Ja niet best, het gewenste effect bleef uit.
Misschien eens met cuba libre proberen?
Top idee! Dat is al veel meer tropical dan alleen cola
En er is een Russische connectie, dus moet aanslaan.
Recent mijn twee Vostoks verkocht aan @BroederBill en in het topic “shortlist 2022” had ik het over dat mijn motto voor '22 momenteel “Go Green!” is…
Geweldig mooie horloges, variërend van een paar honderd euro’s tot een paar duizend. Keuze zat, maar waarom niet een Vostok dan?
Een aantal foto’s om het idee duidelijk te maken:
Ik ga proberen mee te doen! Afwachten of het bevalt maar ik heb de dial, bezel en wijzer van de Neptune besteld. Plaatje voor de beeldvorming:
Ook nog een witte dial en een soort turquoise bezel besteld als alternatief
Ook een erg smaakvolle dial zeg! In welke case komt het allemaal?
Heb een 110 gekocht vorig jaar ergens. Bezel toen gewisseld maar die is zo “13 in een dozijn”:
Ben er alleen nog niet over uit wat voor band ik erbij moet gaan passen. Dat is wel lastig met dat groen. Een groene band moet net goed matchen en is wel erg veel van het goede. Zwart vind ik saai, staal lijkt dan de logische keuze nog…
Ik vind de hele combinatie heel geslaagd Dave. Niks meer aan doen. Afblijven
Deze vostok had ik een tijdje geleden verkocht aan een forum lid. Niet te groen maar lekker subtiel met alleen de bezel insert en bandje
- correctie van eerdere post *
Verhip, dit is wel een hele mooie ruige band Dave @David_Gee . Een combinatie van een stalen band met een shark mesh band lijkt het wel.
Staat wel goed bij een ‘rauwe’ Amphibia.
Het is een beads of rice band. Aansluiting op de kast is niet fantastisch, maar dat stoort mij niet zo, het is überhaupt niet echt een geraffineerd horloge
Ik vind het een hele mooie set. Wat betreft aansluiting: endlinks zouden er niet uitzien. Zo met die rechte bandaanzet ziet het er goed uit.
Dat ‘rauwe’ of niet-geraffineerde vind ik juist zo gaaf aan die Amphibia’s. Je kunt ze op NATO’s, rubber, grof leer of mesh zetten; zien er allemaal cool uit.
O, ja. De standaard Vostok stalen banden hebben wel zo’n aanzet. Die heb ik allemaal ongebruikt direct eraf gehaald. Heb er volgens mij nu 8 ongebruikte liggen.
Klopt. Grappige is, ik vind deze 110 kastvorm op de kasten van de Seiko SPB14# serie lijken. Bij die horloges vind ik metalen banden ook niet mooi aansluiten op de kast. Vind een recht einde van de band wat meer klassiek, wat meer basic en past daardoor goed bij de Amphibia.
Nato’s staan 'm ook erg goed, maar die maken een nadeel van deze kast duidelijk: hij is zo plat als een plank, met een nato eronderdoor draagt 'ie wat belabberd, daarom had ik een 2 delige “nato” band erop.
Is een mooi ding inderdaad. Heeft een “sloping” bezel insert of niet??
En de kast, zelf gebrusht?? Overweeg 't ook, denk dat de kast er interessanter door wordt.
Ja de bezel is inderdaad “sloping” en heb de kast zelf gebrushed met scotch bright, vond het toch mooier dan gepolijst. Zeker omdat ik omdat ik een toolwatch vibe wilde geven aan dit horloge
Wilde eigenlijk ook andere wijzers er op maar daar ben ik niet meer aan toe gekomen
Nee😄
Draaien en weer terug draaien als de datum verzet is