De perfecte HIGH END dress watch!

:point_down:t3:

Vijf jaar. Maar oké, laten we het afronden naar boven.

Gezien hoe fluïde je omgaat met je eigen “overtuigingen” geef ik het 36 maanden voordat er gewoon een gouden Breguet om je pols hangt.

Sterker nog; ik wed er een flesje wijn uit m’n kelder op!

9 likes

Deal!

Niet het beste flesje, want ik kieper alles wat geen rijstwijn is in de kip- of runderstoof. Het gaat meer om het idee. Ik zet een mooie rijstwijn in! Sterker nog, je mag het winnen als ik een gouden Credor koop.

Maar merk op dat ik vijf jaar geleden al niet zei dat horloges lume en datums moesten hebben, maar eerder dat de puristen onder ons mijn dressy pieces niet als dress watch zouden accepteren vanwege die eigenschappen.

En dat is eigenlijk nog steeds zo. Ik heb nog steeds geen gouden tweehander, maar wel veel horloges die ik als dressy ervaar.

2 likes

Ik vind deze voor 39 mm verassend klein dragen. Kleiner dan het equivalent bij het geliefde Patek :sweat_smile:

1 like

Puristen snappen er helemaal niks van. Een dresswatch is ook gewoon een verzonnen nonsen.

Tegenwoordig zijn jouw ‘dresswatches’ gekleder dan veel moderne meuk.
Maar
 en daar geef ik @Bwatched gekijk, edelmetaal zorgt dat het echt gekleed is.

Zie het maar zo: Een jasje en een pantalon zijn gekleed, maar een pak is meestal gekleder. En zo is het ook met (veelal) goud als edelmetaal.

Nog een foto of 2 :smile:

9 likes

Ik vind ‘n knappe Constellation Pie Pan al gauw in de buurt komen van de perfecte dresser. Meer high end dan dat hoeft van mij niet.

8 likes

Wat mij wel weer intrigeert is dat je het JLC logo wel op de guilloche kan zetten maar de hele naam niet.

1 like

En daar ben ik het volledig mee eens!

Dresser :heavy_check_mark:

6 likes

Een van de fratelli kocht ooit de perfecte calatrava

Witgoud, zilveren wijzerplaat met enamel logo, prachtige handwinder
 alleen de snap on caseback stoort een beetje.

10 likes

Heb je hem incoming? Zag dat deze ineens ‘reserved’ stond :sweat_smile:

Geen idee hoe breed die pols op de foto is, maar eerlijk is eerlijk dit ziet er niet uit als 43,5mm.

4 likes

Hoe ouder ik word, hoe meer ik mijn vader’s generatie waardeer die maar twee soorten horloges kende. “M’n horloge”, wat gewoon vaak een driehander was van staal, en “m’n zondagse horloge” wat van goud was als je wat geld had.

Ik heb nog wat moeite met geel en roze goud binnen mijn stijl (als je daarvan kunt spreken), maar sluit niet uit dat er een witgouden Credor komt. Alleen even tegen de juiste aanlopen op het juiste moment. Als dat binnen een 36 maanden gebeurt kom ik bij @Bwatched in de lucht om 'm een mooie fles Junmai Daiginjo Sake te brengen.

In dit topic zijn heel, heel erg veel mooie opties aangedragen, en ik ben wel blij dat het onderwerp leeft.

Heel mooi dit. En wmb is bij dit soort stukken de band ook heel bepalend voor het plaatje, en dus iets waar net wat meer sjeu in mag.

Dat moet wel een serieuze strongman kampioenschap deelnemer zijn, want ja, inderdaad.

Zat ook even, met enige verbazing, te kijken. Dat moet wel een enórme pols zijn, wanneer dit horloge doet lijken als een 36mm. Typisch gevalletje

Die staat op ontploffen lijkt me

Die droeg toch zo’n sumopak onder zijn veel te ruime kleding? :laughing:

Hoe langer ik er naar kijk, hoe minder ik het vind kloppen. De Crown guards, die turbine van een kroon, die derde lug, de maat
 Believe you me, ik had een MĂŒhle in 41mm die al droeg als een satellietschotel, dit moet wel een hele grote pols geweest zijn, of de foto is gemaakt met een lens met een langere brandpuntsafstand, zodat het optisch beter uit komt.

Patek, Breguet, Credor en Lange for the win.

1 like

Wel als je z’n moeder beledigt.

Nee, is toch wel echt, hoor. Heel veel foto’s van hem te vinden, online. Maar zal er dit topic niet verder mee vervuilen.

En OT; deze twee zouden, wat mij betreft, heel goed kunnen, als dress watch.

Misschien niet vreselijk duur, zoals voor sommigen een soort harde voorwaarde lijkt te zijn. Maar daarom niet minder stijlvol. :person_in_tuxedo: :champagne: :clinking_glasses:

1 like

ZĂ€h wie Leder und hart wie Kruppstahl!

1 like

Tuurlijk wel.

Met die petieterige wijvenpolsen hier altijd

1 like