De revival van de TUDOR Submariner!!

Ik vind die tudor-submariner prachtig hoor maar zo maken ze van tudor toch écht een poor man’s rolex en dat zou het stigma alleen maar verder versterken

3 likes

Dit is geen bb58 toch? @bordewolf

1 like

Beetje donkere foto maar is toch echt een blauwe 58

18 likes

Ohhh I see. Toch een blauwe:)

2 likes

Je hebt misschien wel gelijk. Maar er zijn maar weinig eigen modellen van Tudor die succesvol zijn. Wat zie of hoor je bijvoorbeeld over de Royal? Stille dood.
Tudor leunt nu alleen nog maar op de Black Bay collectie.

Wat iedereen al zegt, een Tudor Sub zou weinig inspirerend zijn maar echt wel een knaller die iedereen wil hebben. :heart_eyes:

3 likes

een bijzonder lezenswaardig verhaal. dit zijn de krenten in de pap bij ons leuke forum. met veel plezier gelezen. een tudor sub wordt hiermee een serieuze aanschaf optie.

2 likes

De Tudor North flag vond ik zelf wel een heel mooi horloge met een eigen stijl (afgezien van dat die voor mij te groot is) maar die ligt ook niet erg goed in de 2e-handsmarkt

8 likes

Euhrm… hoe onderbouw je dat?
Als je kijkt naar de enorm duidelijke lange termijn strategie van Rolex… hoe pas je dit daarin?

Je gedachtengang is goed te volgen maar gaat uit van een consument en niet die van een fabrikant die er in zit voor de lange termijn.

Maar dat laatste is iets dat voor meer leden lastig is :grin:.

Neemt niet weg dat een heruitgave van een 9411 een cool idee is! Gaaf horloge!

3 likes

Bedankt voor het heerlijke leesvoer :ok_hand::v:

1 like

Een van de betere topics sinds de afgelopen tijd! Echt :ok_hand:t3: aan de TS!

Zelf ben ik ook wel benieuwd waar Tudor en Rolex mee gaan komen en wat er eventueel verdwijnt.

We gaan het zien… beide merken draag ik een warm hart toe.

4 likes

Absoluut. Een fijn topic om te lezen. Zit duidelijk tijd in.

Ik deel het enthousiasme voor de Tudor Sub. Hoop echt dat er een 36mm re-release komt. Ben sowieso groot fan van de klassieke Tudors (en bb58)

3 likes

Bedankt voor de leuke reacties! :smiley: Ik had ook zelf veel plezier met het schrijven en inlezen in alle informatie.

Van de Tudor Submariner zijn er in de bijna 50 jaar veel verschillende uitvoeringen uitgebracht. Het kan nog knap lastig zijn voor Tudor om te kiezen waarop ze een re-release baseren. Wat mij betreft kiezen ze voor Tudor’s eigen snowflake hands en vierkante nummerials. Want tenslotte is dat model ontworpen voor de professionele duikers waaronder de Marine Nationale en had het één duidelijk doel: MilSub tool watch.

20 likes

Laatst heb ik me zelf even zitten verdiepen in Blancpain… ook daar hebben ze geweekt met vele militaire duikers uit veel landen. Dat is wel een rood draadje wat je bij veel duikmerken terug ziet komen.

Even een beetje of topic; maar duik en historie gerelateerd… Bij Blancpain is er ook een milspec. Het logo op de wijzerplaat deed functioneel dienst om te laten zien of er vocht in het horloge gekomen was. Het “milspec logo” verkleurde dan.

Zelf bezit ik de Pelagos in het blauw en de Black Bay Dark… wilde eigenlijk de Dark verkopen maar krijg het niet goed over mijn hart :grimacing: Misschien dat ik eerder de DeepSea zou laten “afzinken” :see_no_evil:

3 likes

Ja dat is inderdaad wel een interessante invalshoek, @BG1. Sowieso is duidelijk dat de strategie van Tudor een flinke koerswijziging heeft gemaakt de afgelopen 10 jaar.

Want was het merk in eerste instantie neergezet als goedkoper alternatief voor Rolex met uurwerken van derde partijen, produceren ze sinds 2015 plotseling hoogwaardige uurwerken die nauwelijks niet onderdoen voor Rolex.
Maar dan nog blijven hun grootste successen gebaseerd op ‘Heritage’ collecties zoals de Black Bay en krijgen ze met eigen collecties zoals de Royal maar geen voet aan de grond. Dus wat wil Rolex met Tudor doen? En hoe past dat binnen de (lange termijn) strategie van Rolex?

1 like

Sorry :joy: Jij bent niet goed bij je McFlurry zegt :grimacing:

1 like

Ja erg gaaf dat je dat aanhaalt. Dat soort functies zijn gewoon erg stoer. Natuurlijk hebben wij dit soort horloges helemaal niet meer nodig, maar ik blijf het toch gaaf vinden hoe functie boven vorm gaat bij dit soort ontwerpen.
Daarom vind ik het soms zo jammer dat bijv. Seiko steeds verder afdrijft van die gedachtengang en helemaal losgaat met kleurtjes en bijzondere patronen. Terwijl een simpele SKX een duikhorloge in hart en nieren was.

1 like

Wel een succesformule gebleken :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Dezelfde maar dan platter en een max diameter van 40? :grin:

Kijk. Ik vind hem heel mooi. Maar
Echt groot en dik.

116600 dwellert vs de tudor pelagos lhd.

16 likes

Das idd wel een probleempje wat betreft Tudor … de huidige BB collectie (met uitzondering van de BB58 op staal) is echt aan de lompe kant … heeft denk ik met name met de dikte van de kast te maken … ik vind de BB op een foto echt gaaf, maar is mij om mijn relatief smalle pols (17,5) toch te groot gebleken en enigszins tegen gevallen … op leer zou ik m kunnen hebben, maar dan is de verhouding niet helemaal je van het

2 likes

Een DJ41 meet toch ook bijna 41mm :nerd_face::grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes