De Nieuwe Tudor Blackbay of Pelagos

Op armband(en) de BB en op rubber de Pelagos. Met als persoonlijke favoriet de BB op jubilee.

Excuus voor de uitlaten, ik wist dat ik beter de vergelijking had getrokken met echte vs. valse borsten.

1 like

Ik heb de 14060 gehad.
Het doet nog steeds pijn, dat geef ik toe, want het was een prachtig horloge. Mijn eerste luxery watch waar ik voor gespaard had.

Maar de feeling en de sfeer om Rolex heen was niet mijn ding. Opletten wanneer ik hem droeg. Mensen vragen op verjaardag of hij echt of nep is. Ze vinden je een patser of ze denken snappen niet dat ik hem niet in een kluis bewaar om te verkopen.
Door de prijs stijging van destijds werd ik er ook nog onbedoeld zuinig op.

Ik vind Rolex een prachtig merk met een geweldige geschiedenis en vakmanschap. Maar ik voel mij tegenwoordig beter bij een Breitling, Hamilton, Omega of een Tudor. Uit mijn ervaring zijn dat ook vaker liefhebbers.

Dus lang verhaal kort. Doorsparen om wederom een Rolex te dragen staat vandaar voor mij heel laag op de wish list.

5 likes

Duidelijk verhaal.
Om je poll zuiver te houden heb ik de mijne weg gehaald :wink:

:joy: Vals borsten, dat vergeef ik wel hoor, maar dan blijf ik niet lang!

Ik kon er wel om lachen. :grin:

1 like

Ik heb een horloge gehad met grade 5 titanium en dat was echt super. Grade 2 zou ik niet snel doen. Grade 5 zou voor mij een heul groot pluspunt zijn. Gewicht was ik ook eerst bang voor maar wat een genot.

Haha, ik heb net maar eens nagekeken wat rivets dan zijn. Fake rivets zijn idd niet moeders mooiste maar dan zet je er toch lekker een mooie aftermarket band op. Much ado about nothing. Blijft je originele bracelets ook vrij van desk dives.

1 like

Dat zou idd de juiste overweging zijn.
Ik heb een Zelos gehad (vermoedelijk ook grade 2), maar m’n OCD kon niet omgaan met de krasjes op de band… de horror :confounded:

Ik kan het zo snel niet vinden maar wat gebruikt Tudor hier?

Bij mij ging het om een Squale en die heb ik 8 maanden regelmatig gedragen zonder krasje op de kast. En dat is voor mij nogal wat, onlangs saffierglas weten te vernaggelen.

Als je kijkt naar een horloge voor elke dag de BB. Erg goede release deze uitvoering.

Gewoon de tudor sub :smiley:

2 likes

9 van de 10 keer zie je die ook niet, je moet de wijzerplaat toch echt wel in de juiste hoek draaien tegen het licht in wil je een beetje sunburst zien.

3 likes

Durf ik niet te zeggen, maar ik meen me te herinneren dat ik al aardig wat P39’s heb gezien met krasjes op de band

1 like

Er zijn maar weinig merken die grade 5 gebruiken en als ze het doen maken ze dat kenbaar in woord en daad (gepolijste delen).

Draag die van mij nu zo’n anderhalf jaar en gebruik deze intensief. Krijg heus wel eens een krasje maar het voordeel van grade 2 titanium is dat deze lichte krasjes ook weer vanzelf verdwijnen of anders met een blauwe gum erover en ze zijn weg. Dat lukt je niet met rvs.

5 likes

Hangt er helemaal vanaf voor welke look je gaat. Als je meer business like bent en graag een band draagt, dan de BB. Wat stoerdere/ruigere look, dan de Pelagos.

Ik ben uiteindelijk voor de Pelagos 42mm gegaan. Draag hem of op rubber of MN. Vond uiteindelijk de BB wat teveel glinsteren, de matte look van de Pelagos trok me meer.

1 like

Blackbay, deze zijn metas en je hebt drie opties: 2 bracelets en een rubberen strap, ook vind ik de clasp van de nieuwe rubberen bb banden mooier dan de meegeleverde jij de p39

1 like

Poeh, in de categorie stoere titanium duiker met heritage en een vintage geïnspireerd design zou de Squale Master Titanium het voor mij dan wel winnen. Je levert in op uurwerk maar je bespaart 2k en heel veel zorgen over je kast en zeker je band.

Ik vind grade 2 titanium als er een beter materiaal (grade 5) beschikbaar is een keuze uit armoede. Op een +4k horloge is deze trade off niet acceptabel.

2 likes

Ben met dezelfde vraag bezig :stuck_out_tongue: . Ik ben vooral benieuwd hoe de bb draagt. De pelagos past qua maat perfect op mijn pols. Een 124060 is alleen weer te groot. Benieuwd hoe de bb uitvalt. Qua looks krijgt bij mij de bb de voorkeur :slight_smile:

1 like

Ik heb de mijne nu ook bijna 2 jaar en qua krassen zijn het er exact net zoveel als al mijn stalen horloges. Daarnaast wint van mij het comfort het boven het ‘zware’ staal.

@Tvhal
De Pelagos is voor mij het betere ontwerp dan de BB, snowflake met rechthoekige indexen en geen fake rivets. Dat laatste is echt een doorn in mijn oog!

Dat de Pelagos geen matte dail en bezel heeft vind ik wel echt jammer, dat zou hem echt perfect hebben gemaakt.

Voor mij heeft de Pelagos meer plus en minder min punten dus die wint.

4 likes

Ik zou voor de p39 gaan. Ik vind de BB veel te groot.

4 likes