Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Heren…
Ben weer wat overmoedig geweest. Wou een nieuwe mvmt (automaat) in mijn 710-kast steken. Had nog een nieuwe dial liggen die ik wou.

Ik dacht dat het zo eenvoudig was als dial met de pootjes juist positioneren, wijzertjes erop en hopla in de kast.

Niet dus. Ik krijg de dial er niet goed op. Moet ik daar schroefjes voor lossen? Maar die zijn ZO klein dat het bijna niet kan.
Kan iemand me een fototje geven?

Niet alle dials passen op alle uurwerken. Een Chinese 2813 (kan het verkeerd hebben, gewoon die goedkope) heeft schroefjes om de dial vast te draaien maar bij de 7s/NH series moet je drukken en wrikken om hem vast en los te maken. Heb je gewoon een Vostok automaat of een automaat van mvmt?:joy:

Ha. :slight_smile:

Nenee het is een boctok automaat en een boctok dial hoor ! Volledig compatibel hoor!

Mvmt = movement = uurwerk = binnenwerk

1 like

Aha, mvmt heeft pas een automaat gemaakt, vandaar dat ik het niet snapte! Niet dat mvmt thuishoort op een liefhebbersforum😂

Schroefjes zitten aan de zijkant. Zonder wijzerplaat op het uurwerk zie via de openingen de schroefjes zitten. Inderdaad schroefjes losdraaien of helemaal uitnemen. Kun je daarna met beleid de dail plaatsen om vervolgens de schroefjes weer plaatsen.

1 like

Kan het zijn dat die schroefjes ontzettend klein zijn. Kleiner dan al de rest?

Holy shit, dat is een mooie band. Is dat rubber of canvas?

1 like

Nee hoor, zijn alleen aan de zijkant van het uurwerk enigszins verzonken.

Thnx! Het is een Barton Elite Silicone. Super comfy!

1 like

Heb even op de site gekeken, mooie bandjes hebben ze. Die gaat in de favorieten lijst😂

1 like

Fijne dinsdag!

9 likes

Vostok besteld in Rusland… maar onder tussen al weer 2 weken aan het wachten… geduld geduld.

1 like

Kan nog wel even duren hoor, soms tot 2 maanden, zeker nu met corona.

1 like

Mooi plaatje zeg! :star_struck:

1 like

Zo. Het gereedschap is belangrijk. Van daag el cheapo mini mini schroevendraaiers gekregen van uk (ebay). En meteen aan de slag.
Zo kreeg ik de dial er wel op.
Nu is mijn submarinerski/turtleski klaar! Whoohoo. Mijn eerste open-hart-operatie!
Nu nog bandjes zoeken

afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding

4 likes

Goed gedaan! Die wijzers lijkt mij het griezeligste. Ging dat soepel?

De wijzers lukten wel.
Ik had de spacerring omgekeerd erop gezet dat was wat gepringel.

Het was een nieuwe dial en nieuw uurwerk. Case en wijzers had ik nog (kwam van een amphibia die ondergelopen was met zeewater.
Nu kijken of het eat waterdicht is
Vostok lume :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Urgh :roll_eyes:
Ik zie nu dat de wijzer niet goed staat. Als minuten boven staat - staat het uurwijzertje tussen de uren (half uur).
Opnieuw helemaal uitpriengelen

Achja. Zo leer je iets. Vind hem wel stoer met die strap en bezel

Werkt dat goed met dat type wijzertrekker? Lijkt mij zo grof.
Wijzers plaatsen gaat vaak handig op 9 of 6 uur. Maar goed dat je het gewoon doet.

Ja. Gewoon wat prullen. Loopt het mis: ach het is een vostok-geen rolex