De nieuwe Speedy pro sandwich review

Sinds gisteren heb ik de nieuwe Speedy in bezit.
Op een paar limited editions na, waren mijn Speedy’s altijd uitgerust met hesalite, maar met de nieuwe heb ik toch bewust gekozen voor de Saffier versie.

Deze oogt voor mij net wat eleganter (ik heb geen toolwatch nodig, en ondanks vele verzoeken loop ik voorlopig toch niet naar de Maan).
Hij is ook wat praktischer voor dagelijks gebruik (krasjes op het “glas” trek ik niet, en dan blijf ik poetsen).

Nu staan er talloze reviews online, en dus ga ik je niet vervelen met hetzelfde verhaaltje over alle verbeteringen/veranderingen, welke voor mij dermate bepalend waren dat ik de nieuwe heel graag wilde hebben.

Wat ik er persoonlijk van vind:

Pluspunten:

• Hackable (secondewijzer kun je eindelijk stopzetten), grotere kroon, zodat het opwinden een stuk makkelijk gaat, uurwerk is echt veel nauwkeuriger.
  • De stalen band is comfortabeler en hoogwaardiger. - De box is een stuk compacter, en dat scheelt kastruimte. Bovendien zit er een klein reisdoosje in verwerkt, wat een leuk detail is.
  • Mooier afgewerkte wijzers.

Minpunten:

• De onderkant (van de lugs) heeft echt scherpe randen, evenals het vouw mechanisme van de sluiting. Merk je niet om de pols, maar komt goedkoop over.
  • De aansluitschakels van de sluiting, hebben geborstelde middensegmenten, terwijl deze bij de rest van de band glad gepolijst zijn. Ook niet erg, maar komt wat goedkoop over.
  • Er is wel heel erg bezuinigd op de box. Mooi dat hij kleiner is, maar alle accessoires zijn verdwenen, tot aan het kaartenmapje aan toe.
  • Nog steeds 50M WR, en je kunt er dan wel mee zwemmen volgens Omega, maar dit had gewoon 100M moeten zijn, zodat je ook na 5 jaar of meer niet bang hoef te worden van een beetje water.

Verder zou je de aanzienlijke prijsverhoging ook als minpunt kunnen zien, maar ik persoonlijk vind deze nieuwe Speedy iedere euro waard. Natuurlijk is er nog ruimte voor verbetering, maar:
Deze nieuwe Speedy vind ik beter bij me passen, en dus mooier dan bv een Daytona. Relatief is het dus een koopje :joy:

Conclusie: eindelijk een Speedy, waarvan de som van die verbeteringen het voor mij een aanzienlijk beter horloge maakt zodat haat/liefde eindelijk verandert in liefde.

Voor de duidelijkheid: dit alles is hoe ik dit horloge persoonlijk ervaar, en daar op een mening baseer. Jij kunt er dus heel goed compleet anders over denken. In dit geval is er dus geen gelijk of ongelijk :+1:t2:

99 likes

Lekker hoor! Gefeliciteerd met een hele mooie Speedy. Erg dik en veel plezier met dragen

1 like

Prachtig, heel veel plezier met deze prachtige Omega.

1 like

Erg mooi…:+1:

1 like

Hij blijft iconisch.

Heb ze eens naast elkaar bekeken en er zit bij deze uitvoering van de speedy wel degelijk verschil tussen de hesalite en saffier.

Vond de band met gepolijste accenten en de het opgelegde logo wel echt mooier bij deze uitvoering.

1 like

Proficiat, verstandige keuze om dit type glas te kiezen. Heb bij mijn aanschaf van de moonwatch ook bewust gekozen voor de variant met saffier glas. Nooit spijt van gehad.

1 like

Gefeliciteerd en welkom bij club 3861, ik heb zelf geen probleem met 50m WR aangezien Omega toch adviseert elk jaar de WR te testen, dus als die er een keer niet doorkomt is dat het moment om de seals te laten vervangen ipv 5 jaar lang er mee rond te lopen.

1 like

Helemaal waar, maar technisch gezien is het geen enorme stap voor Omega (small step for mankind was het toch?) om er 100M van te maken zodat je niet ieder jaar dat gedoe hebt om naar een Omega Service point te gaan voordat je onbezorgd naar een poolparty kan :grinning::+1:t2:
Ik zwem ook gewoon met een Speedy hoor, want als Omega zegt dat het geen probleem is, wie ben ik dan om daar aan te twijfelen. Na de garantieperiode wordt ik vast een stuk voorzichtiger :joy:

Bij echte watersporten (surfen, jetskieen etc) draag ik wel wat anders natuurlijk met een WR van 200, of 300M.

1 like

Leuk geschreven.
En man, wat een prachthorloge.

Ik wilde hem al. Nu nog meer…

1 like

Zeer mooi horloge en leuk je bevindingen te lezen :+1:

1 like

Moest er vroeg of laat toch weer van komen he :wink:

Goede keuze! Gefeliciteerd

Heb de nieuwe saffier nog niet in de echt gezien, maar op de foto’s lijkt rand een stuk mooier dan bij de vorige refs.

Groeten van je hesalite ex

1 like

Mooie aanwinst! Leuk om je eerste indruk te lezen

:joy: :joy: :joy: :joy: :joy:

Enne, prachtig horloge. :ok_hand: :ok_hand: :ok_hand:

Die foto’s doen me toch wel weer watertanden. Ik vond bij de oude de versie met saffier ook al mooier. Bij de nieuwe lijkt het nog mooier. Geniet ervan!

1 like

(ik heb geen toolwatch nodig, en ondanks vele verzoeken loop ik voorlopig toch niet naar de Maan).

Haha leuke grap! Maar mooi horloge en geniet ervan!

1 like

Gaaf horloge zeg, echt prachtig :ok_hand:t2:
Heel veel draagplezier (ondanks de sluiting) :+1:t2:

1 like

[quote=“MrShankly, post:11, topic:345317”]
Moest er vroeg of laat toch weer van komen he :wink:
[/quote]i

Ja, absoluut. Ik heb dit zowel met de Submariner, alsook met de Speedy. Er zal vast een reden voor zijn dat de halve horlogewereld met deze horloges rondloopt, al vind ik het op het moment prettiger om met een Speedy te lopen door al dat gezeur wat er om Rolex heen hangt.

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst en welkom bij de club!!

Zelf heb ik hem nu sinds januari in dezelfde uitvoering en had hiervoor de 1863 saffier. Deze is toch echt wel mooier en de band is super comfortable. Ik snap dat sommige mensen de micro adjusters missen, wellicht heb ik geluk met mijn pols :smile:

1 like

Sluiting is fantastisch om te zien, supercomfortabel, en inmiddels zonder scherpe randjes :grinning:

De minpuntjes die ik genoemd heb, zijn details met ruimte voor verbetering, maar eenvoudig op te lossen.
Wellicht een paar verkeerde bezuinigingen van Omega, maar zo heeft ieder merk wel iets.

Verder komt deze Speedy voor mij heel dicht bij perfectie hoor.

1 like

De schakels zijn veel kleiner, en dus is het makkelijker om hem passend te maken. Er is trouwens wel genoeg ruimte in de sluiting voor een micro verstelling, dus wie weet komt het er ooit nog na een kleine update.
Er moet natuurlijk wel iets te wensen overblijven. Perfectie is doorgaans saai.

2 likes