De Sjeik en zijn zoontje...

Wat een gezeik denkt de sjeik. Wat doet die oude meuk toch pijn. Zo’ n oude submariner bijvoorbeeld, stel dat ik daar mee verschijn?

De hobby van zijn pa was nooit aan hem besteed. Vintage is bocht zoals dat onder vrienden heet. Het ligt op de plank en rijpt lekker door. De kleine Bin Ali staat er vaak voor.

“Mag ik die later pap? Ik denk dat die mij wel zal staan”. En wijst een bejaard gmt tje aan.
“Ben je maf” zegt hij; deze krijg je van mij! En gespt spontaan zijn geliefde RM 52-06 af.

Dit zelfs onder collega’s zeer begeerde object is waar hij nu zomaar even zijn oogappel mee spekt. Hij houdt het omhoog als een trofee. Maar zoonlief kijkt weg. Zeer ontevree…

“Dat lelijke ding! Neen, dat moet ik niet”, schreeuwt Ben Ali en verdwijnt subiet. Huilend rent hij weg en pa weet zich even geen raad. Met een kind dat zulke mooie dure horloges haat.

RPR_IMG_6581_edit_105052682074073|528x500

13 likes

Moraal van dit verhaal :joy::joy:?

2 likes

De moraal is (misschien) dat de jeugd op enig moment weer voor vintage kiest. Zie in Amsterdam al hipsters met rolleiflex fotoboxjes rondlopen. Wie nog oude Ashai Pentax heeft liggen kan nu zijn voordeel doen… Wacht maar af!

3 likes

Wordt een Sjeik dan kan je kopen wat je wilt. :joy:

5 likes

Altijd het zelfde gesjeik met die verwende lui.

24 likes

Je kan maar beter op tijd oefenen voor de Sinterklaas gedichten :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Ha ha…

Is ook hobby!

1 like

Lijkt me een mooie reden om 100% van het gebruik van olie af te stappen.

7 likes

Iemand uit een paar dorpen is het gelukt in Malysie, prins Dennis. Zegt dus nooit nooit

Met al die oude lume, is dit nu hun nucleair programma?

3 likes

Toen ik 18 was en op vakantie ging naar Kreta heb ik dingen gezien waardoor ik het niet eens ben met die 100% stelregel…

2 likes

Leuk verhaal maar Richard Mille is ook status meuk.
De horloges zijn wel van top kwaliteit maar de prijs is wel heel erg hoog.

Richard Mille en super hero thema

Het erge is nog dat de vintage horloges - totaal - waarschijnlijk bijna hetzelfde kosten

Pardon. Aard-olie, daar moeten we vanaf. Kokos-olie, massage-olie en weet ik veel, olijfolie mogen blijven. :slight_smile:

2 likes

Pfffiew

1 like

Ben Ali van de wegenwacht? :thinking:

1 like

Dus dat zegt wel wat dan…!

Totaal. Niet.

Wat kost zo een Richard mille skull? Dikke €500k?

Tel de vintage die op die tafel liggen nog eens op?

:grin:

Ben wel benieuwd wat je dan in die motor van je gaat gooien. Slaolie?