Wat een gezeik denkt de sjeik. Wat doet die oude meuk toch pijn. Zo’ n oude submariner bijvoorbeeld, stel dat ik daar mee verschijn?
De hobby van zijn pa was nooit aan hem besteed. Vintage is bocht zoals dat onder vrienden heet. Het ligt op de plank en rijpt lekker door. De kleine Bin Ali staat er vaak voor.
“Mag ik die later pap? Ik denk dat die mij wel zal staan”. En wijst een bejaard gmt tje aan.
“Ben je maf” zegt hij; deze krijg je van mij! En gespt spontaan zijn geliefde RM 52-06 af.
Dit zelfs onder collega’s zeer begeerde object is waar hij nu zomaar even zijn oogappel mee spekt. Hij houdt het omhoog als een trofee. Maar zoonlief kijkt weg. Zeer ontevree…
“Dat lelijke ding! Neen, dat moet ik niet”, schreeuwt Ben Ali en verdwijnt subiet. Huilend rent hij weg en pa weet zich even geen raad. Met een kind dat zulke mooie dure horloges haat.
De moraal is (misschien) dat de jeugd op enig moment weer voor vintage kiest. Zie in Amsterdam al hipsters met rolleiflex fotoboxjes rondlopen. Wie nog oude Ashai Pentax heeft liggen kan nu zijn voordeel doen… Wacht maar af!