Ik heb een vraagje, ik kwam dit horloge tegen en wil deze graag cadeau doen aan mijn vrouw. Zelf heb ik in december een Van der Klaauw gekocht en heb haar een beetje besmet met het horloge virus. Maar, ik ken deze partij niet en weet ook zeker niet of dit wel “zoveel” geld waard is. Kan iemand mij hier meer over vertellen? De Rijke and Co. 25 stuks worden er gemaakt. Maar niet goedkoop.
Dank je wel. Ik hoorde het al inderdaad van de verkopende partij. Ik ken het zelf niet, las dat het een zwitsers uurwerk heeft. Ze maken dus de plaat en de kast (was niet verkeerd is natuurlijk)
Ziet er wel mooi gemaakt uit. Ook wel wat aardige reviews over de ‘De Rijke’ horloges kunnen vinden, zo snel. Het is natuurlijk wel een heel klein micro brand. Zo’n horloge is over een paar jaar denk ik nog slechts een curiositeit met weinig waarde.
Ik vind de aanschafprijs van ruim 2700 euro’s (ex BTW!) wel erg veel geld voor iets wat er (naar mijn smaak) uitziet als een kinderhorloge. Met een standaard Sellita uurwerk.
Ik zou er nog eens goed over nadenken. Er is veel moois te koop voor 3 mille!
Nee, dat doet 90% van de horlogemakers zo. Je kan voor dit geld geen in-house movement verwachten. Ik denk dat een aangepaste Sellita met de afwerking op kast en plaat prima is voor dit geld.
Dan blijft 3k voor een gimmick-horloge veel geld. Maar dat is dus helemaal smaak- en budgetafhankelijk.
Ik zou nooit dit soort geld besteden aan zo’n totaal onbekend merk. Een jong gebruikt horloge van bijv. hier het te koop gedeelte zou mij dan veel meer aanspreken.
Daarbij denk ik dat mijn dochter van 4 Nijntje nog wel leuk zou vinden, mijn zoon van 7 zou het al helemaal niks vinden. Zo kijk ik er ook wel tegenaan.
Maar goed, dat is mijn persoonlijke keuze. Voel je vrij om vooral te doen wat voor jou goed voelt.
Oh, wouw… kende dit niet. Maar als ik het zo zie heb je wel echt iets dat uniek is dan. Afgaande op de foto’s lijkt het op een mooi afgewerkt ontwerp waar veel aandacht in gegaan is. Als je de kans krijgt om 'm te bekijken zou ik het zeker doen.
Of het het waard is? Waarschijnlijk moeten zij ook afleggen om de Nijntje beeltenis te gebruiken dus daar betaal je voor en natuurlijk het geheel begeerlijker proberen te maken door de beperkte oplage…
Aan de andere kant… Zoiets als dit ga je niet snel meer ergens anders vinden en als het weg is is het weg. Ik maak mezelf nooit zorgen over re-sell, ik koop dingen om te houden. Denk ook niet dat iemand hier kan claimen te weten wat dit ding over 5, 10, 20 jaar oplevert. Er zijn genoeg ook verzamelaars van Nijntje gerelateerde dingen…