De nieuwe Hamilton Khaki Field Mechanical

Ik ben benieuwd of je hem kunt vinden en hoe die dan bevalt in het echt. Want met deze uitvoering gaat het wel weer een beetje jeuken en zou ik hem graag willen hebben.

1 like

Is de wijzerplaat nou zwart? Op sommige foto’s is 'ie grijs, maar dat is mogelijk door overbelichting.

Ik vind het een ontzettend leuk horloge, goed geslaagd. Voor die prijs toch wel een beetje kriebelen…

1 like

Verwacht je dat deze moeilijk te krijgen zal zijn in Nederland dat je er al zo vroeg bij bent?

1 like

Als het goed is wordt ie deze maand gewoon beschikbaar overal, maar wilde hem persé hebben, omdat ie erg op de originele military issued versie lijkt alleen dan een slagje groter :wink:

3 likes

Hij is zwart maar niet diepzwart volgens mij maar dat zeg ik zonder hem in het echt gezien te hebben. Lijkt wat op het zwart van mijn Steinhart.

Zwart :wink:

6 likes

Goede value for money. Die extra 24 uurs cijfers zijn niet mijn ding, maar wel trouw aan het origineel.

Dat is voor mensen uit de USA, waar ze ‘military time’ niet kunnen onthouden (moeilijk he, min twaalf ;-)). Ik krijg soms serieus commentaar van Amerikanen als ik via e-mail een meeting plan om 16:00 of zo.

4 likes

Net zoiets zoals de datum aanduiding ‘maand/dag/jaar’. Ik moet nog steeds drie keer kijken voordat ik het doorheb. Waarom kunnen ze niet gewoon aan SI eenheden en andere standaarden doen.

Hoe zit het met de waterdichtheid van een Khaki Field?

En hoe zit het met de reflectie van het glas? De Khaki Fields staan er bekend om dat je je haar er in kunt kammen…

Ik ben maar even in het Japans verder gaan zoeken naar reflectie en voor wat ik er hier van zie schijnt het mee te vallen. https://www.youtube.com/watch?v=FXFHRAOWBvg

Ja dat lijkt inderdaad te overzien. Het kan soms erg irritant zijn. Het was bijvoorbeeld de reden dat ik de Oris ProPilot liet lopen…

Nu heb ik zowel de oude als deze nooit irl kunnen beoordelen. Ik moet afgaan op wat ik in het filmpje kan zien en daar lijkt het mij te doen en niet veel anders dan ik gewend ben. Maar ik heb ook vaker gelezen dat men het over de spiegeling heeft. Het is mij in alle reviews die ik van het oude model heb gezien nooit opgevallen noch begrepen van de reviewer dat dit een issue is.

Broodje aap? Of iets wat in de reviews achterwege wordt gelaten ivm belangen?
Zou het gewoon zelf moeten zien om het te weten.

Ik heb drie Khaki Field automaten gehad (38mm, 40mm en 42mm) en de handopwinder (38mm). HF vergeet niets dus bij deze wat foto’s.

afbeelding

2 likes

Ziet er inderdaad redelijk spiegelend uit ja.
Toch vind ik deze no-date handwinder in 38mm erg de moeite waard. Het is 1 van mijn wensen een 38mm handwindertje zonder datum te hebben. Hij is niet perfect maar voldoet wel aan de maat, caliber en complicaties. Er kan altijd een ander glaasje in en heb ik ook is een mod :joy:

Precies. Mooi bol plexi erin en klaar!

2 likes

Nwe is ook al door iemand voorzien v plexi :wink:

Staat ook wel strak!

6 likes

Die kome mij wel bekend voor! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like