De Rikketik beurs Zondag 29 januari 2006

Beste heren,

Ik ben door een bekende uitnodigd om zondag 29 januari 2006 naar de beurs De Rikketik te gaan. Ik ben hier zelf nog nooit geweest, maar loop nog niet zo lang mee in horloge land.

Mijn vraag is, is het een leuke beurs en gaat een van jullie naar deze beurs toe?

http://www.derikketik.nl/

Met groet,

Bram

Niet leuk, want te druk vind ik.
Ik kom er eigenlijk alleen maar om gereedschap te kopen. Dan ga ik vroeg, doe m’n inkopen, loop een rondje, en ga snel weer weg.
De kans op koopjes is zeer klein, men weet daar heel goed wat de waarde van een en ander is.

En ja, er komen altijd mede forummers. Sommigen spreken er ook af om even lekker bij te kletsen.

Is wel leuk om eens te bezoeken.
Je kunt dan vaak een horloge in het echt bekijken wat je voorheen alleen op foto’s hebt gezien.
Ook is het prettig om een horloge wat je alleen gezien hebt op internet bijv. eens even te “voelen” .
En als je met die Ferrari komt, kun je rekenen op een boel bekijks.
Veel horlogeliefhebbers hebben ook wel iets met mooie auto’s. :slight_smile:

Beste Ad,

I.V.M het zout op de weg kom ik gewoon met de fiets, maar ik hou toch al niet zo van bekijks!

Meschien zien ik je wel op de beurs?

Bram

Horlogekoopjes zijn er vrijwel niet, tenzij je nogal handig bent en een horloge koopt waar nog het één en ander aan moet gebeuren. Wat betreft gereedschap en onderdelen kun je weleens geluk hebben en een goede slag slaan. Meestal ga ik wel kijken, de sfeer die er hangt vind ik altijd wel leuk.

Hoe zit het eigenlijk met accecoires op deze beurs. Ik bedoel dan ‘vintage’ horlogedoosjes van bijv. Tissot of bandjes… is dit wel voor een redelijke prijs te halen en zijn die er ook genoeg? Of is internet een btere plek om iets te vinden.

Ik weet er niks van!

Bram

Kun je beter op internet zoeken.
Bandjes liggen er een hoop, maar doosjes zie je niet gek veel.
Paar van Omega, maar dan houdt het ook wel op

Voor het eerst zal ik op een beurs staan met een stand. Een mede horloge enthousiasteling staat er (ook voor het eerst) met een stand. Wij hebben goede kontakten met elkaar, en hij stelde voor om samen de stand te bemensen.
Een mooie gelegenheid voor mij om een substantieel deel van mijn collectie aan te bieden, en te kijken of de markt mijn horloges wil hebben.

Ik heb besloten om mijn collectie toch wat uit te dunnen, en enkele nieuwe horloges van mijn wish-list aan te gaan schaffen. Ik heb nog een paar weekjes om te bepalen welke ik zal gaan verkopen.

Lijkt me sowieso ook wel leuk om eens zo’n beurs van de andere kant mee te maken.

Ik heb geen idee waar we komen te staan in de hal, maar het lijkt me leuk om forumleden te spreken.

Gr,
Hans Mennink

Hans,

leuk dat je er zal staan. Dit maakt het wel aantrekelijker om te gaan kijken, heb je dan ook je Ceres om? :smiley: (of 1 vd andere vd Klaauws)

Ik denk wel dat ik een CvdK om doe (Planetarium of Eclips). En misschien bied ik er wel eentje te koop aan… (Ik heb nu EN een Ceres, EN een Ariadne)

Welke heb je in de planning okm te gaan verkopen? Anders mag je me ook wel een pb sturen.

Mvg Dennis.

Beste Hans,

Lijkt me ook super leuk om forumleden (jou) te spreken, maar hoe kunnen we eens afspreken?

Bram

Waarschijnlijk sta ik er ook met een stand

Watch winders, horloge opbergdozen en met het merk Hanhart
Heel misschien ook met een aantal Vosktok europe horloges

Wat voor watchwinders en opbergdozen heb jij in de aanbieding misschien een link ofzo…?

Gezien er meer mensen van het forum naar de beurs gaan. Is het misschien mogelijk iets zichtbaars te dragen als herkenning.
Kan alleen ff niet zo snel iets bedenken wat.

Misschien dat iedereen n rode neus op zet… makkelijk herkenbaar
Dit voostel zal het niet halen.
(Nee, niet de grap maken dat ik alleen de neus opzet om mij te herkennen)

Wellicht heeft iemand n mooie ingeving!

Wissel nummers uit via PM en bel of sms elkaar als je daar bent. :slight_smile:

Beste heren,

Als Hans nu eens een vlag of zo aan zijn kraam hangt dan kunnen we daar op een tijdstip verzamelen.

Bram

Ik loop altijd met mijn neus over die tafels en zie dikwijls geen personen, maar wel de horloges :D.
Ik heb al wel een paar maal een afspraakje gemaakt in de resto.
Eerst wat rondkijken en om 11u afspreken.
Deuren gaan normaal om 10u open voor nietleden, om 9u voor leden.
Maar de meeste zijn niet-lid en gaan ook om 9u binnen, is het nog niet te druk, en is er nog veel te bekijken.

Je hebt een prive bericht Raymond.