Hij is een tikkeltje aan de grote kant voor een dress watch, met zân 39mm. Is het een dress watch? Ik vind het een dress watch. Dat gezegd hebbende, als Rolex deze even in de droger gooit en 'm er uit haalt bij 36-37mm dan heb je wel wat moois hoor. Ik vind deze config echt lekker. En ik heb verder echt niks met Rolex, meeste modellen kunnen me gestolen worden.
Dat doen ze daar ook hoor, zoals dit, in-house, elk onderdeel.
Enneuh, dat uurwerkâŠ
Dornbluth Unitas,
L&H:
Er zijn wel overeenkomsten, al is dat op zich niet zo verwonderlijk. Maar de oriëntatie van het hele opwindmechanisme en kroon versus de radertrein zit anders, plus een joekel van een grootteverschil. Misschien wel geïnspireerd door. ![]()
Dude. Dat is tien jaar geleden. Ik ben al bijna vier jaar bezig om alles wat groter is dan 39mm en te toolish is rĂŒcksichtslos de deur uit te bonjouren.
100, als we dan toch terug gaan in de tijd.
Ergens vind ik dat nog steeds. Er is geen enkele engineering reden waarom een Reverso geen fatsoenlijke pakkingen en hacking seconds kan krijgen, maar ze verdommen het gewoon bij JLC.
Hier, 35 bij 8 mm met dressy vibes, wel gewoon 100m waterdicht. Het kan dus. Zelfs met een snap-on caseback!
Hmmmmm. Iets te veel als je het mij vraagt, het zijn allebei prachtige horloges die ik niet als dressy zou zien maar wel erg waardeer.
Evengoed, ik ervaar de Lange 1 is een poor manâs editie van de Panomatic Lunar, behalve dan dat die laatste weer net te groot is. Met name het ontbreken van de nul van 01-09 is me een doorn in het oog bij de Lange, en ik heb liever een maanfase dan een power reserve.
Helaas heb ik net mân laatste titaan horloge verkocht, maar eigenlijk is dat het edelste metaal. Taai als lint, erg hard te krijgen, lichtgewicht, hypoallergeen, en ook nog eens temperatuur-neutraal. Als techneut zou ik zeggen dat je goud in electronica moet gebruiken, en niet in sieraden. ![]()
Jep. Rationeel argumenterend is dat het nec plus ultra.
![]()
Vijf jaar. Maar oké, laten we het afronden naar boven.
Gezien hoe fluĂŻde je omgaat met je eigen âovertuigingenâ geef ik het 36 maanden voordat er gewoon een gouden Breguet om je pols hangt.
Sterker nog; ik wed er een flesje wijn uit mân kelder op!
Deal!
Niet het beste flesje, want ik kieper alles wat geen rijstwijn is in de kip- of runderstoof. Het gaat meer om het idee. Ik zet een mooie rijstwijn in! Sterker nog, je mag het winnen als ik een gouden Credor koop.
Maar merk op dat ik vijf jaar geleden al niet zei dat horloges lume en datums moesten hebben, maar eerder dat de puristen onder ons mijn dressy pieces niet als dress watch zouden accepteren vanwege die eigenschappen.
En dat is eigenlijk nog steeds zo. Ik heb nog steeds geen gouden tweehander, maar wel veel horloges die ik als dressy ervaar.
Ik vind deze voor 39 mm verassend klein dragen. Kleiner dan het equivalent bij het geliefde Patek ![]()
Puristen snappen er helemaal niks van. Een dresswatch is ook gewoon een verzonnen nonsen.
Tegenwoordig zijn jouw âdresswatchesâ gekleder dan veel moderne meuk.
Maar⊠en daar geef ik @Bwatched gekijk, edelmetaal zorgt dat het echt gekleed is.
Zie het maar zo: Een jasje en een pantalon zijn gekleed, maar een pak is meestal gekleder. En zo is het ook met (veelal) goud als edelmetaal.
Nog een foto of 2 ![]()
Ik vind ân knappe Constellation Pie Pan al gauw in de buurt komen van de perfecte dresser. Meer high end dan dat hoeft van mij niet.
Wat mij wel weer intrigeert is dat je het JLC logo wel op de guilloche kan zetten maar de hele naam niet.
En daar ben ik het volledig mee eens!
Een van de fratelli kocht ooit de perfecte calatravaâŠ
Witgoud, zilveren wijzerplaat met enamel logo, prachtige handwinder⊠alleen de snap on caseback stoort een beetje.
Heb je hem incoming? Zag dat deze ineens âreservedâ stond ![]()
Geen idee hoe breed die pols op de foto is, maar eerlijk is eerlijk dit ziet er niet uit als 43,5mm.
Tegenwoordig zijn jouw âdresswatchesâ gekleder dan veel moderne meuk.
Hoe ouder ik word, hoe meer ik mijn vaderâs generatie waardeer die maar twee soorten horloges kende. âMân horlogeâ, wat gewoon vaak een driehander was van staal, en âmân zondagse horlogeâ wat van goud was als je wat geld had.
@Bwatched gekijk, edelmetaal zorgt dat het echt gekleed is.
Ik heb nog wat moeite met geel en roze goud binnen mijn stijl (als je daarvan kunt spreken), maar sluit niet uit dat er een witgouden Credor komt. Alleen even tegen de juiste aanlopen op het juiste moment. Als dat binnen een 36 maanden gebeurt kom ik bij @Bwatched in de lucht om 'm een mooie fles Junmai Daiginjo Sake te brengen.
In dit topic zijn heel, heel erg veel mooie opties aangedragen, en ik ben wel blij dat het onderwerp leeft.
Heel mooi dit. En wmb is bij dit soort stukken de band ook heel bepalend voor het plaatje, en dus iets waar net wat meer sjeu in mag.
Geen idee hoe breed die pols op de foto is, maar eerlijk is eerlijk dit ziet er niet uit als 43,5mm.
Dat moet wel een serieuze strongman kampioenschap deelnemer zijn, want ja, inderdaad.
moet wel een serieuze strongman kampioenschap deelnemer zijn
Zat ook even, met enige verbazing, te kijken. Dat moet wel een enĂłrme pols zijn, wanneer dit horloge doet lijken als een 36mm. Typisch gevalletjeâŠ
Die staat op ontploffen lijkt meâŠ