De Omega Constellation ‘Manhattan’ is zo’n horloge dat bij mij steeds weer opduikt. Het ontwerp is uitgesproken en direct herkenbaar, met o.a. de kenmerkende klauwtjes. Het heeft iets eigens en wijkt duidelijk af van veel andere modellen in dit segment.
Tegelijkertijd zitten er elementen aan waar ik normaal gesproken niet snel voor zou kiezen, zoals de integrated bracelet en de prominente roman numerals. Misschien juist daarom blijf ik ’m interessant vinden. Het is een model dat net buiten mijn comfortzone valt, maar me toch blijft aantrekken.
Ik heb inmiddels meerdere keren op het punt gestaan om de trekker over te halen, maar telkens doe ik het nét niet. Blijkbaar twijfel ik nog steeds of dit een blijvertje zou zijn in mijn collectie.
Wat vinden jullie van deze bijzondere Omega Constellation?
Ja, ‘eigen’ en herkenbaar ontwerp en dat kan ik wel waarderen. Maar niet het horloge voor mij. Een vintage Connie, daarentegen, zou ik evt. nog wel 'ns willen.
Mooi onderscheidend design maar inderdaad wel een beetje een acquired taste. Bij twijfel weet je het antwoord eigenlijk al Desondanks leuk om eens te proberen (als je er rekening mee houdt dat je hem kunt doorverkopen met wel of geen afschrijving). Heb er zelf een paar gehad, blijven mooie sieraden!
Ergens wil jij hem graag, want je hebt zelfs een topic geopend. Onze meningen doen er niet toe maar word jij hier zelf blij van! Dan doen. Ik zou hem zelf nooit kopen omdat hij mij veel te druk en bling is.
Vaak als ik zo twijfel verkoop ik hem later of soms direct weer door.
Best een mooi horloge maar persoonlijk vind ik de double eagle mooier.
Ik heb zelf de co axial 41 gehad en toch wel een beetje spijt van dat ik het weggedaan heb.
kan misschien te klein zijn, dan zijn extra schakels nodig en over klein gesproken: de meeste aangeboden exemplaren zijn 33mm.
Een familielid van mij heeft m ook, heel mooi horloge maar bij zo’n grote kerel best klein en ziet er dan ook gedateerd uit.
Toch iets om misschien rekening mee te houden