Het concept van een mooie perpetual was altijd de eindcomplicatie die ik in gedachten had. Een IWC portugieser perpetual was een tijd het idee en inmiddels de JLC Polaris Perpetual….deze zou ik kunnen kopen door een aantal andere horloges uit de verzameling te verkopen….
Maar ik ben er achter dat ik meer gniet van de diversiteit aan horloges in de verzameling en dat ik een goede afleesbaarheid als 50er belangrijker vind!
Voor mij geen grail perpetual meer maar af en toe een horloge uit de verzameling verkopen en een nieuwe toevoegen is voor mij het ultieme verzamelplezier…
De Rolex Submariner no date.
Omdat ik in een winkel werk en absoluut never nooit dat horloge kan betalen maar 1 gekocht van 62 euro. Reactie van mijn moeder: "straks denken ze dat het een echte is en wordt je overvallen voor je horloge, dus doe hem maar niet aan naar je werk.
bij mij ligt het wel iets anders,
een “grail” is in mijn optiek iets wat je graag ziet en kan betalen.
stel dat ik “de” lotto win, dan denk ik niet meteen aan horloges maar wel aan andere dingen.
en moest ik daar per toeval wel aan denken dan zou ik het niet weten welk horloge ik zou willen…
of mss toch wel, ik zou het duurste model kopen van mijn geliefde merk: citizen
dat… mijn vriend is moeilijk te voorspellen
eerst moet ik de lotto nog maar eens winnen,
en “als” dat gebeurt wat is op dat moment dan het duurste model van citizen??
dus,… het is onmogelijk dat nu te vertellen, niet?