De perfecte HIGH END dress watch!

Eigendom van dezelfde groep.

2 likes

Poh die vind ik toch zo enorm goed gelukt :ok_hand:

1 like

Deze vond ik overigens tegenvallen in het echt

Dit is toch niet “dressy”? Je hebt een metalen band en een datumvenster. Hij is dan ook nog eens 100 meter waterdicht. Dressers zijn eigenlijk nooit waterdicht, wie zwemt er ook met een dresser? Ik vind dit een mooi horloge maar ik zou hem eerder casual/casual-formeel noemen dan dressy.

1 like

Chrono’s zijn de max, maar daar hebben we andere topics voor.

Qua moderne dresser vind ik dit ook wel wat hebben.

De prijs is niet high end, het design wel.

2 likes

@hertje u heeft een punt. Kijk. Dresswatch. :joy::sunglasses:

Sjonge, dit gaat hier helemaal de verkeerde kant op.

1 like

Ik reageer op een post. @hertje heeft een punt.
Dus als het al ergens de verkeerde kant op ging was het met de post van een credor. :stuck_out_tongue_winking_eye::sweat_smile:

1 like

LeBois en Airain worden door de zelfde Nederlander gerund.

Ah… Ik dacht dat er een oprichter/eigenaar achter zit… Tom van Wijlick, toch?

Jazeker wel. Ik ervaar het niet als een “dress watch”, maar voor een stalen sporthorloge is dit heel erg dressy. Het is plat, klein, elegant en soepel, en heeft geen enkele toolwatch-vibe.

Een dresser is een ladekast. Maar een dress watch wordt vaak weg gezet als een edelmetalen horloge met twee wijzers op een lederen band, en dan ook nog met een discrete maatvoering.

Er is geen enkele definitie van “dress watch” te vinden die suggereert dat een dress watch niet waterdicht mag zijn. Het gaat tenslotte om stijl en etiquette, niet om onderliggende specificatie.

Als een klassieke gouden Calatrava met stick indices en twee wijzers 300m waterdicht was was het nog steeds een dress watch.

Dressy vertaalt zich naar “netter”. En die Patek is dan weer niet “netter” in mijn ogen, dat is gewoon een vrij aanwezig evident sporthorloge. Maar ja, ieders ogen zijn anders.

Daarom is het überhaupt ondoenlijk om een definitie van “dressy” te geven, of zelfs maar van “dress watch”.

Neuh. niet echt, temeer daar ik een paar minuten later ook nog dit riep:

Het enige wat we kunnen zeggen is dat @hertje een deur in trapte die al wagenwijd open stond, en een passende repliek zou dus “Quod erat demonstrandum” zijn.

Kan er veel meer opnoemen.

Enkele punten;

• De crown guard
  • Vorm en formaat kroon
  • Saai uurwerk
  • Gravering balans brug te kitscherig.
  • Wit rand naast de minute track is wat uit proportie naar mijn inziens.
  • Merknaam. Bekt niet echt lekker.

Kan nog wel even doorgaan.

Die lugs eraf en aan een ketting, komt al beter in de buurt van een mooi zakhorloge. Maar… Ik zou nooit 33k voor een zakhorloge neertellen.

Leuk topic, mooi horloge, en ik vind die van mij mooier:

De Omega Grand Luxe Constellation Pie-Pan uit 1962 in 18k goud :star_struck:

10 likes

Ja. Hoezo? Je stelt de vraag toch niet vanwege het woordje groep, toch?

Ah ja. Ik ervaar de 3700 als een dressy gekleder sporthorloge. Zeer dun, rustig en charmant, maar 2 wijzers, draagt zeer elegant en verdwijnt onder de manchet van een mooi hemd en boven alles inmiddels een tijdloos icoon. Mooier wordt het niet imo.

Ligt het toch mooi in lijn met een dressy credor onder de sporthorloges. En zo bedoelde ik het ook, grappig dat jij hem dan weer ‘aanwezig’ vindt. Ik neem aan dat je deze ook al eens om je 18,5 cm pols hebt gedragen?

1 like

Tja high end misschien niet. Die bezit ik geloof ik niet.
Maar deze gaat om op de zondag. :woozy_face:

2 likes

Nee, wel de eh… hoe heet dat ding? Die granaat? Aquanaut? Die was op zich geinig maar underwhelming qua afwerking. De enige andere Patek die ik ooit vast had was een Calatrava. Dat ik de Nautilus aanwezig vind is een pure design-vraag en een smaakzaak.

Jij vindt de Credor Locomotive weer verschrikkelijk als ik het wel heb, toch?

Maar qua dunheid is die Patek wel hoe het heurt, zeker bij dressy of gekledere sporthorloges. 7,6mm is the way, dat zit inderdaad tegen zo’n Credor Signo aan qua gevoel, kan ik me voorstellen.

2 likes

Ja helaas, ook ik vind niet alles mooi :wink:
Maar eerlijk is eerlijk nog nooit irl gezien of gedragen.

Nb wellicht een Patek 3700 staal een keer passen? Dan denk ik dat de aanwezigheid je gaat meevallen.

Nb2

Dat zegt natuurlijk helemaal niks. Er zijn heel veel verschillende Calatrava’s van Patek in allerlei soorten maten en uitvoeringen.

Soit, het was een 6119 in rose goud.

Wat mij betreft komt dit gevaarlijk dicht in de buurt van het ultieme dress watch, overigens, om terug te keren naar de titel van het topic. High end, understated, met genoeg visueel interessante punten om absoluut niet saai te zijn, plat, comfortabel, en van een gerespecteerd huis. Ik ben absoluut geen Patek fetisjist, maar dit is cool.

Die groeien niet aan bomen, en ik werd er op GTG’s ook niet mee om de oren geslagen. Dat gezegd hebbende, zo lang ik het ontwerp afgrijselijk vind heeft dat niet veel zin.

3 likes

De Tradition ?

Vind ik persoonlijk een super mooi en origineel horloge.
Maar kunnen we een open dial als dress watch aanzien.

Wat mij betreft wel

1 like

Bruut en rauw. Ik vind m prachtig.

Tgoh, niet echt. Voor mij moet een dress watch klasse maar vooral rust uitstralen. Bewegende wieltjes overal is verre van rustig. Vandaar ook geen zichtbare tourbillons en dat soort ongein.

1 like

Iemand deze al geroepen?

Nog niet eerder gezien. Een moderne knipoog naar guilloché? En 38mm, wat pico bello is.

4 likes