De nieuwe Staudt Guilloche Chronograph en Yvo op bezoek bij grootmeester Benzinger!

Precies! Als je op zijn website kijkt wat voor moois hij allemaal maakt, en wat dat mag kosten, denk ik dat je zijn fee op 2-3x zo hoog mag stellen.

https://www.jochenbenzinger.de/en#news

2 likes

Is er trouwens hier iemand op HF die de ‘gewone’ Staudt chrono bezit? ben benieuwd naar zijn/haar ervaringen…

1 like

Ligt helemaal waar je je voor uitgeeft. IT-er, zeker. Programmeur, helemaal. Jurist, kat in het bakkie… Schoonmaker? Meh…

Gaaf filmpje, mooi horloge.
Echte passie bij die twee, Yvo en Jochen.
En ook nog eens super aardig ! De klokjes op de site van Jochen zijn ook super !

1 like

Geveltoerist!

Ja, ik ben dom.

Ik vind zijn Regulateur ook machtig, vooral omdat ik nu weet hoe zo’n wijzerplaat gemaakt wordt.

De schroeven op de lugs hadden er dan weer niet op hoeven zitten van mij.

5 likes

Als je je aangesproken voelt… :wink:

Al doet het design mijn horloge hart niet harder tikken, wow wat een kunde zeg, zeer indrukwekkend. Dank voor deze info.

1 like

Doe mij deze maar:

Ik vraag me af of benzinger ook op verzoek een 39 mm zou kunnen maken?? Ipv 42.

4 likes

De bril moest wel twee keer af omdat ik hagel op mijn snuit kreeg. :joy_cat:

Van Yvo krijg je de hartelijke groeten terug!

Het lijkt me een man waar je goed mee kan sparren over ideeën, maar ik denk dat je dan wel diep in de buidel mag tasten.

10 likes

Lekker hoor.

Als ze die witte wijzerplaat op staal zouden zetten en de l2l een 3-4 mm korter hadden gemaakt…

Was t weer een kandidaat geweest voor een lijstje.

1 like

Ik vrees t idd. Vind m al duur zat…

Wel ‘zeer apart’ en kom je zelden tegen in t wild.

1 like

Thnx @HanDavinci voor de foto’s
Yvo dacht in eerste instantie 1/50 voor beide uitvoeringen
Toch de stalen opgerekt naar 100
Het is een prachtig horloge
Vind het toch jammer dat de wijzerplaat geheel blauw is.
Maar dat is vrijeheid van de ontwerper :wink:
De stalen sluiting heeft ook een serieuze upgrade gekregen

2 likes

Prachtig, dat massieve goud en dan die handgemaakte wijzerplaten😍!

Een fascinerend filmpje, heel vroeger ben ik opgeleid als instrumentmaker (met diploma!) en heb gewerkt met draaibanken en graveermachientjes, als ik Herr Benzinger aan het werk zie, dan geniet ik mateloos.

2 likes

Heel mooi.
Ik mis alleen nog de opgelegde cijfers.

Ow en hoe zit dit. Op het plaatje hierboven staat 1 of 100
En dit is een 1 of 50

Edit : lees het al hierboven … ^^

Maar, opgelegde cijfers. Gewoon hetzelfde formaal & font, maar dan opgelegd. Voor nog meer reliëf in de wijzerplaat. Past ook mooier bij de ( reliëf ) bewerking die er al in zit.

5 likes

Staudt is een bijzonder merk, het filmpje is ontegenzeglijk interessant, maar heb wat moeite met de dial… krijg er iets van onderstaand gevoel bij;

Nondedieu, dat zijn nog eens chronografen waar je mee thuis kunt komen. Twee registers, über-klassieke plaat, supertof.

Ik absoluut niet.

Nu heb je een vingeroefening in ingetogen kunstzinnigheid, waar je een barok element combineert met een haast minimalistische plaat. Dat spreekt. Dat knalt er uit.

Je zou hem echt compleet verneuken met een set opgelegde wat dan ook. Daar trek je het de vulgariteit mee in, terwijl het afleidt van de kunstzinnigheid van het patroon.

James Brown zou het als volgt zeggen:

You ain’t got to do no soloin’, brother.
Just keep what you got,
don’t turn it loose
'cause it’s a mother.

@Staudt: Dit is de shit. Je slaat hier wat mij betreft echt een hele mooie weg in. Hulde.

Da’s toch wel een typisch dingetje daar in Duitsland. :slight_smile:

Uitgesproken midden-kasten en dan dat soort lugs zie je daar vaker. :thinking:

1 like

Wow wow wow! :astonished:

1 like

2991413

2 likes