is dat nu het duurste model?
zo ja, dan wel, op voorwaarde dat ik de lotto win
Na het winnen van de loterij en de aanschaf van mijn gedroomde Staudt guilloche chronograaf zou ik op zoek gaan naar deze unieke Tudor. Deze is uitsluitend gefabriceerd voor de leden van het wielerteam van Fabian Cancellara.
Dit is dus niet de versie die in mei dit jaar werd uitgebracht ter gelegenheid van het Tudor cycling team
phoe
tegen “dat?” ik de lotto heb gewonnen zal er wel een ander model op de markt zijn
Geen Holy Grail hier. Mijn bescheiden verzameling bestaat uit horloges uit het segment tussen pak hem beet een paar honderd en 1.000 euro en veel meer dan ca. 1.000 piek mag een nieuwe aankoop van mij ook niet kosten. Aan een zoveelste horloge een bedrag uitgeven waarvoor ik ook met mijn vrouw een maandje luxe op vakantie zou kunnen (of zelfs meer dan dat) vind ik gewoon te ver gaan voor de hobby. Gelukkig is er tot ca. 1.000 genoeg moois van goede kwaliteit te koop, en ik houd van simpele three-handers en niet van complicaties, dat helpt ook. Ik kan er prima mee leven dat het luxe segment daarmee buiten mijn bereik ligt. Mocht ik nog ooit in de situatie komen dat geld maar een beperkte rol speelt zouden mijn ambities nog relatief bescheiden zijn. Een Omega Aqua -Terra zou het dan worden. Denk echter niet dat het er ooit van zal komen, en eerlijk gezegd is dat prima.
Ik zou dit ding echt gebruiken op de meest idiote manieren.
Op café met vrienden? “Rood betaal jij, zwart betaal ik” en hup, draaien maar
Voor mij was de holy grail altijd een 16710 Rolex GMT Master II Pepsi. Dat is het model wat ik als verse student in een vitrine zag liggen in Antwerpen, wat mijn interesse voor de hobby gewekt heeft.
Nu mag ik sinds een maand of 2 ook zeggen dat ik hem eindelijk in de collectie heb. Nog steeds een enorme som geld voor mij om rond de pols te hebben. Maar ik ben echt wel enorm blij als ik hem mee kan nemen op avontuur.
Het gras van de buren is altijd groener…
Vraag me af of de NL loterij genoeg oplevert. Toch zou ik bij een ‘money no object’ denken aan een horloge wat technisch niets bijzonders is.
Ook al zou je de loterij winnen, dan nog is inderdaad de kans ontzettend klein dat je een originele Paul Newman Daytona kunt bemachtigen. Deze horloge is zo zeldzaam en gewild, dat deze ver boven de marktwaarde is geveild en zal voorlopig binnen een privéverzameling blijven. Misschien is het verstandig om je holy grail iets bij te stellen en te kijken naar andere interessante holy grail die ook een stuk minder moeilijk te vinden zijn
wat ik zou willen, bestaat niet. Ik wil een chronograph met column wheel in een titanium kast met roterende bezel (countdown of diver), met een GMT functie, flyback, en een center chrono minute counter.
Deze:
héb ik al; heeft chrono, gmt, flyback, center minute chrono counter, redelijke waterdichtheid, maar heeft geen roterende bezel, column wheel weet ik niet want het is zo’n modulair kreng dat niet te servicen is, en in staal, niet in titanium. Was 'ie in titanium geweest, had je mij er niet over gehoord, dan had ik die stomme tachymeter kunnen accepteren. Zelfs de matige lume kan 'm nog vergeven… Ligt nu bij de techneut, die wijzers geven me problemen…
Deze heb ik óók al:
Maar deze mist de flyback en de GMT, en de column wheel. Column wheel kan ik 'm vergeven. maar flyback en GMT wil ik echt heel graag.
Countdown bezel, titanium, column wheel, toffe specs aan de binnenkant, goeie waterdichtheid, voldoende lume, GMT. Maar geen flyback noch de center minute chrono counter. Desondanks is dit bijna mijn grail. Die gekke H-Link bracelet, waar ik heel erg aan verknocht ben geraakt (draagt gewoon lekker), de vorm van de kast, de wijzers, de plaat, die AR dehumidifying cap op de linker lug, diapal, mooi uurwerk van binnen… Prachtig. Jammer dat 'ie zo dik is.
Ik heb nog wel de wens voor een Patek chrono perpetual, maar dat vind ik zo onhaalbaar. Compleet onbereikbaar. De 103 Ti diapal is wél bereikbaar, en ik wil 'm. Ooit. 41 millimeter breed en (holy shit) zeventien dik. Waarom zo dik?! Dat weerhoud me serieus van de aanschaf. Die EZM10 is bijna 2 millimeter dunner, en die B&R bijna drie! Onwaarschijnlijk. Ik vind 'm prachtig, echt, maar 17 millimeter is echt te dik voor zoiets als dit.
Ik denk dat ik geen grail heb. Niet echt in ieder geval. Wat ik wil bestaat niet, en dat is maar goed ook.
(ik zou het eigenlijk grappig vinden als iemand een kast en band in titanium kan máken voor die B&R; dan zou 'ie echt veel toffer zijn dan in staal).
Het lijkt wel of je in plaats van een Zwitsers horloge eigenlijk een Zwitsers zakmes wilt! Je grail is eigenlijk een combinatie van zes horloges in één, en dan wil je ook nog dat die onder de 15 mm blijft. Misschien is de uitkomst voor jou wel een smartwatch als je zoveel verschillende functies in één wilt, of anders toch je wensen even bijstellen en kijken naar wat echt het belangrijkste voor je is. Soms kan het helpen om je verwachtingen iets bij te stellen, zodat je iets vindt dat perfect past zonder alles te willen die ook binnen een realistische bereik is.
Och, alsjeblieft, nee, niks smart. Ik weet dat wat ik wil grofweg in 1 horloge zit, namelijk die B&R, alleen mist die titanium & rotating bezel. Flyback GMT center minute counter, zit er allemaal al in. En die is onder de 15mm! Kan wel. Ik heb immers al de EZM10 en die B&R. Alleen wil ik liever titanium dan staal, en vind ik die tachymeter echt te stom voor woorden. Totaal zinloos.
Klopt. Soms is het gewoon een kwestie van beter kijken naar wat je zelf hebt.
Het gras bij de buren is vaak wel groen, maar olala, bij mijn buurvrouw is het echt nog groener
Als ik na het winnen van een grote geldprijs mee wil doen, dan met deze.
Voor mij de ideale combinatie van style en kleur.
Eigenlijk gewoon een soort materialistische verliefdheid zullen we maar zeggen…
Datum had voor mij achterwege kunnen blijven, maar desalniettemin…
Vet!
We kunnen wel eens een GTG organiseren in Alkmaar?
Daar zitten best wat leuke HF-leden…
@Forrestx
Dat lijkt me leuk! Eindje rijden maar kan evt ergens op een half uurtje afstand crashen
Snel nog ff kijken BTW.
Verdwijnt over 11 dagen van Prime…
Keertje op zaterdag.