De shortlist voor 2022: de half jaar update

Gaaf, die Hermes. Ik heb wat moeite met het merk helaas. Als je het ingeeft in Google krijg je dit:

Maar goed, dat kan je ook van Cartier en Chopard zeggen. De horloges zijn daarom niet minder mooi :+1:

2 likes

Klopt, vergelijkbaar met Tommy Hilfiger horloges. Ik heb niks met het merk Hermes. Had ik overigens ook niet met Vertex.

Maar desondanks vind ik het een heel antrekkelijk horloge. Inhouse manufactuur, lekker niche en je zult waarschijnlijk geen tweede tegenkomen in je leven. En juist daarom vind ik het tof :grin:

Ik denk inderdaad te vergelijken met andere semi sieraden/modemerken zoal Piaget, Bulgari of de merken die je reeds noemde. Eerst maar eens passen in Dusseldorf.

3 likes

Een gmt moet er komen liever vandaag dan morgen
Ga ik de gmt functie gebruiken? Nowp maar ik vind hem ubercool :ok_hand:

20 likes

Behoorlijk achterlijke move want ik heb 'm al in 36 en 39mm gehad - om nu terug te keren naar de 36. Je weet pas wat je hebt als je’t kwijt bent of zoiets.

De Seiko tank gaat er dit jaar toch uit om plaats te maken voor de Cartier.

12 likes

Ben niet merk gevoelig maar Rolex springt er voor mij wel uit.

Ik heb idd de titanium versie besteld🙂

In mijn aankomend NA ga ik jullie vertellen wat het verschil is tussen de titanium variant en de stalen.

1 like

Ik merk wel dat mijn shortlist een stuk langer is dan de meesten :sweat_smile:

Wellicht toch eens gaan schrappen :thinking::thinking:

1 like

De CW is een zekerheidje, die komt in het eerste kwartaal. Van de anderen wil ik ze graag eens in het echt zien alvorens ik besluit er een aan te schaffen. Waar de TagHeuer een langetermijn plan is, voor mij is dat misschien wel mijn grail watch, al kan dat nog al eens verschillen.

6 likes

Misschien toch voor één horloge gaan?

Misschien heb je nog een Holy Grail wat je graag zou willen? Dan zou ik lekker doorsparen en daarvoor gaan maar goed kan natuurlijk niet in u portemonnee kijken😅

6 likes

Das een kort lijstje.

Én verschillende prijsklassen. Ik weet wel dat het voor mij slechts 1 aankoop wordt en vind een Breitling met het oude logo, op stalen band en tot max 42 mm interessant. Een Colt of chronomat bijvoorbeeld.


Deze kanjer, maar ja ff eerst passen hoe die om mijn 18cm pols staat .

10 likes

Mijn shortlist is mijn horloge verzameling uitdunnen.
Nieuws? Geen idee nog.

1 like

Op dit moment staan deze op de shortlist

19 likes

Je brengt me op ideeen. :thinking:

1 like

Deze twee staan nu het hoogst op het lijstje:

Alleen een beetje bang dat ze wat in het vaarwater zitten van wat ik al heb.

Daarnaast jeukt een JLC Polaris Mariner soms. Maar ik weet nog steeds niet of ik daar blijer van ga worden dan van mijn Date, die er dan uit zou gaan:

16 likes

Rolex Cellini Danaos.


Wie?

5 likes

Deze staat al geruime tijd op het lijstje. Hopelijk komt er dit jaar eentje voorbij tegen de juiste prijs :crossed_fingers:t2:

9 likes

Ik hoop stiekem op een niet-duiker die me kan blijven boeien… hopelijk gaat dat lukken, zelf al aan het gluren geweest maar alle tips zijn welkom natuurlijk!

Ow ja, het motto voor '22 is “Go Green!” :green_heart:

20 likes