DE oplossing tegen krassen op het plexiglas van je MoonSwatch!

Oké, het is misschien niet DE oplossing maar in mijn ogen zeker wel EEN oplossing om die vervelende krassen op het plexiglas te voorkomen.

Regelmatig lees ik over grote nadeel dat de MoonSwatch van plexiglas is voorzien waardoor deze (veel te) snel krast. En gelukkig zijn de krassen en ook relatief makkelijk uit te poetsen maar toch… Het blijft een irritatie factor.

Tijdens mijn (zoveelste) zoektocht naar een horlogebandje kwam ik op een website waar ze bandjes voor smartwatches verkochten en daar zag ik ze ineens… Screen protectors voor je smartwatch!
En als het op een smartwatch geplakt kan worden, waarom dan niet op mijn MoonSwatch?

Hierop heb ik het plexiglas van mijn MoonSwatch opgemeten (31mm ø) en ben ik gaan zoeken naar de juiste screen protector.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij een telefoonwinkel bij mij in het dorp die de screen protectors met een speciaal laser apparaat op maat heeft uitgesneden en op mijn horloges heeft geplakt.

En zo zijn al mijn MoonSwatches voorzien van beschermfolie voor tegen het krassen!

Is dit de perfect oplossing? Nee, de perfecte oplossing zou gewoon saffierglas zijn.
Daarnaast loopt het glas van de MoonSwatch bol af dus de bescherming is echt alleen voor de bovenkant van het glas. Maar het folie zelf is zeer sterk en moeilijk te krassen!
Maar al met al ben ik zeer tevreden met het resultaat en vond ik het de moeite om andere forumleden met een MoonSwatch hierover te informeren :grin::+1:t4:

En omdat we allemaal zo gek zijn op foto’s hierbij een klein fotoverslag

94 likes

Goed idee. Maar is het niet lastig om zo’n screenprotecter er netjes op te krijgen?

3 likes

Slimme oplossing! Ik zeg hup groot inkopen en massaal HF ermee blij maken.

5 likes

Geweldig. Ben wel benieuwd hoe ze zich houden over verloop van tijd. Maar voor nu echt prachtige oplossing

2 likes

Goede tip! Ook bruikbaar voor Vostoks :slightly_smiling_face:

2 likes

Slim! Keurig gedaan ook

1 like

Daar was ik bang voor daarom heb ik het ook laten doen haha!
En toen zag het er allemaal heel makkelijk uit… Ik zou persoonlijk adviseren dat als je het laat doen om het dan ook te laten doen i.p.v. voor 5 euro zo’n screen protector te kopen en zelf te lopen kl*ten :rofl:

1 like

Kom op zeg, op zo’n speelgoedhorloge ga je toch geen stickertjes plakken! :rofl:

23 likes

Voor de gene die het willen gaan doen / proberen; vraag naar een screen protector van hydrogel i.p.v. een protector van tempered glas.

2 likes

Mag ik even lachen of is huilen beter.
Op een plastic horloge met plastic glas ook nog een screenprotector plakken.
:joy:

26 likes

Je moet ook niet een screen protector voor een smartphone kopen maar voor een smartwatch… Anders moet je zelf rondjes knippen… Lijkt me zo lastig :wink:

Wat jij wilt… Het is maar gewoon een idee.
Als je het niks vind kon je er ook gewoon voor kiezen om door te scrollen :+1:t4:

Denk dat er genoeg dingen zijn waar mensen oplossingen voor hebben die ‘onnodig’ zijn…

Wat dacht je van een afstandsbediening of een app om je lampen in de woonkamer aan of uit te doen… Je kan bij het naar bed gaan ook gewoon op de lichtknop drukken als je er toch langsloopt toch?

25 likes

De sticker waar ik bij jou aan denk zou ik er inderdaad niet op plakken want dan zie je niet meer hoe laat het is :wink:

Verder is het echt handig! Ik ben er in ieder geval blij mee :ok_hand:t4:

1 like

Was maar gewoon mijn mening, een ieder moet lekker doen wat ie wil maar ik vind het een beetje overdreven.
Maar er zijn genoeg die allerhande stickers op horloge en band laten zitten tegen beschadigingen.
Maar als het zo moet dan kun je straks niks meer normaal dragen.
Een horloge is om gedragen te worden en daar horen beschadigingen bij of je het leuk vindt of niet.
Op termijn noemen ze dat vintage!!!

2 likes

Eens, gok alleen dat deze horloge vintage niet gaan redden :rofl:

4 likes

Je weet maar nooit :sweat_smile:

1 like

Voor een plexi glaasje vind ik dit een beetje te, maar een zeer goed idee voor de caseback van mijn vintage grand en king seikos om de medalion te beschermen.

Bedankt!

8 likes

Ah kijk, deze kinderlijke reactie verklaart je interesse voor speelgoedhorloges! :white_check_mark:

@AJP en @Gijpy hebben jullie zelf een Moonswatch?

2 likes

Beter is om ze te negeren. Trollen kun je beter niet voeren…

1 like