De psychologische twist

Het concept van een mooie perpetual was altijd de eindcomplicatie die ik in gedachten had. Een IWC portugieser perpetual was een tijd het idee en inmiddels de JLC Polaris Perpetual….deze zou ik kunnen kopen door een aantal andere horloges uit de verzameling te verkopen….

Maar ik ben er achter dat ik meer gniet van de diversiteit aan horloges in de verzameling en dat ik een goede afleesbaarheid als 50er belangrijker vind!

Voor mij geen grail perpetual meer maar af en toe een horloge uit de verzameling verkopen en een nieuwe toevoegen is voor mij het ultieme verzamelplezier…

9 likes

Het is lastig kiezen maar ik zou eerst zoiets kopen. De band sloop ik er af en vervang ik voor leer.

6 likes

En met jou velen….

5 likes

222 vind ik ook gaaf.
Maar ik blijf, ook na het winnen van de loterij, toch bij mijn ‘eigen’ (favoriete) merk. :sunglasses:
The new TAG Heuer Carrera Glassbox Chronograph in Gold – Montrez & Co.

12 likes

Dit is chique. Prachtig horloge!

2 likes

Ik kom nog steeds lege flessen en damesondergoed tegen… :wink:

3 likes

De Rolex Submariner no date.
Omdat ik in een winkel werk en absoluut never nooit dat horloge kan betalen maar 1 gekocht van 62 euro. Reactie van mijn moeder: "straks denken ze dat het een echte is en wordt je overvallen voor je horloge, dus doe hem maar niet aan naar je werk.

10 likes

Daar heb ik nog 1tje van liggen als je wil :wink: , niet perse die uitvoering dacht ik.

3 likes

bij mij ligt het wel iets anders,
een “grail” is in mijn optiek iets wat je graag ziet en kan betalen.
stel dat ik “de” lotto win, dan denk ik niet meteen aan horloges maar wel aan andere dingen.
en moest ik daar per toeval wel aan denken dan zou ik het niet weten welk horloge ik zou willen…
of mss toch wel, ik zou het duurste model kopen van mijn geliefde merk: citizen

5 likes

Qua droomhorloge zitten we op één lijn, John. Ik zou alleen twijfelen tussen de 6119-R en -G. Vind ze in beide uitvoeringen schitterend.

3 likes

En mogen wij medeleden van HF dan weten welk model dat is? :rofl:

Op de Nederlandse Citizen site is het deze. maar zoiets heb je al.

3 likes

Poeh nou inderdaad.

Dit is voor mij ook echt het horloge dat ik zou hebben en dragen als mijn hele lifestyle veranderde door geld. :money_mouth_face:

Zelfs een keer passen alleen al :drooling_face:

Wat een heerlijk ding om naar te kijken voorlopig!

3 likes

Deze staat ook erg hoog op mijn lijst trouwens!

10 likes

Dure horloges :laughing:

Ga hem eens passen:

• Wie weet is er geen klik => problem solved
  • Misschien gaat het nog meer jeuken => spaarplan opstellen
3 likes

dat… mijn vriend is moeilijk te voorspellen :grin:
eerst moet ik de lotto nog maar eens winnen,
en “als” dat gebeurt wat is op dat moment dan het duurste model van citizen?? :thinking:
dus,… het is onmogelijk dat nu te vertellen, niet? :laughing:

3 likes

Zelf heb ik geen grail horloge, zelfs niet als ik onbeperkte fondsen ervoor zou hebben.

Maar wel leuke horloges die hier voorbij komen! :pray:

2 likes

ok, ok, en nu wil ik het type nummer ook kennen :heart_eyes: :smiling_face_with_three_hearts: :star_struck:
A.U.B. :pray:

3 likes

AQ5010-01E

Ook verkrijgbaar in blauw als AQ5010-01L

s-l400

36.6mm diameter, 4.5mm dik.

Uit de eco drive one reeks uiteraard.

9 likes

die zet ik meteen in de wachtrij :heart_eyes: :+1:

3 likes

Voor jou een Caliber 100 Jacobus?

9 likes