De perfecte HIGH END dress watch!

Inderdaad. Als ze hem 38mm hadden gemaakt was hij vrijwel perfect geweest. Voor mij dan. Voor iemand met 20 cm polsen is hij top.

Nee, wat mij betreft niet. over de precieze definitie kunnen we lang discussiëren, maar volgens mij zijn we het allemaal eens dat een dress watch ingetogen hoort te zijn. Dit is niet dat. Dit is meer een conversation piece.

Jep, maar net een andere uitvoering dan :point_down:. Ik snap deze ook wel, maar voor deze prijs vind ik die wijzerplaat een beetje te veel gimmick. Raak je op uitgekeken denk ik.

6 likes

Toen ik het horloge nog nooit in de hand had gehad en uitsluitend kende van een afbeelding was ik ook niet zo gecharmeerd van de guilloche wijzerplaat. Maar toen ik hem daadwerkelijk in het echt zag vond ik hem met die grijze band ronduit prachtig. Als ik zou moeten kiezen tussen de PP 6119 en deze VC zou ik het nog niet meteen weten. Zou neigen naar de VC.

3 likes

Fair enough, ik heb hem nog niet…

…gezien. Maar ik weet niet of dit me op andere gedachten zou brengen. De rosé versie hierboven heeft namelijk hetzelfde. Als je hem in het echt ziet is hij echt heel levendig en strak tegelijk.

1 like

Ik kan me vergissen maar de Tank Américaine en de Tank Cintrée zijn nog niet voorbijgekomen dacht ik?

En als de dresswatch regels gebroken mogen worden, en er mag meer op zitten dan hooguit een secondewijzer.
O.k. niet de perfecte dresswatch, maar wel mooi.:wink::+1:

De Roger Dubuis Sympathie 34mm Chrono.

6 likes

Bof jij even! Gewoon in 38 hele millimeters :sunglasses:

En stiekem vind ik deze ook mooier dan de 6119 R of G

6 likes

Zo, dit onderwerp kunnen we sluiten. Verder nog vragen?

6 likes

Helaas totale eenhoorns.

Net als dit. Ik houd wel van een andere vorm. Maar een Cintree is de holy Cartier grail, natuurlijk.

5 likes

Deze Daniel Roth is ook een persoonlijke favoriet.:+1:

Screenshot 2026-02-04 at 19.23.30

Ja als we zo gaan beginnen…

2 likes

Vergeten we Dutch design niet :wink:
image
image

3 likes

ahhhh leuk! Ik vind het op de foto nodeloos druk. Dus ben ook wel benieuwd hoe die in het echt is. Iemand op het forum heeft die uitvoering ook.

1 like

I know, en mooi. Maar ik vind deze een duidelijk meer casual vibe hebben dan de 6119R in het bijzonder. En daar we het over dress watches hadden houd ik het toch bij de Traditionnelle. Voor vandaag iig :grin:

1 like

Eensch. Het gunmetal gebeuren, de maten, de kleur van de wijzerplaat…

Ik zou dit boven een Credor Eichi II verkiezen voor dat geld. En dat zeg ik niet snel van een Patek.

Trouwens, a propos high end en dressy…

5 likes

….hmmmmm…. :thinking:

Samenvatting

Nope, ik zit goed…

4 likes

Charmanter is misschien het betere woord. De roze zou meer bij mijn stijl passen. Daarom wint hij het voor mij ook van de Eichi II. Er zijn zat horloges die ik heel erg mooi vind, maar die nooit bij me gaan passen, of die toch minder passen. Die Patek is perfect in alle opzichten. Soit. De kleine seconde mag een tandje lager staan.

1 like

Vind je dat bij de 6119 ook?

Hobnails maar dan zonder problematiese kleine seconde die ergens verweesd halverwege de plaat zweeft… #hetkanwelpuntnl

3 likes

Voor mij toch wel de ultieme dresswatch. Niet te opvallend, wel bijzonder.

5 likes

#datkanookgewoonbijpatekpuntnl

:sunglasses:

3 likes

Ik dacht dat die perfect geometrisch in het midden stond maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Hoera meten is weten.

De afstand tussen de as van de kleine seconde en het midden van de lumepip op 6 is 2% groter dan naar de as van de minuutwijzer. Nemen we de rand van de wijzerplaat zelf als maatstaf, dan is het zelfs een gruwelijke 11% :face_with_peeking_eye: :sweat_smile: