De Speedmaster mania: genoeg is genoeg?

Ok, alvast sorry voor mijn rant, maar ik heb er genoeg gehad met de (vele) Speedmaster op de internet…op reddit elke dag is er een Speedmaster, op Instagram iedereen neemt fotos van een Speedmaster, overal Speedmaster…altijd zwart, altijd 42mm, altijd hetzelfde…als je gelukkig bent, dan zie jij een met een mooie patina erop…maar normaal gezien ze zijn alles precies hetzelfde…

Oke, ik ben meer een Carrera-liefhebber, maar ik ook vind het een zeer mooie chronograaf hoor, echt mooi, maar genoeg is genoeg, en het interesseert me niet dat hij is op de maan geweest, het is maar een (zeer goeie) marketing stunt voor mij en niets meer.

Ik dacht altijd dat ik ook eens zal een Moonwatch in mijn verzameling zou hebben, maar nu dat ik overal zie het…misschien niet meer…vinden jullie niet dat hij overwaarderde is?

9 likes

Ik geef je wel een beetje gelijk. Het lijkt wel of iedereen er eentje wil of heeft. Raar, maar hoe meer mensen hem hebben hoe minder graag ik er eentje wil hebben. Sowieso is het een klok die ik er best mooi uit vind zien op foto’s maar zodra ik er 1 om heb, doet het me niet zoveel. Het merendeel is inderdaad niet eens in de buurt geweest van de maan en lift mee op de marketing.

1 like

Wacht maar… de Speedmaster wordt en is al bijna de nieuwe Rolex Submariner.
Ze zijn enorm gestegen in de prijs de laatste jaren, zeker het laatste jaar en het einde is nog niet in zicht.
Voor een mooi pre 145.022 examplaar (de echte vintage stukken) lijkt het mij toch een leuke investering en mooie horloges want de verschillen zit hem in de details.

Ja, Speedmaster mooi horloge,en inderdaad op veel websites en fora zie je ze heeeel veeeel voorbij komen. Ben ook van het idee afgestapt om er een te bezitten! D’r zijn nog zo veel andere en mooie horloge’s.

Voor mij een beetje hetzelfde verhaal. De allure en de marketing van de speedmaster is enorm sterk, ook juist door alle aandacht onder liefhebbers. Toch zijn weinig horloges mij zo tegengevallen in het echt. Op de rikketik lagen ze in alle vormen en maten, en bij bijna allemaal had ik dezelfde reactie: Meh.

Doe mij deze maar

6 likes

Idd, iets teveel van het goede, maar laat mensen zich er maar blind op staren, er blijven dan meer dan genoeg andere horloges over voor ons :slight_smile:

Ik heb pas een speedmaster gekocht en ben er heel blij mee.
Ik vind hem prachtig op allerlei banden staan. En wat de rest van de wereld er van vindt boeit me eigenlijk niet.

Ko

11 likes

Dit vind toch wel 1 van de mooiste Speedy,s :grinning:

Alaska Project

11 likes

Alles 42mm? Soms een beetje patina?

Wat denk je van 39mm met voldoende patina?

http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/0/d/0dfe93afa06c7ef1d697d8cbc88eccd8cde893ba.jpeg

18 likes

Is ook heel mooi, alleen jammer van die lugs :worried:

Het gaat er toch om of je zelf blij bent met een horloge? Ws heeft de halve wereld ook een Seiko of Rolex, als je perse anders wilt zijn dan anders, laat dan een horloge op maat maken.

Ohja en als ik gratis mocht shoppen graag een Snoopy aub

Grtz

3 likes

Opvallend inderdaad dat iedereen ineens een Speedmaster lijkt te willen. Je ziet de prijzen met de week stijgen. Voor mij is de Speedmaster (de Pros wel te verstaan) een van de weinige horloges die ik in het echt mooier vind dan op een plaatje. Daarbij kom ik ze in het wild veel minder vaak tegen dan bv Rolex of Breitling. Misschien is dit ook omdat ze minder opvallen.

2 likes

[URL=http://s499.photobucket.com/user/phj3/media/20140604_151014_zpslrryl5bu.jpg.html][/URL]

Zijn niet allemaal hetzelfde hoor…

8 likes

Ik vind het een topding!
Boeit mij ook niet dat we het er nu alleen maar over lijken te hebben. Dat valt mij overigens wel op hoor, daarin geef ik je gelijk.
Even een plaatje als extra olie op het vuur😜

4 likes

is 39mm niet de Reduced…? :neutral_face:

+1
Speedmaster pro blijft mijn favoriet in de verzameling :slight_smile:

1 like

Idem ditto. Al 40 jaar!

Best aardig horloge hoor, vooral in de uitvoering die afwijkt van het ge-eikte: die witte voor sneeuwblinden is heel aardig.
Als bandenswapper ook leuk, en inderdaad, dat gedoe met de maan, pure commercie natuurlijk.
Toch tracht elk merk (ok niet álle, curren is een goeie uitzondering) een mooi verhaal te verzinnen om de klokjes aan de man te brengen. Ik ben er ook gevoelig voor. Maar ik wordt ook een beetje kriebelig als steeds weer dezelfde klok voorbij komt die niets toevoegt. De moonwatch is er een van. Omega zelf maakt natuurlijk prima tijdmachines, en andere modellen hebben meer mijn voorkeur, vooral ook omdat die niet zo frequent voorbij komen. Dit geld met name ook voor Rolex modellen. Saai van voor tot achter, niets vernieuwends, puur saai en voorspelbaar, daarbij ook veel te duur voor de gewone man. Ik snap heus wel dat je bevestiging zoekt in je onzekerheid veel geld uit te geven voor een product wat vooral een soort prestige-object moet zijn om aan anderen te tonen dat je het geld hebt om zo’n “hoogwaardig klokje” te kunnen bezitten.
Wellicht daarom dat ze zo veel voorbij komen.
Geef mij maar certina!
nog nooit op de maan geweest, nooit meegereden in een F1, ook niet in een onderzeeër, geen K1 beklommen,
maar wel met mij mee op cursus, mee naar Rocca, mee naar Ameland, geweldig toch?

14 likes

“een product wat vooral een soort prestige-object moet zijn om aan anderen te tonen dat je het geld hebt om zo’n “hoogwaardig klokje” te kunnen bezitten.”

Daar kunnen we het dan weer mee doen :wink: