De nieuwe Staudt Guilloche Chronograph en Yvo op bezoek bij grootmeester Benzinger!

@HanDavinci kun je Yvo niet vragen om ook even wat goede foto’s van de stallen versie te delen. De website en het artikelen doen dat horloge echt te kort?

(Yvo) Staudt rocks!!!

4 likes

Ik sta net op de golfbaan, maar ik zal het vanmiddag even voor je vragen!

2 likes

Prachtig werkelijk

Ik heb al tig keer de site van Staudt bezocht.
Vind toch de lug to lug een tikje te fors voor mijn pols.
Heel mooie horloges.

2 likes

Prachtige afwerking :ok_hand:t3: Niet mijn smaak horloge maar dit kan ik wel waarderen.

1 like

Dan is het weer beter in Twente dan in Brabant Han! Doe 'm de groeten van Arthur :wink: Goed om te zien dat “Twente” terug is op de wijzerplaat trouwens

1 like

Mooi deze. Gave band ook :star_struck:

2 likes

Wat een geweldige video! Heel mooi om deze kunstenaar aan het werk te zien. Ook bijzonder is de manier hoe hij zijn initialen/boodschap op de achterkant van de wijzerplaat zet.

Bedankt voor het delen :+1:

1 like

Interessant! Jammer dat t >40 mm is.

Gek op guilloche:

7 likes

Super nice foto’s @HanDavinci, geweldig horloge ook en mooi hoe Yvo hier zijn passie in legt en het zo naar voren komt.

En twente heuujjjjjjjjjjjjj

1 like

Lol! :see_no_evil: Natuurlijk heb ik het over het werk van die horlogemaker. Maar ging mij erom wat hij doet voor het merk. :blush:

Daarnaast heb ik een brede interesse voor muziekinstrumenten overigens. Speel best aardig vleugel/piano, orgel, viool, gitaar en basgitaar…

1 like

Ben ik nu de enige die een beetje(te) kritisch leest?
Staat er toch duidelijk: elke wijzerplaat duurt 3 dagen om af te werken.
Er zijn in totaal 100+50 horloges =dus 3x150 =450 dagen?
Betekent dus ruim anderhalf jaar non-stop aan alleen de Staudt horloges werken.
Misschien mis ik wat, maar dat lees ik dan wel.

2 likes

Exact mijn gedachten…

Ligt aan in welke mate je de processen kunt opbreken. Guiloche is 1 stap in het proces, emaille of verven kunnen daarna door een ander gedaan worden.

Ja maar ELKE plaat wordt door hemzelf in 3 dagen gedaan,=toch 3x150=450 dagen?
En dat een andere werknemer het dan afmaakt/overneemt okay, blijft dan toch een hele lange tijd over.

Misschien parallel. 50 wijzerplaten tegelijk spuiten, drogen, nieuwe laag… als droogtijd 24 uur is tussen 2 lagen, kom je er al snel.

Ik verwacht niet dat ze 3 dagen puur bezig zijn met 1 wijzerplaat.

2 likes

Vakmanschap!

1 like

Volgens mij staat er om te voltooien. Je kan toch niet de lak aanbrengen en een uurtje later verder gaan?

2 likes

Volgens mij hebben ze het over een doorlooptijd. Dus niet de tijd dat hij er effectief aan werkt.

Als je (toch) zo rekent:

3 x 8 x € 50 = € 1.200,- duur wijzerplaatje :frowning:

1 like

Hier zijn duidelijk een paar leden niet op de hoogte hoe het werkt om dingen te maken en hoeveel tijd dat in beslag kan nemen. Kan zomaar raden wat voor beroep jullie hebben :upside_down_face: :wink:

Die €50 per uur vind ik trouwens nog te weinig…dat reken ik al…en ik ben ongeschoold :rofl:

2 likes