Binnenkort ga ik kijken voor een BFK. Een heel gaaf horloge. Verder is het nog leuk om te weten dat ik een persoon ben die vaak geen keuze kan maken tussen dingen.
Ik heb een 16,5 - 17 cm pols. Hij zal mij wel passen toch?
Verder vind ik de uur- en minutenwijzer samen op een piemel lijken.
Het gaat tussen de SKA371 en de SKA427.
SKA371: Nadeel: Die zwarte accenten zijn minder leuk dan die gele op de SKA427. Voordeel: Een aftermarket bandje is makkelijk te vinden, omdat de kleuren van de sluiting en van de kast met elkaar overeenkomen.
SKA427: Nadeel: Een bandje met een donkere sluiting is moeilijk te vinden, zodat de sluiting overeenkomt met de kleur van de kast. Voordeel: Die gele accenten zien er echt gaaf uit.
De zwarte met gele accenten, dat van die band is niet zo’n punt lijkt me. Mocht je er t.z.t. een andere band op willen, dan heb ik hier nog een leuke suggestie:
(even een zwarte BFK bijdenken).
Die met de gele accenten, daar kan je lekker mee combineren.
Er zijn genoeg al dan niet leren bandjes te koop met gele stiksels, dan wordt het echt een zomerse klok.
De zwarte. Niet vanwege die gele accenten, maar gewoon omdat dat ‘donkere’ wel wat heeft.
Om de bandjes zou ik me geen zorgen om maken, er is altijd wel een alternatief te vinden.
Grote kans dat een BFK ook mijn volgende aankoop wordt. Ik ga dan voor de SKA367, de gele:D. Prachtig horloge. En zoals Rob zegt, gewoon laten modden, dus de gele accenten op SKA371 laten zetten.
Ik heb zojuist een BFK+ gekocht, moet hem nog binnenkrijgen, maar het lijkt mij een oer degelijke klok.
Als ik de normale BFK zou halen zou ik de zwarte met gele accenten halen.
Je zou zoals al eerder gesuggereerd is ook de SKA371 kunnen laten modden. Echter denk ik niet dat het geel er dan zo erg uitspringt, wat wel bij de zwarte zo is.
Hmm… Daar heb je inderdaad gelijk in Trapman. Toch stof om over na te denken.
-> Weet iemand hoe gevoelig de SKA427 is voor krassen? En stel dat er een kras op komt, zal je dan een zilveren krassen zien of zijn ze dan gewoon zwart?
-> Weet iemand hoe gevoelig de SKA427 is voor
krassen? En stel dat er een kras op komt, zal je
dan een zilveren krassen zien of zijn ze dan
gewoon zwart?
Ik heb de mijne nu een jaar maar kan nog geen krassen ontdekken en ben toch niet altijd even voorzichtig geweest. Ik heb dan ook het idee dat de coating behoorlijk goed is. Misschien nog ter aanvulling, er zitten wel wat haarkrasjes op maar die vallen totaal niet op.
De PVD coating is taai en je zult er niet snel doorheen gaan.
Het wordt wel steeds dunner en je zult er langzamerhand slijtplekken in krijgen
vooral in de band want die heeft over het algemeen het meest te lijden.
Maar dan ben je wel een paar jaar verder hoor.
Als er diepere krassen in komen zie je wel het blanke metaal dat eronder zit.
Mijn pols is ergens tussen de 16,5 - 17 dus dat komt dan wel goed.
Hij ziet er erg goed uit op de foto van Houthakker. Hij is gelukkig niet ‘echt zwart’. Meer antraciet. Nice.
Ik was ervan overtuigd om te geheel zwarte te kiezen, maar aangezien bij diepere krassen het blanke staal te zien zal zijn neig ik weer naar de normale zwarte.