Ik zou zelf de nieuwe BB kopen. Dat gezegd hebbende vind ik het wel heel erg een Submariner homage waar de Pelagos nog wel iets meer van een eigen smoel heeft. Maar goed, ik vind de BB gewoon mooier.
Ik zou kiezen voor de pelagos. De verdekte kroon en de wijzerplaat (lijkt iets duidelijker) maken voor mij het verschil.
Black bay
P39
Pelagos!
De BB is een “wanne be” Sub (mijn mening…)
Ik snap het ook niet. Is nauwelijks te zien als je 'm draagt ;wat ik nu doe)
Vraag me vooral af waarom ze beide modellen in het assortiment hebben. Vind ze nogal hetzelfde. Zo de comments lezende zijn er voldoende verschillen maar te weinig op het eerste oog waarneembaar. Pelagos oogt rustiger en meer in balans vind ik.
Voor mij nooit een Pelagos meer .
Ik denk niet dat veel mensen op HF die mening met je delen. Behalve het uurwerk verschillen deze horloges op daadwerkelijke alle onderdelen van elkaar.
BB
Ja ik zou er op wachten.
Het is een Tudor. En een duikhorloge. Ik ben voorzien, en haal de schouders op.
Dat is met name omdat ik het segment er onder voor duikhorloges veel toffer vind. Niet alleen Sinn, maar ook merken als Yema, Serica, Baltic, Oris, Seiko, Doxa, Squale, Glycine, Aquastar, Fortis, en zelfs Certina maken duikhorloges met meer karakter.
Zo zou ik bijvoorbeeld eerder een Aquastar Deepstar voor 2000 ballen kopen dan een Pelagos voor 4000, zeg maar. Maar ook een Seiko 2023 Marinemaster 200 in het wit, of zelfs een premium SJE093 boven list komen er nog sneller in. Een bloemlezing:
Als ik al een Tudor zou kopen zou het waarschijnlijk een BB58 of BB54 zijn. Niet per se de generatie die nu uitkomt, gewoon wat er al op de markt was. De reden dat ik er geen heb zit 'm niet in de maat of kleurstelling, die zijn briljant, maar in de faux rivets op de band en de snowflake wijzers. Daar ben ik niet van overtuigd. Ook het feit dat alle kasten saai en slab sided zijn is niet inspirerend.
Evengoed, van de keuzes die je geeft is de black bay de winnaar, wat mij betreft. Soit, die is te groot met z’n 41mm, maar heeft een soort van charme.
Ik zou wel, als ik 'm op rubber zette, een standaard tropic kopen zonder die afgrijselijke end-links tussen die lugs. Bah. Wie dat ooit verzonnen heeft?
Kortom:
Natuurlijk niet man. Gaat toch geen skere uncle Seiko op een duikhorloge van boven de 4000 pietermannen installeren? Dan liever een NATO van 12 Euro.
Welke variant van titanium je ook maar hebt:
- Het is superieur aan staal
- Citizen is het beste in dit materiaal. Ze waren eerst, ze bewerken het het mooist, en hun coatings zijn in een klasse apart. Helaas maken ze met hun beste titaan weer geen duikhorloges.
Die had de Dover Edition moeten heten. Zo hoog zijn de zijkanten.
Eens. Ik snap de gewicht discussie nooit. Waarom zou je geen lichter horloge willen? Zelfde categorie als groter huis, snellere auto, meer salaris.
Vergeet ook de aangename temperatuur-neutrale eigenschappen niet. Het voelt vrijwel nooit koud of warm op de huid, altijd prettig. Ook in de volle zon op hete dagen. Dat spreekt voor de Pelagos 39, eerlijk gezegd. Maar ja, die crown-guards…
Pelagos … want ik ben gewoon meer van de ‘stoere’ duikers, maar dan wel graag met schakelband en niet die ( in mijn ogen lelijke ) rubberen band … succes met kiezen!
Ik geloof je dan ook meteen haha. Ben geen Tudor kenner, zie ze natuurlijk wel vaak voorbij komen. Ging me meer om de looks en een eerste oog opslag. Nogmaals, zeker geen kenner hier!
Valt wel mee. Bij een beetje stoere man als ik staat dat best ok
Wat bedoel je met slab sided?
Gewoon kopen die 39 is echt een topper,en draagt echt heel fijn op de titaniumband.
Zou me niet laten beinvloeden door zo een uitspraak