De Obris Morgan Explorer in ontwikkeling

Ik zag op de website van Obris Morgan een horloge in ontwikkeling.

De Obris Morgan Explorer.
Specs.
Automatic Calibre : Miyota 9015
Case : 316L Stainless Steel- Brush - Blasted - DLC Black Coating
Bezel : 120 Clicks uni-directional bezel
Dimensions : 42mm diameter, 12mm thickness
Automatic Helium Escape Velve (Operate on 4 atm pressure inside)
Lug width : 20mm
Lug to Lug width : 50mm
Crystal : Sapphire(Single side anti-reflective coated)
Weight : 195g
http://www.obrismorgan.com/explorerpage.html (hier meer foto’s)

Behoorlijk gave klok tot nu toe!
Mooi zonder kroonbeschermers en waarschijnlijk ook zonder datum. Lekker basic allemaal :~ en ook nog eens te krijgen in gewoon staal, dlc of met een blasted kast. Leuke keuzes dus.
Ben benieuwd wanneer deze in de verkoop gaat en hoe het er uiteindelijk uit gaat zien :slight_smile:
Wat vinden jullie ervan?

Wat ik hier zie, ziet er wel strak uit!(tu) Hoe zit 't met de WR?
Als ze 'm nou netjes onder de 300 Euro houden, dan is ie wel interessant!

Aan de He-valve te zien kon het wel eens een 1000m + horloge worden. Ik denk niet dat die onder de 300 euro komt.

Van hun huidige modellen is 240-250 de duurste meen ik. Ik verwacht niet dat deze heel veel duurder zal zijn

Cool, de bandaanzet mag van mij naar 22 mm.

LeenV Schreef:

Van hun huidige modellen is 240-250 de duurste
meen ik. Ik verwacht niet dat deze heel veel
duurder zal zijn

niet verkeerd (tu)

prijzen staan er al gewoon bij trouwens. In Nederland worden deze horloges geleverd door Bensontrade (prima en snel, nee geen relatie met Bensontrade) voor ongeveer hetzelfde bedrag maar dan in euro’s. Niet verkeerd m.i, je hebt dan geen gedoe met invoeren, btw enz.

EXPRESS CHECKOUT
(WorldWide free shipping by Fedex)

Variation
Specification
Price

(Brush FInishing),Ultra Black Dial, White (C1) Color indices,Blasted hand set, Black bezel, 5 Links Bracelet, PU Strap
279.00 USD
Check Out

(Brush FInishing),Blue Dial, White (C1) Color indices,Blasted hand set, Black bezel,5 Links Bracelet , PU Strap
279.00 USD
Check Out

(Blasted FInishing),Ultra Black Dial, White (C1) Color indices,Blasted hand set, Black Bezel, 5 Links Bracelet, PU Strap
289.00 USD
Check Out

(Blasted FInishing), Blue Dial, White (C1) Color indices,Blasted hand set, Blue Bezel, 5 Links Bracelet, PU Strap
289.00 USD
Check Out

(DLC Coating FInishing),Ultra Black Dial, White (C1) Color indices,Blasted hand set, Black Bezel, 5 Links Bracelet, PU Strap
299.00 USD
Check Out

(DLC Coating FInishing), Blue Dial, White (C1) Color indices,Blasted hand set, Blue Bezel, 5 Links Bracelet, PU Strap
299.00 USD

Die had ik idd ook al in het vizier, nu de blasted nevon is uitverkocht. Maar er is al, als het goed is, iets anders met een 9015 uurwerk naar mij onderweg. Wel een enorm strak horloge die Explorer. Ik ben benieuwd naar de dial en de wijzers.

Gr Wouter

hier stond er (ook) al een verhaaltje erover:

beloofd wat !

Groet
Herman

Ziet er goed uit!
En met heliumventiel en Miyota 9015 vind ik dit echt heel goedkoop!

Ziet er goed uit. De wijzerplaat is vrij standaard, maar in blauw wel mooi.
Jammer is de relatief magere 200m waterdichtheid. 300m zou mooi geweest zijn en beter bij het uiterlijk en het heliumventiel passen.
Misschien 'ns Uden bellen wanneer ze 'm verwachten :slight_smile:

Ik kom net thuis en zie een mail dat de pre order geopend is :slight_smile: very nice!

Deze voor €216 besteld. Hoe kan het zo goedkoop?

Levering is eind sept.
Toch zeer compleet met rubberstrap, solid stalen band, saffier en origineel eigen design voor een zeer lage prijs. Toch even afwachten hoe de kwaliteit is :wink:

edit: foto toegevoegd

Tja… Tis nou de eerste keer dat ik 'm volledig zie. Had m al gevolgd op de site en was wel benieuwd. Maar nu ik m zo compleet zie, vindt ik 'm toch wat minder verrassend als de nevon. Duur is ie niet, maar hij is gewoon wat standaard imo. Helaas, voor mij een beetje een tegenvaller :frowning: Maar in november komt er weer een nieuwe uit. Ook met een 9015 en mét 30atm w.r.

Gr Wouter

wk1 Schreef:

Tja… Tis nou de eerste keer dat ik 'm volledig
zie. Had m al gevolgd op de site en was wel
benieuwd. Maar nu ik m zo compleet zie, vindt ik
’m toch wat minder verrassend als de nevon. Duur
is ie niet, maar hij is gewoon wat standaard imo.
Helaas, voor mij een beetje een tegenvaller :frowning:
Maar in november komt er weer een nieuwe uit. Ook
met een 9015 en mét 30atm w.r.

Gr Wouter

De nieuwe is een beetje zoals deze Explorer maar dan wat dikker en met meer warerdichtheid.
Wat had je dan verwacht? Een meer uitgesprokener design zoals de Nevron? (met de blanco bezel)

lance_explorer Schreef:

Ik kom net thuis en zie een mail dat de pre order
geopend is :slight_smile: very nice!

Deze voor €216 besteld. Hoe kan het zo goedkoop?
http://i1256.photobucket.com/albums/ii488/lancewat
ch/Obris%20Explorer/2934a46ddcdfdaf5f12bb38dfa3b3c
d9_zps21acd7ae.jpg
http://i1256.photobucket.com/albums/ii488/lancewat
ch/Obris%20Explorer/299ca19d66380da094d5d4faf5182d
62_zps8f5a2620.jpg
Levering is eind sept.
Toch zeer compleet met rubberstrap, solid stalen
band, saffier en origineel eigen design voor een
zeer lage prijs. Toch even afwachten hoe de
kwaliteit is :wink:

edit: foto toegevoegd

Geen opsmuk, gewoon degelijke tool (tu) Opgelegde indexen of dikkere lume laag, zouden imho ook kunnen en het klokje naar een hoger niveau tillen. Ik vind het nu wat te vlak voor dit model.

Ze maken leuke horloges bij Obris Morgan, geven toch ook altijd weer een eigen draai aan hun ontwerpen wat ik wel weer verfrissend vind t.o.v. veel andere nieuwe kleine merken. En dan de prijzen…ook niet verkeerd.

Is Bensontrade nou het aanspreekpunt of is het gewoon rechtstreeks bestellen bij Obrismorgan.com?

Eric

Ik heb rechtstreeks vanaf de Obris Morgan website besteld. Had nog niet eens bij Benson gekeken. Maar wat ik begrijp is dat Benson de NL dealer van dit merk is.

Op watchuseek vond ik zojuist deze grotere en duidelijkere foto dan wat op de OM website staat.

Ziet er echt goed uit hoor. Mooi zonder datum, dikke kroon, mooie wijzers. Is het al eind sept.? :smiley:

Zojuist ook besteld via Obrismorgan.com, ik ben voor de zwarte gegaan in brushed uitvoering. Ik hoor aleen maar goed berichten over de vorige modellen, ben ook heel benieuwd naar deze.

Ook heel beniewd nar het 9105-uurwerk.

Eric

EricPP Schreef:

Zojuist ook besteld via Obrismorgan.com, ik ben
voor de zwarte gegaan in brushed uitvoering. Ik
hoor aleen maar goed berichten over de vorige
modellen, ben ook heel benieuwd naar deze.

Ook heel beniewd nar het 9105-uurwerk.

Eric

Leuk! :slight_smile: ook geen ervaring met de Miyota begrijp ik? Ik las dat het wel hacking en handwinding heeft :~

Ik zit er ook over te denken om een dlc zwarte te bestellen. Oranje band eraan en klaar. Maargoed eerst de stalen maar afwachten.