De nato werkt voor mij eigenlijk vooral op field-watch achtigen. Of andere horloges met een militaire achtergrond (Flieger, 1963 chrono, etc)
Ik ben er ook vandoor. Negative vibes. ![]()
Weer on topic:
Ik ben het eens met velen hier dat in andere culturen horloges veel meer betekenis hebben. Ik heb ooit een discussie hier op het forum gehad over het woord statussymbool. Daar word opvalllend genoeg in Nederland vaker als negatief woord ervaren. Weer wat geleerd!
Maar buiten fora en horlogewebsites… niemand die wat geeft om wat voor horloge je draagt. Meestal ben ik juist de persoon die een compliment geeft. Mensen kijken eerder naar je schoenen😜
FTFY. Je was een bevolkingsgroep vergeten.
Het heeft toch ook een negatieve lading? Mensen die dure horloges dragen, dragen veelal omdat ze deze mooi vinden. Niet om status aan te ontlenen. Ik vind het ook een vervelend woord.
Ik denk dat je moeilijk kunt ontkennen dat er absoluut heel wat mensen grijpen naar herkenbare statussymbolen net omdat ze zo breed herkenbaar zijn als duur. Zo rijden er lang niet alleen liefhebbers met een G-klasse, roken er absoluut niet alleen liefhebbers Cohiba en dragen er dus niet alleen liefhebbers een Rolex, AP RO of PP Nautilus.
Dat gezegd zijnde zou het uiteraard ook oneerlijk zijn om daarom alle bezitters van bovenstaande over dezelfde kam te scheren. Natuurlijk rijden er ook liefhebbers G-klasse, roken er liefhebbers Cohiba en dragen er liefhebbers dure horloges.
FTFY
Loop even een tennis- of hockeyclub binnen…