De shortlist voor 2024: de 8 maanden jaar update

Deze twee :ok_hand:

24 likes

Hoe vaak duik je naar 101 meter?

Ten eerste, het is Albertó.

En ten tweede: Lees “psychologisch”. Daarbij: 10 bar is geen horloge voor watersport. 20 bar kan net.

Daarom dat sommige Rolmops adepten wel met hun Sub op avontuur gaan, en niet met een OP. Terwijl die laatste net zo goed 100m is.

1 like

Okay meneer Albertó, dan is het geloof dat de fabrikant achter de nauwkeurigheid van WR-testen staat, toch psychologisch te overbruggen als het gaat om gebruik voor watersport, zelfs als het horloge maar tot 3 bar is getest.

Dat sommige Rol(ex)mops adepten niet durven te watersporten met een horloge met minder dan 200m is een ongestoelde vrees, er is ook een broodje aapverhaal dat een horloge zonder schroefkroon niet waterdicht is.

3 likes

Ja dat zal wel min of meer kloppen. Drukverschillen onstaan natuurlijk ook door andere parameters dan diepte alleen. Als ik van mijn jetski tuimel is de druk ook veel hoger natuurlijk.

Dit is wel interessante lectuur in dat opzicht. https://millenarywatches.com/rolex-watch-resistance/

Denk dat het wel meevalt als ik iets van deze berekening mag geloven;

Daarnaast is het verhaal van de schroefkroon in mijn ogen onjuist;

1 like

Poeh die Vertex is fraai zeg!

1 like

Absolute aanrader! Heb de automatische broer, heerlijk horloge :grin:.

1 like

Mooie doelen, en inderdaad wel overlap.

Maar dat is ook niet vreemd, omdat we een bepaalde smaak hebben :see_no_evil:

Die JLC deep sea Memovox is heel gaaf. Je weet dat die bij jou in de buurt ligt bij een forumgenoot hè?

Mocht je hem nog niet gepast hebben… :grin:

1 like

De VC Historique Americaine is echt prachtig. Heb deze een paar keer gepast en hij beviel me elke keer weer. Een van de meest ondergewaardeerde VC modellen.

3 likes

Heel mooi en eerlijk gezegd vind ik de rolex maanfase ook heel mooi :ok_hand:

1 like

Een van deze 3. Hopelijk de Oceanus als eerste.

6 likes

Tof! De automatische versie vind ik eigenlijk ook wel heel nice, zeker de wijzerplaat. Maar het voordeel van quartz vind ik dat je m gewoon kan pakken en niet op hoef te winden :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dat is ook zeker zo, al los je dat wel op met een kleine collectie/watchwinder :wink:. 80 uur powerreserve is wel fijn!

1 like

Daar heb je ook wel weer gelijk in :grinning_face_with_smiling_eyes::+1:

1 like

T`is wiskunde hè, dat wint meestal wel in de argumentatie :+1: . En als je van een jetski valt met meer dan 50km p/uur dan heb je andere pijntjes denk ik ? :face_with_head_bandage: :face_with_head_bandage:

Klopt ook, Chr Ward maakt ze 150 mtr waterwerend zonder geschroefd kroon. Blijft voor mij ook theoretisch want mij zullen ze op die diepte nooit zien, het is me veel te donker daar :smile:

Dat het een mooi 2022 mag worden !!

1 like

1 van deze 2 graag! :heart_eyes:

9 likes

Grand Seiko SBGV245?

2 likes

Mijn lijstje gaat niet zijn dit jaar vermoedt ik. We willen extra aflossen, 70m2 kunstgras aan laten leggen, zonnepanelen installeren, lekker minstens 4 weken op vakantie als we weer mogen, dakpannen en dakbeschot vervangen en het dak isoleren. Een we zijn aan het sparen, indien mogelijk, met de kids minstens 4 weken naar Indonesië te gaan binnen 2 jaar. Aangezien we voorlopig nog gebonden zijn aan de vakanties wordt dat ook een behoorlijke post.

6 likes

Ook prachtige plannen :heart_eyes:. Ik hoop dat het jullie allemaal gaat lukken :hugs:

1 like