Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Als de datum klikt de uren erop, kroon erin en doordraaien naar 6 uur s ochtends. Dan de minuten goed richten en dan kan het niet meer mis :+1:t3:

3 likes

Ja. Ik dacht omdat ik geen datum heb - dat ik gewoon mocht kiezen en ze er gewoon op ploffen. Niet dus. Uur en minuten moeten nog overeenkomen

Anders dat datum buiten wegen laten, maar als je de uren wijzer precies op de 6 zet en de minuten precies op de 12 zit je altijd goed!

1 like

Vandaag weer eens wat anders gemaakt. Wilde een mooie standaard voor de altijd fragiele balans. Hebben jullie ook speciale tools ontwikkeld voor Boctok waar we elkaar mee kunnen helpen?

6 likes

Moet nog wel wat meer poetsen zie ik.

Alle wijzers op 12 uur plaatsen is het makkelijkst. Dan zie je ze echt recht boven elkaar.
Zelf doe ik eerst de uurwijzer, draai 24 uur door zodat ik weet dat ie goed en vrij draait. Dan de minutenwijzer ook op 12 uur plaatsen en weer 24 uur doordraaien. Dan de secondewijzer. Die plemp ik er meestal gewoon ergens op :grin:

2 likes

Zo. Wijzertjes goed gezet … nu de band kiezen. Wat denken jullie?

afbeelding afbeelding

3 likes

Dat groene linnen schoffie bandje. Ontegenzeggelijk stoer!!

2 likes

Canvas 4 sure.

Ik heb vandaag mijn oude Vostok Komandirski weer aan de praat gekregen… en wil er graag een ander bezel op maken. Klopt het dat Amfibia bezels ook op de Komandirski passen?

En is er toevallig nog iemand hier die nog een bezel heeft liggen ter overname :slight_smile: ?

Niet alle bezels passen op alle kasten heb ik gemerkt.
Soms komt de bezel tegen de kroon of zit de bezel te los

Ik heb een paar (2?) bezels te veel liggen. Als je interesse hebt laat je maar wat weten. Dan zoek ik ze en stuur ik je wel een foto!

1 like

Zoek even wat je ongeveer als voorbeeld zoekt bij Meranom. Maak er een foto van en post. Dat maakt het wat eenvoudiger. Overigens is een messing uitvoering best lastig om hiermee wat controversieels te doen. Tenzij je iets kleurigs er tegenover zet. Anders is zo houden misschien wel de beste keuze.

1 like

Even leven in de brouwerij brengen.

Heeft iemand ervaring met het custom laten maken van een bezel? Ik ben nog steeds op zoek naar de juiste bezel voor mn smp mod maar wat ik wil is vooralsnog niet te krijgen, dus nu vroeg ik me af of ik niet gewoon een bezel kan laten maken.

Iemand ideeën?

Ik weet niet of hij iets wil ontwerpen voor je, maar ik ben zelf fan van de bezels van pers184. Hij maakt custom Vostok bezels, volledig staal. Op IG is hij te vinden als pers184.

Dan krijg je dus zoiets. Op zijn IG heeft hij meer werk staan, de zwart gekleurde bezel daar is :ok_hand:

8 likes

Bedankt voor de top! Ik heb even gekeken, kan m wel even een berichtje sturen, kijken wat hij kan betekenen :slight_smile:

Ik heb een probleem. De rechter 2 gaan nog gemod worden :upside_down_face:

6 likes

Vandaag heerlijk in het zonnetje buiten een fantastisch leuk boek in een ruk uitgelezen.
100+ Nobs watch tips for watch enthusiasts & salespeople geschreven door Anthony L. https://nobswatchmaker.com/book-lp

Aan het einde van het boek worden een aantal verwijzingen naar interessante websites genoemd waaronder deze: https://www.awci.com/educationcareers/instructional-videos/
Super leerzaam voor de bench tijgers onder ons.

Waarom ook niet op de 12 zetten? Ik heb geen OCD (of ik ben een ontkenner), maar ik heb er een hekel aan als de minutenwijzer netjes op de minuut staat en de secondewijzer ergens op 30 seconden of zo. Ik vind het een kleine moeite om ook deze netjes te zetten.

1 like

Zit wat in. Ik zorg altijd wel dat ie in de buurt van de 12 zit om dat te voorkomen maar helemaal precies lijn ik hem niet uit. Die secondewijzer is altijd zo’n gepriegel.

Je kunt beter CDO zeggen, dat is in alfabetische volgorde :laughing:

1 like

Wie kan mij helpen?

Ik ben met m’n eerst Vostok mod bezig (plaat, wijzers en bezel + inlay vervangen).

Echter ik krijg nu het uurwerk met niet meer diep genoeg in de kast. De stem gaat er niet recht in en doet dus niks.

Haal ik het uurwerk uit de kast dan past alles wel en kan ik opwinden en de tijd verzetten.

Het gaat om een fractie van een millimeter denk ik. Wat doe ik fout?