Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Weet je zeker dat de wijzerplaat er goed op zit? Schroef deze anders nog een keer los, druk verder aan (wijzers kun je er gewoon op laten) en schroef weer vast.

1 like

Bedankt voor je snelle reactie!

Ja ik denk wel dat de plaat goed zit, heb de oude plaat er ook al even weer op gezetā€¦ Zelfde probleem.

Misschien moet ik harder aandrukken voor het vastschroeven van de plaat nog een x proberen.

Ik ga er na de koffie (even de frustratie laten uitdoven) even mee aan de slag

1 like

De kunststof caliber inlay past er ook omgekeerd in. Daarmee gaat alles een paar millimeter omhoog en past de stem niet meer. Omdraaien is de oplossing.

2 likes

:bulb:haha ja dat kan maar zo.
Ik zat ook al te denken wat het kon zijn maar nu je dit zo zegtā€¦ Kan maar zo :+1:

1 like

Heb ik ook al geprobeerdā€¦ Was de oplossing ook niet helaasā€¦

Inmiddels heb ik mā€™n padle wijzers verkloot/verbogen :triumph: .

Ik neem even mod pauzeā€¦ :rofl:

Dat is wel een enorme teleurstelling. Balen.
Maak anders wat fotoā€™s om te delen. Misschien kunnen we ja dan beter helpen. Als de wijzerplaat netjes aansluit aan het caliber heb je in principe het belangrijkste op orde.

1 like

En, hoe gaat het?

De wijzers kun je misschien nog terug buigen?

1 like

Bedankt voor jullie reacties @JanDoedel en @DirkT!

Ik ben er even mee gestopt. Ik ga op een later tijdstip even kijken of ik het Ć©Ć©n en ander kan herstellen.

Hier de fotoā€™s van het ā€œonderhanden werkā€ :sweat_smile:.

Afmetingen van de platen zijn identiekā€¦

Dit was ongeveer het ideeā€¦ :smile_cat:

6 likes

Mooie mod!

Er lijkt wel wat ruimte tussen het uurwerk en de wijzerplaat. Draai de schroefjes die de wijzerplaat pootjes vastzetten zo ver mogelijk open als je het nog eens gaat proberen. Of past de oude wijzerplaat wel zonder problemen?

1 like

Gaaf idee wel! Hopelijk krijg je het alsnog voor elkaar :smiley:

1 like

Zie dat het een (2416x) caliber met een datumschijf betreft?
Als ik een dergelijk uurwerk gebruik in combinatie met een wijzerplaat waarbij geen datumschijf nodig is verwijder ik dit plus schijfvergrendeling en veertje. Als de vorm (bolling) van de wijzerplaat een paar tienden anders is scheelt dat weer.

2 likes

Kwam een leuk artikel tegen over de historie van de Vostok klokken :star_struck:

Nee, dat is het gekke, de oude plaat zorgt na demontage voor dezelfde problemen. Ik heb het idee dat ik iets heel simpels over het hoofd zie. :confounded:

Probeer het er eens onder een hoek in te zetten.
Wat voor kast heb je ?

1 like

Het gaat om een 710 kast.

Hallo allen, even een vraagje.

Weet iemand in hoeverre er veel verschil zit tussen het 2415 en 2416b uurwerk? Ik wil een horloge modden maar daar zit een 2415 uurwerk in, nu heb ik een wijzerplaat gevonden die voor het 2415 uurwerk is, maar de wijzers die ik wil zijn voor het 2416b uurwerk.

Gaat dat passen of valt mijn idee nu in duizend stukjes?

Of kan ik in een 100 kast een 2416b uurwerk zetten en dan een andere wijzerplaat zoeken?

Kijk hier maar eens. De 100 kast wordt met beide varianten geleverd. Voor zover ik weet hebben de uurwerken dezelfde afmetingen en constructie basis. Vostok automaat. De een is met datum de andere zonder.
Dus de wijzerplaat met of zonder datum venster te gebruiken afhankelijk van de keuze.
Ze leveren ook losse uurwerken en wijzerplaten.

1 like

Dat komt mooi uit als alleen met/zonder datum het verschil is. Dan kan ik de onderdelen gewoon gebruiken,

Bedankt!

1 like

Ja dat verwacht ik. Alleen niet zelf gedaan in de praktijk. In die website kun je ook op parts zoeken en dan movement. Daar staan vragen van kopers. En antwoorden. Ook leerzaam. Leuk project, ik wens je succes! :+1:

1 like

We gaan het zien, de onderdelen zijn besteld, als ze passen is het tof, zo niet, helaas haha.

De rechter heb ik liggen van jou, die ga ik eens onder handen nemen :smiley: mn eerste vostok

2 likes