Inderdaad. Als ze hem 38mm hadden gemaakt was hij vrijwel perfect geweest. Voor mij dan. Voor iemand met 20 cm polsen is hij top.
Nee, wat mij betreft niet. over de precieze definitie kunnen we lang discussiëren, maar volgens mij zijn we het allemaal eens dat een dress watch ingetogen hoort te zijn. Dit is niet dat. Dit is meer een conversation piece.
Jep, maar net een andere uitvoering dan . Ik snap deze ook wel, maar voor deze prijs vind ik die wijzerplaat een beetje te veel gimmick. Raak je op uitgekeken denk ik.
Toen ik het horloge nog nooit in de hand had gehad en uitsluitend kende van een afbeelding was ik ook niet zo gecharmeerd van de guilloche wijzerplaat. Maar toen ik hem daadwerkelijk in het echt zag vond ik hem met die grijze band ronduit prachtig. Als ik zou moeten kiezen tussen de PP 6119 en deze VC zou ik het nog niet meteen weten. Zou neigen naar de VC.
…gezien. Maar ik weet niet of dit me op andere gedachten zou brengen. De rosé versie hierboven heeft namelijk hetzelfde. Als je hem in het echt ziet is hij echt heel levendig en strak tegelijk.
En als de dresswatch regels gebroken mogen worden, en er mag meer op zitten dan hooguit een secondewijzer.
O.k. niet de perfecte dresswatch, maar wel mooi.
I know, en mooi. Maar ik vind deze een duidelijk meer casual vibe hebben dan de 6119R in het bijzonder. En daar we het over dress watches hadden houd ik het toch bij de Traditionnelle. Voor vandaag iig
Charmanter is misschien het betere woord. De roze zou meer bij mijn stijl passen. Daarom wint hij het voor mij ook van de Eichi II. Er zijn zat horloges die ik heel erg mooi vind, maar die nooit bij me gaan passen, of die toch minder passen. Die Patek is perfect in alle opzichten. Soit. De kleine seconde mag een tandje lager staan.
Ik dacht dat die perfect geometrisch in het midden stond maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Hoera meten is weten.
De afstand tussen de as van de kleine seconde en het midden van de lumepip op 6 is 2% groter dan naar de as van de minuutwijzer. Nemen we de rand van de wijzerplaat zelf als maatstaf, dan is het zelfs een gruwelijke 11%