@marnixmoed juist als techneut verlang ik vaak naar mechanische eenvoud. Zelfde als de moderne elektrische auto’s die zakelijk gereden moet worden voor de buitenwacht, maar de prachtige old-timer uit de jaren '50 die in de privé garage staat omdat het autorijden op z’n puurst is. Ik heb geen idee hoe oud/jong jij bent, maar ik vind ouderwetsche techniek van vroegâh toen ik nog jong en knap was en nog een grote bos krullen had, gewoon mooi. M’n hart gaat er sneller van kloppen. Niet van die nieuwerwetse elektronische meuk. Gewoon een persoonlijke voorkeur.
Daarmee doelde ik gekscherend op mijn eigen opmerking, in de zin van het is maar een mening, een van velen.
Tuurlijk niet, ben jij mal. Zou een saaie boel worden als we allemaal alleen maar ja zouden knikken naar elkaar.
Zelf heb ik zo’n 2,5 aan één stuk mijn Garmin fenix 5 met veel plezier gedragen. Deze deed voornamelijk dienst als fitness tracker icm een hartslag band tijdens trainingen. Ontzettend uitgebreid en altijd verbonden met mijn telefoon.
En op een dag was ik klaar met de notificaties en de allure van de smartwatch. Sindsdien ben ik mijn ‘analoge’ klokken weer gaan dragen en geniet ik weer van het aanzicht van die mechaniek!
Moet kunnen! Ik heb zelf ook een tijdje een apple watch gedragen. In het begin was het een leuk gadget, maar je gaat toch dat analoge gevoel missen. Ik vond het ook een gedoe om het ding elke dag 3uur op z’n lader te leggen om toch maar weer verder te kunnen. Het genot van een mooi mechanisch horloge is wat ‘duurzamer’ vind ik. Veel plezier ermee!
Dit blijft toch altijd een ongoing topic in de horlogewereld vrees ik…
Al eens eerder op dit forum gepost maar voor mij is een “slim horloge” zeker een onderdeel van mijn week. Ik heb een Apple Watch series 5 en mijn relatie hierin qua horloge is altijd die van een beetje haat/liefde.
Als je puur naar het ontwerp/design en de mate van afwerking kijkt kan je niet anders concluderen dat het een zeer mooi “horloge” is voor de prijs. De Watch is ook ongevenaard op het gebied van functionaliteit en ecosysteem integratie als je al in dit ecosysteem zit.
Ik sport met grote regelmaat en gebruik ik hem tijdens het hardlopen om eventueel een GPX route te volgen, mijn workout te tracken en gelijktijdig een podcast te luisteren zonder dat ik mijn telefoon bij me heb. Dit doet de Apple Watch eigenlijk zeer goed… De optische HR sensor is zo’n beetje benchmark en de GPS nauwkeurigheid is ook bovengemiddeld.
Als je naar deze functionaliteit kijkt in vergelijk met bijvoorbeeld een Garmin Fenix of Polar Vantage dan is de Apple Watch qua prijs ook een prima deal. (wie had dat ooit gedacht van een Apple)
Ook tijdens het reizen (is alweer even geleden helaas) is het een handige metgezel… Automatisch switchen naar de juiste tijdzone, Check-in documenten op je pols en je geen zorgen maken om je analoge horloge is dan gewoon lekker handig.
Echter hem altijd en overal dragen doe ik dan weer niet. Ik vind de Apple Watch persoonlijk best een mooi design maar als ik iemand op straat zie lopen met een Apple Watch dan ziet het er altijd een tikkie vreemd uit. (bij een sportieve outfit werkt het nog wel) Een mooi horloge heeft gewoon meer karakter en gevoel dan een Watch die inmiddels vrij mainstream is. Daarnaast heb ik ook gemerkt dat ik uiteindelijk weinig met de extra features zoals notificaties etc. doe. Tevens weet ik dat ik voldoende sport om mij niet al te druk te maken over stappen of beweging gedurende de dag.
Mijn Apple Watch wordt dus wekelijks met regelmaat gedragen maar daarna leg ik hem veelal weer aan de lader voor een volgende sessie en gaat er weer een analoog horloge om de pols. (hierdoor heb ik eigenlijk ook geen last van de beperkte accuduur)
Ik heb ooit een keer een Samsung geprobeerd voor een dag of 2 a 3. Niets voor mij.
Wel merk ik om mij heen (pre-Corona) dat collega’s en opdrachtgevers meer en meer van die Smartwatches dragen op het werk. Tijdens vergaderingen continu op dat kl*te ding kijken
En als ik dan een keer “ouderwets” mijn telefoon pak om een mail of app te lezen… Ahum Kunnen we aub even bij de les blijven? boze blik