Die indruk had ik ondertussen ook ![]()
Bovendien neem een foto eens op een deftige manier
En dat is niet je iPhone loodrecht boven je pols en klikken maar, dit geeft een totaal vertekend beeld en elk horloge zal groot lijken.
Stop je hand eens in je broekzak en laat iemand een foto nemen van je hand-pols-horloge.
Dit is een veel normalere houding en een groter horloge zal plots niet zo groot lijken.
Er is groter en “groter” hé. Een soepbord van 43mm krijg ik op mijn pols niet verkocht, dat is Captain America stijl dan. Als de hoek die de band maakt niet merkbaar groter is dan 90 graden - idealiter 135 - is het te groot en lelijk, klaer.
In de foto hierboven is dat okee. Ik ga er ergens van uit dat de L2L van die Johann nog relatief meevalt (en het is een gok, want waarom geven ze daar in godsnaam geen cijfers over vrij?), en dat de reuze diameter ook door die crown guards komt - die tellen nornaalgezien mee. Het binnenwerk is 16.5l ofte 36.6mm, dus de diameter zonder crown guards (wat visueel telt) zou dan eerder 41mm kunnen zijn. Dat plus een polsmodel met stevige handjes en dan is het inderdaad draagbaar. Draagbaar, niet elegant, vind ik.
voor mij graag iets discreet, simpel, elegant, beetje zeldzaam, vintage met patina, pedigree en boven mijn budget
ik kan het maar beter uit mijn hoofd zetten
Perfect mogelijk, toch?
Vintage of youngtimer Maurice Lacroix, Ulysse Nardin, Jaquet Droz, Girard Perregaux, Universal Gèneve,…
Er komen (hier) regelmatig perfecte kandidaten voorbij.
Puur ter illustratie
Een 40 mm Breguet en een 45 mm blancpain ( en die laatste is bovendien serieus dik)
Neem een foto met je gsm vlak boven je pols en het ziet er niet uit, doe eens de moeite een foto te nemen voor een spiegel of zoals ik zei met je hand in je broekzak en die dingen zijn helemaal niet zo groot.
Ik geef wel toe dat mijn pols iets steviger is dan gemiddeld
Noem eens een omtrek in centimeters? De mijne is 18,5cm en vrij plat, dus breed, maar ik moet zelf niks met een lug to lug boven 48mm hebben hoor.
De L2L van deze zou op ongeveer 49mm uitkomen, als ik de render zo even in gimp gooi.
Momenteel oriënteer ik mij op de aanschaf van een hele mooie chronograaf en heb reeds contact opgenomen met @Fate_Amenable_To_Change. Hij heeft mij waardevolle inzichten verschaft met betrekking tot alternatieven buiten het segment van duikhorloges en G-Shocks. De Lebois & Co Heritage Chronograaf geniet mijn bijzondere aandacht👇
Daarnaast overweeg ik serieus de Longines Tuxedo chronograaf👇
Helaas is dit model momenteel nergens in Nederland beschikbaar voor een pasmoment. Ik ben van mening dat dit één van de meest esthetische chronografen binnen deze prijsklasse is.
Mooie keuzes, maar dit topic gaat over dress watches.
Heh… Ze blijven erg mooi. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een dressy chronograaf niet als dresswatch aan heb geprezen.
Anders krijg ik de puristen, inclusief mezelf, over me heen. Voor chronografen zijn deze netjes te noemen. En ze zijn allebei kleiner dan het horloge aan het uiterste begin van dit topic. Het moet gezegd.
Te koop bij Schaap, dus ook te passen toch
Zie nu pas dat deze pre owned is
Dank voor je reactie. Vandaag contact gehad en nergens is deze in NL momenteel op voorraad, maar we geven niet op😎
Je zus wat een groot horloge!
Zou je niet een grotere pols overwegen?
@Fate_Amenable_To_Change Wordt het niet eens tijd dat je de tent verkoopt en je eigen horloge zaakje begint? ![]()
Je spelt hoogsegment chronograaf verkeerd. ![]()
(Wat niet wil zeggen dat de voorgestelde chrono’s niet leuk zijn).
Ik kan mij trouwens ook niet voorstellen dat @Fate_Amenable_To_Change dit suggereert als je vraagt om een dresswatch suggestie.
Heb het al aangepast👍
Ze zijn prachtig! Welke zou je voorkeur hebben?
Dit heeft hij ook niet zo gezegd heb het verkeerd geïnterpreteerd.
Is ook geen dresswatch. En ik ben volkomen tevreden met zowel de pols als het horloge. ![]()
Beide zijn heel mooi! Het onderste merk had ik nog nooit van gehoord, zal mij daar ook eens inverdiepen. Dank voor het delen👍
Junghans Meister

Prachtig in zijn eenvoud.