De Nieuwe Tudor Blackbay of Pelagos

Wellicht is het jullie niet ontgaan dat Tudor een paar nieuwe modellen op de markt heeft gebracht.

Nu ben ik benieuwd welke tot nu toe meer fans heeft. Zelf kan ik nog niet goed kiezen tussen de nieuwe Blackbay of de Pelagos.

Wat is jullie voorkeur en waarom. Wellicht helpt mij dat in de afweging.
Daarnaast is mijn vriendin het zat om elke keer afbeeldingen van horloges onder haar neus te krijgen en daarnaast ook alle duikers over een kamp scheert. Vandaar dat ik jullie er mee lastig val.

TUDOR BLACK BAY M7941A1A0NU-0001

TUDOR PELAGOS 39 BLACK M25407N0001

12 likes

Dit is een lastige beide verschillen wel erg van elkaar. Mijn eerste gedacht zou de Blackbay zijn

5 likes

Voor mij is de BB de winnaar

7 likes

Sowieso kan je niet verkeerd kiezen. :smiley: Allebei heel mooi. Maar het licht er een beetje aan wat je zoekt… meer vintage inspirated of een titanium toolwatch.

1 like

Da’s exact waar ik me sinds de lancering van de nieuwe BB vorige week de kop over breek.
Het kriebelt namelijk al een tijdje om een Tudor duiker aan te schaffen.

De voorkeur fluctueert tussen beiden, maar als puntje bij paaltje komt, is die klik er helaas met geen van beiden voor 100% (door details).

Wat betreft de BB geen fan van de fake rivets op de oyster, de sunburst wijzerplaat, trapsgewijs kleiner wordende schakels i.p.v. een mooie vloeiende taper, en gebrek aan crown guards.

Wat betreft de P39 geen fan van het lichte gewicht van de titanium, en de sunburst op wijzerplaat en bezel.

Wellicht komt die P39 er wel eens om te proberen, in de hoop dat de sunburst niet opvalt in meeste dagdagelijkse situaties.
Dan enkel nog wennen aan het speelgoedgevoel van titanium. :roll_eyes:

3 likes

Als ik zou moeten kiezen, dan had ik voor de BB gegaan.
Vind deze net iets meer hebben qua look.

1 like

image

20 likes

Ik zou zonder twijfel voor de Blackbay gaan en dan op Jubilee vanwege het comfort.

Ik ben lang dol geweest op de Pelagos, maar inmiddels ben ik wel een beetje af van horloges die niet weten of ze nou luxury of tool willen zijn. Blackbay dus!

Dat mensen die rivet zo afstotelijk vinden dat snap ik trouwens niet. Zou dat een soort massahysterie zijn?

11 likes

Niks mis met rivets (ik heb er zelfs een soft spot voor), wel met fake rivets.
Of houd je ook van de valse plastic “uitlaten” of Audi en Mercedes?

2 likes

BB jubilee

2 likes

BB

2 likes

Ik begrijp precies wat je zegt.

De Pelagos heeft voor mij juist alles qua specs wat ik zoek in een diver tool watch.
Echter is er iets waardoor hij mij een soort van verveelt qua uiterlijk en ik kan mijn vinger er niet op krijgen waarom. Wellicht het matte titanium. Wat ik niet eens lelijk vind gezien ik juist wel van functioneel houd.
De nieuwe BB daar in tegen straalt wel weer iets Chique’s uit wat mij aanspreekt. Maar dan mis ik weer de crown guards… Ik hoop ze binnenkort een keer beide om de pols te hebben om ze zo naast elkaar te kunnen vergelijken.

2 likes

Dan kies je de 5-link bracelet :wink:

Dat snap ik wel, al stoort het me niet op m’n BB Pro. Het viel me pas op toen iemand hier op HF hetzelfde erover zei.

Je bent de eerste die titanium ‘te licht’ vindt :sweat_smile:

Om de vragen van TS te beantwoorden;

Ik zou het verdomd lastig vinden, want zoals hierboven al vermeldt, zijn het 2 compleet andere horloges. Slecht gaan ze zeker niet zijn.

Maar is de nieuwe BB uniek? Niet wat mij betreft. Is het vernieuwd? Ook niet.
De P39 kan je tegenwoordig al 2e hands goed krijgen dus om te proberen is dat een goede kanshebber.
Bedenk daar wel bij dat titanium vaak geromantiseerd wordt… maar het krast als de neten.

Succes met de keuze!

2 likes

Ik weet niet precies waar het verschil hem in zit, maar esthetisch gezien vind ik de BB een stuk mooier.

2 likes

Ik hou niet van de rivets, maar ik vind het nou niet heel erg spannend dat ze er voor gekozen hebben. Het is maar een detail op een horlogeband, hè?

Het antwoord op je vraag moet ik je schuldig blijven. Ik wist niet van het bestaan van valse plastic uitlaten totdat jij ze noemde. Verder heb ik niet zo veel met de automerken die je noemt, maar afstotelijk vind ik ze ook weer niet.

1 like

Ik ben een beetje lui vanavond… maar dit topic vraagt natuurlijk om een polletje.

  • TUDOR BLACK BAY M7941A1A0NU-0001
  • TUDOR PELAGOS 39 BLACK M25407N0001
0 stemmers
2 likes

U vraagt wij draaien. Zie hieronder. Ik kan helaas het eerste bericht niet bewerken dus dan maar zo.

1 like

Inderdaad, maar al jubilee op dagelijks horloge, dus voorkeur voor eventuele Tudor duiker gaat naar Oyster.

Het stoort me eerlijk gezegd ook niet op BB Pro gezien die voor mij meer toolish is, maar in deze stoort het me wel.
That’s how my brain works.

Direct na lancering bij AD gaan passen, en voelde me echt aan als speelgoed, wat natuurlijk absurd is.
De eerste shock overkomen, moet ik wellicht eens een nieuwe kans geven.

Heerlijk, toch? :slightly_smiling_face:

1 like

Beide zijn in grote lijnen hetzelfde naar tegelijkertijd ook heel erg verschillend. Lastige keuze. Denk dat ik zelf voor de Black Bay zou gaan.

2 likes