Laat ‘m dan liggen voor de volgende
Meenemen en een van je forum matties blij mee maken dan?
Lekker bij je Rolex-handel houden dan! Kan een liefhebber van deze Tudor genieten.
Leuke Fiffer…toch
Ik vind die bezel toch wel erg lomp ogen in verhouding met wat er aan dial overblijft. En idd the shiny…
Vandaag om de pols gehad bij een AD idd te shiny
Van de week wat meer in de file gestaan, dus lekker podcastjes geluisterd waaronder een aantal afleveringen van “Mannen van de tijd”, @Twan. Vooral de interessante gasten die aanschuiven maken het erg interessant. Omdat je soms dingen hoort die je eigenlijk nergens anders op YouTube ziet of in artikelen leest.
In de laatste aflevering was Robert-Jan Broer van Fratello aanwezig. Ik denk voor veel luisteraars wel de favoriete gast van “Mannen van de Tijd”.
Er werd RJ gevraagd wat hij van de laatste releases (BB Pro, Ranger, BB GMT two-tone) van Tudor vond:
"Ja dat vond ik ingewikkeld. Ik heb gevraagd aan Tudor, tijdens de W&W (’22) was dat, en toen vroeg ik van, “ja dit lijkt wel heel erg op Rolex, dat ligt voor de hand natuurlijk, maar waarom? En hoe zien jullie dat?” En toen zei hij ook gewoon, iemand een spokes-person van Tudor, die zei van; “Ja maar wij springen gewoon in dat gat. Want die GMT Rootbeer van Rolex is gewoon niet meer te krijgen. De Steve McQueen, de 1655 van Rolex is de Explorer II, is ook niet meer te betalen, wij springen daar op in, daar is gewoon vraag naar, dús wij springen daar op in." En dat vind ik ook geheel legitiem. Als je dat zo brengt en je liegt er ook niet over… keurig.”
Wij kunnen natuurlijk nog zoveel discussies voeren, maar het (bijna direct) uit de mond van Tudor te horen maakt alles duidelijk.
En dus gloort er hoop voor de Tudor Submariner.
Goh, dat ik die nou gemist heb zeg.
Ik vind hem aan de ene kant altijd wel leuk, maar krijg ook een beetje de kriebels van hem. Weet niet wat dat precies is. Wel hoop ik dat de mannen van de tijd niet een “Fratello podcast” wordt. Die bestaat al en nu hebben ze zelf een eigen smoel.
Het is niet m’n bedoeling om je ballonnetje hoop lek te prikken hoor
Maar de rootbeer en de stevemcqueen zijn dan nu in een redelijk vergelijkbaar model door Tudor uitgebracht.
Dit zijn modellen die al heel lang niet meer gemaakt worden door Rolex. In tegenstelling tot de Sub… dit model is nog steeds te koop en zal dan nu niet door Tudor gebruikt worden.
En de BB58 is er toch al?!, naar voorbeeld van die eerste subs uit de fifties.
Maar dat is ook precies wat het is. De BB58 is de Tudor Sub uit '58. Een vrijwel identieke re-issue zelfs. Maar ik ben zo’n fan van de Tudor Sub uit de jaren 70 en 80. Met de agressief gekartelde bezel en schitterende crown-guards en lugs in perfecte dimensies. En dat je dat bij een re-issue geen Submariner moet noemen, daar ben ik het mee eens. Dat hebben ze bij de BB58 tenslotte ook niet gedaan. Maar Rolex (en/of Tudor) hebben de naam Milsub al lange tijd geleden gedeponeerd. Dus dat lijkt me een perfecte naam voor een re-issue van dit model, want tenslotte ook daadwerkelijk is gebruikt door marine eenheden wereldwijd.
Dus een 126610 van Rolex?
Haha bedankt voor het aandachtige luisteren!
Oh no wowwies… Wij doen ons ding en RJ is gewoon een graag geziene gast!
Zou je de bb58 niet kunnen ombouwen naar een sub?
Ik ben gestrand bij het modden van een SKX. Ik ben niet zo van de mods. Liever een origineel.