De nieuwe Yema skindiver 🤔

Om nog even mezelf te citeren :sweat_smile:
Het vervelende aan deze hobby is dat, omdat ik al wat langer meeloop, ik mij kan herinneren dat je een black bay 36 kon oppikken voor hetzelfde bedrag als deze Yema. Ja inflatie etc etc maar is dit is soms moeilijk te rechtvaardigen.

1 like

Ik vind hem wel leuk! Niet zo standaard bracelet, ook leuk. Mooie afmetingen.

Ik heb geen ervaring met Yema maar de prijs is voor vele een struikelblok lees ik. Desondanks een inhouse movement en 70u gangreserve en mooie specs…

Bij andere merken betaal je hetzelfde en soms zelfs veel meer denk ik dan?

3 likes

Best wel gaaf eigelijk…
Ben niet direct fan van de band maar past wel bij het horloge.

1 like

Een horloge met

Superman

op de wijzerplaat…

Dat moet bij je passen?!

1 like

Tja. 2000 voor een Europees ontwikkeld micro rotor uurwerk? Schappelijk. Oris heeft de Gore moed om het voor een sellita te vragen.

5 likes

Doe hebben natuurlijk wel een veel beter merk + retailers.

1 like

Tja, beter merk, beter merk… Hoe dan? Ik vind ze een also ran, maar ok.

1 like

Sympathiem merk, leuk model, band is wel passend, de prijs is mij ook wat te hoog. De prijs schuurt dan wel heel erg tegen andere leuke merken aan die ik dan eerder zou kopen.

Maar ik hoor niemand over de kroon…die buitenproportioneel hoog/groot t.o.v. de kast. En lijkt qua kleur ook nog wel af te wijken maar dat is alleen op basis van deze foto’s.

2 likes

Ze bestaan sinds langer. Timmeren sinds 1990 zelfstandig aan de weg. Hebben legacy.

Yema is een veredeld microbrand.

2 likes

Toch zou ik het bedrag in dit geval liever neerleggen voor de Yema. :ok_hand:

3 likes

Vissenschubben…

1 like

Kast en wijzerplaat :ok_hand:
Band :face_with_raised_eyebrow:
Prijs :man_shrugging:t3:

1 like

Vintage inspired zullen we maar zeggen.

2 likes

Begrijp me niet verkeerd, ik snap zeker de prijs. Alleen zou ik het niet snel durven uitgeven aan model / uurwerk die zich nog niet echt bewezen heeft.

1 like

Mooi en origineel ontwerp van een sympathiek merk. Ik lust dat.

Perfecte maat :sunglasses: :ok_hand:

Op de CMM.20 valt in mijn ervaring wel wat af te dingen. Ik heb het uurwerk in mijn Wristmaster Traveller Micro-rotor. Hoewel het uurwerk nu lekker draait is het het horloge twee keer retour Yema geweest; eerste keer voor reguleren omdat het werkelijk all over the place was, tweede keer vanwege een kapotte ‘keyless works’ (vergeef mij m’n Engels). Eerlijk is eerlijk: van de klantenservice kunnen andere horlogehuizen wat leren en dat verzacht de pijn voor mij behoorlijk.

Ik betaalde voor de Wristmaster in de Kickstarter € 1.799,- en ik vind dat een heel scherpe prijs voor wat je krijgt. Ruim meer dan 2K€ vind ik persoonlijk wat steil. Aan de andere kant: voor een 3861 met Hesalite wordt tegenwoordig met droge ogen ook al 7,5K€ gevraagd en zie maar eens een nieuwe Longines Legend Diver voor minder dan € 3.500,- te krijgen.

Er zijn ‘al’ minimaal 1948 stuks in omloop. En als je de (enigszins narcistische en nationalistische) Yema Owners Facebook groep moet geloven is het een toonbeeld van betrouwbaarheid. Mijn ervaring is fractioneel anders. Echter ook weer niet zo dramatisch om het horloge erop af te serveren - als early adopter ben je het aan je stand verplicht om de kastanjes uit het vuur te halen :wink: :slightly_smiling_face:

2 likes

Da’s ook weer waar. Maar is er ergens een plek waar je yema fysiek kan passen? Bestellen en retourneren voelt niet helemaal goed :grin:

1 like

Over wat voor termijn spreek je dan? En een tweedehands of nieuw?
Ik loop helemaal niet lang mee, ben dus benieuwd :grin:

1 like

Ja, dichtstbij voor Nederland is Lille (Rijsel) net over de grens met België. Leuke plaats met goed authentiek winkelaanbod en een mooie oude binnestad, een enorm kunstmuseum en het geboortehuis van Charles de Gaulle. Best een weekendje weg waard.

3 likes

Precies mijn gedachte

1 like

Die is echt, maar dan ook echt verrukkelijk. Maar idd die waardevastheid…

1 like