De revival van de TUDOR Submariner!!

[quote=“Patrick, post:1, topic:325750”]
Het uitbrengen van een TUDOR Submariner (of MilSub) door Rolex zou opnieuw een enorme boost geven aan Tudor en passend bij de schaarste van Rolex. Een passende strategie zou dan zijn:

“Zorg ervoor dat Rolex bijna onbereikbaar is en maak TUDOR het beste alternatief.”

Een leuk en informatief verhaal, waarvoor dank. Maar hier lees ik een aantal dingen die ik niet goed kan volgen:

• zorgen dat rolex onbereikbaar is en dat tudor het beste alternatief is, is een onnodig risicovolle strategie. Niet alleen moet tudor dus alle concurrenten landurig verslaan (dat is nogal wat). Stel dat tudor niet slaagt om de concurrent te verslaan, dan snij je jezelf in je eigen vingers, want daar zit je dan met je onbereikbare merk, en dan?
  • deze strategie is ook omslachtig: tudor zorgt voor differentatie door een eigen positionering. Waarom zou tudor zich nu moeten positioneren als alternatief voor rolex, dat is voor Tudor als merk met een eigen identiteit toch niet interessant? Is het niet ‘makkelijk’ als rolex probeert beter bereikbaar te zijn en dat ze samen met tudor de markt domineren vanuit verschillende segmenten?
  • ook begrijp ik niet waarom veel mensen denken dat het goed is voor rolex om onbereikbaar te zijn. Schaarste is iets anders, onbereikbaar zijn voor een grote groep mensen die bereid is om veel te betalen en die anders naar de concurrent gaan zou een vreemde strategie zijn. Groei komt uit een grotere groep die nog geen of weinig rolexen heeft in plaats van een kleine klantenkring die regelmatig een rolex koopt.

Wél zouden veel liefhebbers blij worden van een tudor submariner, maar dat is vooral wishfull thinking, maar ik vraag me af of dat strategisch een handige keuze is.

Altijd heerlijk om over mijn favoriete merk te lezen. Tja zo’n Sumariner zou ik wel willen :star_struck:

1 like

mooi verhaal, dank!

1 like

Goed verhaal. Ik zou het nog beter vinden zonder de verhalen over prijzen / prijsontwikkelingen.

leuk verhaal @Petteflet mijn 75190 is een mooi voorbeeld hoe een transitie model moet zijn vind ik (ben geen fan van de witgouden omlijsting op de latere uitgave)

17 likes

Merci. Erg informatief.

Haha die zijn dunner.
En ik vind een dj van 41 ook niet mijn ding. 36 prima maat.

1 like

Als de kast iets dunner(platter) was geweest. :ok_hand:

1 like

Went snel heel snel :pray:

1 like

Goedemorgen, heerlijk om te lezen en mijn interesse is gewekt.

1 like

Ik vind een sub helemaal niet interessant, dus lekker een eigen gezicht, zou ik zeggen. Ik vond dat Tudor dat de laatste jaren best aardig deed.

1 like

BB58 te heritage voor mij met o.a. fake rivets en pelagos misschien weer iets te sober/toolish. Dus een hernieuwde sub die de balans opzoekt zou mij wel liggen.

De ETA BB + crown guards komt al in de buurt.

2 likes

Daar gaan we het niet eens over worden.
Ik vind ze gruwelijk lelijk.

1 like

Ik vind vooral het verhaal erachter tof. De Franse M.N. die de dial beter afleesbaar wilde hebben en zo tot de snowflake hands zijn gekomen.

2 likes

Daar heb je wel een gevoelig punt te pakken. Bij veel Seiko’s is dat best wel een dingetje. Die zijn zo druk met subdials dat jet amper meer kunt zien hoe laat het is.

Leuk geschreven. Vraag: wat betekende dit concreet? Maakte ze helemaal geen enkel horloge? Of…?

Dat zou heel gaaf zijn! Ik ga vast een spaarpotje aanmaken voor het geval dat😀…
Leuk geschreven ook👍

prima geschreven ! Maar laat Tudor lekker zijn eigen ding doen met de Black Bays !! Al teveel merken en mods proberen te krampachtig om op rolex te lijken en dat is alleen maar saai. Met de PO1 waren ze heel goed op weg, lekker origineel en onderscheidend.

1 like

Ik zie liever een nieuwe pelagos in een beschaafder maatje. Weinig veranderen en je eigen “submariner” van maken.

3 likes

Opvallend dat je hierover spreekt, er zit in elk geval een mogelijkheid in, ofwel een Tudor ofwel een Rolex Milsub zou wel eens op stapel kunnen staan.

Een aanwijzing hiervan is het Rolex vs Kiger geval in verband met de “Milsub” trademark in de US. Kiger bezit de rechten op de naam Milsub sinds 2015 (aangevraagd in 2014) en Rolex heeft deze aangevraagd in 2019 en probeert de trademark van Kiger ongeldig te laten verklaren.

4 likes