroon, een mooie diameter van 38mm, een leuke nato met lederen details, en faux patina lume die ik in dit geval passend en subtiel vind. En de prijs valt ook niet tegen met $475.

Ik kan ‘m momenteel alleen in de webwinkel van Hamilton USA vinden (als pre-order) en ze lijken niet buiten de USA te willen verschepen. Ik hoop dat dat nog verandert, want ik vind dit toch wel een boeiende budget optie. Wat jullie?

23 likes

Niet verkeerd! De eerste Hamilton die ik interessant vind.

1 like

Leuk, ik ha de eerdere mechancial al in het snotje en op de wensenlijst staan. Nog steeds niet gekocht en deze lijkt mij nog leuker. En precies wat ik zoek, 38mm handwinder en no date.
Vind dat no-date zo lekker makkelijk. Je pakt je horloge slingert hem op gang zet even de tijd goed en gaan.

Edit: @dialstatic vind hem in duitsland https://www.juwelier-roller.de/hamilton-khaki-field-handaufzug-h69429931.html
En bij Olfert ook https://www.olfert-co.de/Hamilton-Khaki-Field-38mm-Handaufzug-H69429931

3 likes

erg mooi horloge. Alleen de maat vind ik discutabel. 38 mm is voor mij weer net te klein. Wel een erg mooie kleurencombi, vooral de creme wijzers. Ze zouden meer en vaker handopwinders moeten aanbieden! Wat voor uurwerk zit erin?

1 like

Werk: ETA 2801-2 mit Handaufzugsmöglichkeit

1 like

Ik heb hem in december voorbij zien komen op de instagram van Hamilton, was hem verder nog niet tegengekomen. Leuk horloge, perfect formaat, no-date en mechanisch. Ik weet alleen niet wat ik van die beige lume vindt. Die kleur heeft het natuurlijk gekregen om het idee van patina na te bootsen en om het horloge zo een vintage uiterlijk te geven. Dan ga ik misschien toch liever opzoek naar de originele, zoals deze

1 like

Slim, lekker dun. Meistersinger gebruikt dat uurwerk ook voor de No. 01, toch?

Dat snap ik ook. Toch vind ik de originele vaak net wat klein met 34mm (de gelinkte zelfs 32mm?). Als verzamelobject is zo’n origineel zeker veel interessanter, maar als dagelijkse beater ga ik denk ik toch voor de re-issue.

2 likes

Heb er al lang 1 besteld! :laughing:

In mei komt er ook een bruine variant!

9 likes

Die is ook ook niet verkeerd zeg! Waar heb jij ‘m besteld?

1 like

Via Hamilton NL :wink:

1 like

Heb 'm laatst voorbij zien komen. Erg interessant horloge;)

Geinig ding! Wel schijnt bij het huidige model het glas heel erg te spiegelen. Hopelijk hebben ze dit (deels) verholpen.

1 like

Mooie fielder! Heb ik wel wat mee.

Mooi! Haalt het niet bij mijn CWC maar toch :upside_down_face:

1 like

Dat zou ik niet weten

Die ene die te koop staat? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Stond :upside_down_face:

1 like

gewoon echt een gaaf horloge !

1 like

Hmm, toch maar eens langswandelen bij de AD straks.

1 like