De prijs van de beste uurwerken is circa £200 tot £250

Naar dit lijstje kijkend doet Seiko het best goed.

1 like

Niet goed geslapen, guddumme. Dan zul je het krijgen!

angry-man

1 like

giwewewphy

1 like

Ik wil me hier eigenlijk niet mee bemoeien… Maar ik doe het toch :wink:

Daniels heeft naar mijn mening gelijk en @Fate_Amenable_To_Change heeft een goed punt over “wat is kwaliteit?”

Naar mijn mening is de eta 2824 het beste wat je kan krijgen. Dit uurwerk is een echte werkpaard gebleken in de loop der jaren en niet voor niets zo vaak gebruikt of als basis gebruikt. Maakt het gebruik van andere materiaal iets gelijk kwalitatief beter? Absoluut niet! Het kan een upgrade geven maar om bijvoorbeeld een onderdeel van goud of zilver te doen ipv staal is niet zozeer beter. Neem nou de 904L staal van rolex. Is dat beter dan de 316L of 316F? Nee het is gewoon beter bestand tegen roesten en oxidatie bij duiken etc. Om heel eerlijk te zijn, ik heb replicas in handen gehad die van 904l staal waren gemaakt zoals rolex en ook daar merk je geen verschil met 316l anders dan een beetje de glans. Prijs daarentegen is natuurlijk een ander verhaal.

Zoals eerder genoemd betaal je vaak ook voor status, prestige, schaarste en vooral materiaal gebruik en de aantal uren gewerkt.

1 like

Dat is een 7005, geen 7s26 he :wink: Je zou kunnen zeggen zn opa, er zitten nog heel wat nieuwere generaties tussen. DIe oude Seiko uurwerken zijn vaak nog verassend neuwkeurig gezien het feit dat ze waarschijnlijk nooit geserviced zijn en al tientallen jaren oud zijn.

http://people.timezone.com/msandler/Articles/Workbench/Seiko/Seiko7005.html3

1 like

Hij heeft er (doorlezen) gelijk een 7s naast gelegd. :grinning:

@pedram, aliexpres leert mij dat zowel 904l als 316l staal al voor 1000 dollar per ton over de toonbank gaan. De extra kosten zullen dan wel in de bewerking zitten. En in het merkje. :grinning:

2 likes

Ah, dat had ik niet gelezen. Maar zo blijkt maar weer uit het artikel, vintage is beter :sunglasses:

1 like

Aangezien ik een goede set pakkingen belangrijker vind dan decoratie van onderdelen die zelfs door een zichtbodem niet te zien zijn is nieuw dus gewoon beter.

Of op z’n minst volledig gereviseerd. :smile:

Wel eens een Edox Hydro Sub bevoeld?

1 like

Flauw grapje n.a.v. de foto die je als avatar gebruikt , schept blijkbaar bepaalde verwachtingen :wink:

2 likes

Oh… Dit was bij Ed Schouten in Akersloot :stuck_out_tongue:. En uiteindelijk kan iedereen met een schroevendraaiertje en een uurwerkje zo’n foto maken :slight_smile:

1 like