Ik heb ze juist allemaal weg gedaan. De IWC Portegiser 7 days als laatste. Draag alleen nog maar stalen sport horloges, zeker nu ik nooit meer een pak aan heb vanwege thuiswerken. Misschien over een paar jaar weer in een andere fase van mijn leven. We’ll see
Ben het helemaal met je eens
Wat je hier op tafel legt is echt wel “buiten categorie”
Persoonlijk heb ik ook steeds minder met staal/staal
Zal de leeftijd wel zijn 
Helemaal mee eens, een dress watch kan wat mij betreft (bijna) altijd.
Mocht je nu aan het verbouwen zijn of een “ruige” baan hebben dan snap ik dat je voor dagelijks eerder een duiker koopt.
Voelt voor mij dan toch iets robuuster en een goed excuus om een mooie dresser voor het weekend te hebben!
Terug naar af Tom met Han’s GS
Niets verkeerd mee, integendeel 
Ik vind dit een hele mooie GS
Helaas is 37mm echt te klein voor mijn 20+cm pols
Lekker dragen wat je mooi vindt op de eerste plaats
Ik ben ook in bezit van meerdere dress horloges en werk in een industriele sector. Dan draag ik wel een casio op werk maar in de weekende gaat de datejust om of een andere dresser.
in iedergeval draag waar je je goed bij voelt en less is more 
Wat noem je een dress-horloge? Zelf heb ik een hekel aan die dingen. Draag ze nooit, heb er ook geen. Alles hieronder heeft of een datum, of lume en soms een stalen band. Dus zeg me eerst maar eens welke als gekleed mogen worden gezien, dan ga ik antwoorden:
De ene handopwinder die ik had is pleite. Deels omdat ik de kleur moeilijk vind bij m’n eigen huid, maar zeker ook deels omdat 30m WR nogal breekbaar is:
Maar ook dat zou ik geen dress watch noemen. Sterker nog, misschien wel minder dan die hierboven.
Kortom: Ik vind simpele, geklede horloges mooi. Dat wel.
Eensch.
Duikert vind ik voor niet staan onder een pak. Ik zie t al voor me dikke seadweller icm een pak man man man…
Dj is een twijfel geval voor mij, heb betere opties in de collectie als dresser uiteraard, maar blue fluted 36…
Ik moet in die prijsklasse nog een horloge tegen komen die de grens tussen dress/sportief zo fijntjes bewandeld .
Jouw voorbeelden zijn zo goed als allemaal sport-horloges. Zou ik geen dressers noemen.
Dat vintage Aristocrat’je terzijde.
Er zijn nogal wat verschillende beelden bij ‘dresser’. Een DJ is toch echt geen dresser mensen.
Ja, maar waar trek je de grens? TS laat er eentje zien met een grossdatum, eentje met arabic numerals op de dial, en een JLC Reverso, wat toch ooit expliciet als sporthorloge ontworpen is.
Maar daarom stel ik de vraag ook, en daarom noem ik het ook simpele geklede horloges.
Klopt. Die Lange en zeker de VC zou ik dressers durven noemen. De JLC niet. Al zou er voor mij wel een stalen band gemonteerd moeten worden om als sport-watch gebruikt te kunnen worden.
Die omega pie pan vind ik persoonlijk een van de mooiste vintage dressers 

Wauw wat strak. En in zo mooie staat 
zeer sjiek
zelf staat hij nog op het verlanglijstje. En als ik iets meer te besteden heb een globemaster
Nu sinds 2 weken een vintage Rolex datejust aangeschaft want dat is ook voor mij een van de ultime dressers.
Thanks, is nu weg voor full service en installatie NOS originele deca kroon. Kan niet wachten tot ze terug is!
Oehh spannend ik snap dat je niet kan wachten 
Onbegrijpelijk, er is al een keer of 25 gesproken over een “dresser”, waar is die HFer die dan meteen de discussie kapotsloeg door aan te geven dat dit geen horloge maar een kledingkast is?
Of was ik dat?
Niet helemaal mee eens, het concept is ook wat aan verandering onderhavig. Vind een DJ op staal best dressy staan 
Een dresswatch kan altijd. Ik draag ze gewoon met een shirt, trui of overhemd in combinatie met een spijkerbroek.
En ik zou me vooral niet veel aantrekken van wat anderen daar van vinden.
Dreswatch zegt niet is specifieks over een pak. Kan natuurlijk ook alleen bij een overhemd. Vanwege de dikte hiervan past dat wat beter dan een dikkere duikers. Het is praktisch vind ik logischer dragen.
Dan heb je nog de keuze welke band je erbij draagt. Dat doet natuurlijk ook enorm veel.
Dus ja… dresser, duiker, alrounder… wat maakt het uit.