De slechtste mode-/horlogemerken

Volgens TGV is dat Daniel Wellington.

3 likes

Ah, eindelijk toelichting. Je mag het een rotding vinden, maar voortaan wel de context even noemen ok? :rofl:
imagebot_com_113809

1 like

Het Vaticaan had voor de hand liggende morele issues met de nazi’s, maar moest link oppassen. De nazi’s waren geen liefhebbers van de Rooms-Katholieke Kerk. Het nazisme had veel kenmerken van een religie en beschouwde de kerk terecht als een concurrent om de loyaliteit van de Duitsers.

De reden voor de behoedzame houding van de paus ten opzichte van het Derde Rijk was de angst voor een annihilatie van het Vaticaan.

http://home.olemiss.edu/~rrychlak/plan-destroy-vatican/outsideframe.htm

Ik heb een docu gezien waarin werd ingegaan op de betrokkenheid van het Vaticaan bij aanslagen op Hitler. Er zijn best ook wat boeken over verschenen op basis van vrijgekomen documenten uit het Vaticaan.

En dat heeft allemaal met Hugo Boss horloges te maken. :nerd_face:

3 likes

Ik denk bij dit draadje meteen aan Diesel, het laatste modemerkhorloge dat ik kocht voordat ik op dit forum belandde…

Kijk en huiver:

Toen helemaal verliefd op dit horloge, nu kan ik mezelf wel voor m’n kop slaan :sweat_smile:

6 likes

Mooi toch? Daar gaat het om. Ik ken een hoop mensen die veel blijer zouden worden van een DW dan van een van mijn bijzondere vintage Seiko’s. Hier ondenkbaar misschien maar het is wel de harde waarheid.

4 likes

In de tijd dat ik deze kocht wist ik amper wat van kwaliteit aan een horloge maar deze loopt nog steeds en goed en heeft een stalen band daar zeg je u tegen :roll_eyes: …volgens mij volledig solide…ah ja is grappig :grin:

2 likes

giphy

1 like

Het gaat om de eerste 4 letters.
“Nothing else matters…”.

Nothing Else Matters https://g.co/kgs/aMG9iL

1 like

Dus je ging volop squashen en zwemmen met je Speedmaster en toen ging ie stuk?

Het wachten is op de anekdote waarin jij met je auto het kanaal over wilde varen maar de auto zonk meteen in de branding van Scheveningen.

Die auto heb je toen maar naar de sloop gebracht.

1 like

Voor mij is Bliger (Chinees merk) het synoniem voor rommel in het kwadraat.

1 like

Yup. Want een sporthorloge van 50m WR, als ik het me goed herinner. Het kan ook 30 geweest zijn. Dat was in de tijd dat ik dat nog letterlijk nam, voordat ik besefte dat het marketing BS was en spatwaterdicht betekent.

Daar komt mijn WR fetisjisme ook vandaan, en mijn aversie jegens chrono’s en andere overbodige complicaties. :slight_smile:

DW heeft het wel voorelkaar gekregen dat jonge mensen bereid zijn om een paar honderd euro voor een horloge neer te tellen. Goed weten wat klanten willen is iets waar veel traditionele horlogemakers redelijk moeite mee lijken te hebben.

1 like

Daar heb je zeker een punt :wink: Al creëren zij zelf de vraag naar de horloges door de marketing die zij gebruiken. Niet de beste kwaliteit, maar ze verdienen er goed aan!

Diesel en Invicta trek ik echt slecht…fuck, ik draag nog liever een OOZOO…

1 like

Diesel spant voor mij wel echt de kroon :astonished: daar heb ik me vaak over verbolgen. Maar wat is slecht? Lelijk of letterlijk slecht (van kwaliteit)

1 like

Ik heb zelf nog een DW, diep achterin een schuif die zelden opengaat.

Daarnaast heb ik ook een ICE watch… Die vind ik nog wel goed voor sommige doeleinden.

1 like

ICE watch is cool :sunglasses: zo zie je maar… Wat de een niet pruimt…

2 likes

Defineer “slecht”… Kwalifatief? Of qua prijs/kwaliteit? Materialen? Uurwerk? Nauwkeurigheid? Uitstraling? Kostprijs? Uiterlijk? Niet toonbaar? Niet waardevast? Uit de mode? Onverkoopbaar?

1 like

Ik zou dit college graag willen aanvullen met onderstaande hilarische benadering van Fanta door John Oliver:

3 likes

Heb ik moois voor je voor €60 mag je hem uit frustratie slopen krijg je er een hamer bij :muscle::hammer:

3 likes