De puzzel wijzerplaat?.... echt of aftermarket

Hi guys,

deze binnen gekregen. mijn eerste ingeving was goed. Tijdens het maken van de fotos vielen me echter een paar dingen op. Toen wist ik zeker nep, naar paar mensen doorgestuurd. Eerste ingeving ook after market maarrrrr, hij is ook wel weer zo goed gemaakt dat je je af gaat vragen wie er zoveel tijd in een relatief goedkoop plaatje gaat steken. Hij komt uit een echt matchende 16013 uit 1985. Horlogemaker en polijster zijn ook niet zeker

iemand?

1 like

hier nog paar foto’s, heb ook nog macros van microscoop

2 likes

euh. knap hoor als je dat kan (NA)maken

2 likes

Wat viel je op?

1 like

Volgens mij konden ze dit nog niet zo goed na maken in de jaren 80 ? Of ben ik dan een leek dit is wel heel erg goed gedaan als het nep is

Ziet er vreemd uit inderdaad, waar zijn de lume plots?

Het blijft een tapestry, net zoals een textured dial kan het raar ogen.

Ik zie nu ook dat de indice op 8 uur niet lekker is uitgelijnd op de marker of is dat de hoek van de foto

Ik denk niet dat hij nep is… maar wellicht is hij in het verleden opnieuw opgemaakt. Lume mist en volgens mij horen de halve streepjes tussen de seconden ook niet. Tekst van superlative chronometer is ook wat breed afgedrukt zo te zien

Lijkt mij echt

Vertel er eens iets meer over. Je hebt iets binnengekregen en er is zelfs een polijster in het spel?

Sorry hoor, maar je gaat toch niet eerst een horloge van een paar duizend euro kopen en dan vragen of hij wel echt is?

5 likes

Ik heb net een op chrono24 gekeken naar Tapestry dials. En ze hebben volgens mij allemaal lume dots. En zie ik wat lijmresten langs de 11 uur marker op de 2e foto?

• t swiss t en geen lume plots
  • t swiss t is raar uitgelijnd
  • brush is net anders lijkt dan andere tapestry
  • markers zijn net anders, meer blokken
    -bedrukking lijkt dunner dan andere dials

maar kwaliteit is wel echt extreem goed…

ik ben handelaar en werk dus ook met een polijster en horlogemaker en die zijn allebei ook niet zeker. ook naar paar andere mensen gestuurd en niemand is 100% zeker dus wilde weten of er hier iemand wellicht met voldoende kennis zit om uitsluitsel te geven

1 like

hi, ja idd dat viel mij dus ook op. nee geen lume resten

ben handelaar, deze thread gaat niet om het geld maar ik wil zeker weten dat hij echt is voordat ik hem te koop zet. of als ie AM is dan vervang ik hem door een echte plaat

maar zou het ook doodzonde om een echte plaat de prullenbak in te gooien

Dat zijn toch wel de leukste, ik zou ze niet willen missen.

eye-roll-gifs-j4mpTY

6 likes

Je zou de eerste handelaar zijn die bewust geen winst zou willen maken.

6 likes

het gaat niet om het geld in of ik de wijzerplaat erin laat zitten of hem door een andere vervang boeit me niet. maar ik wil geen klanten een horloge verkopen met een after market wijzerplaat en ik bedoel ook met het geld dat als ie vervangen moet worden door een echte dan doen we dat. maar niemand weet tot nu toe echt of nep, dat wil ik gewoon graag weten

1 like

nogmaals ik wil gewoon weten of er iemand is die hier uitsluitsel over kan geven zodat ik weet wat met de wijzerplaat te doen

1 like