De Speedmaster mania: genoeg is genoeg?

Als je zo weinig kennis van Speedmasters hebt vind ik dat je eigenlijk geen recht hebt om dit topic te starten…

4 likes

Gratis? Ik zou al blij zijn om em voor de retailprijs te kunnen vinden…

1 like

Je hebt net een goeie kans gemist om een beetje cultuur te delen en misschien mijn interesse naar dit horloge verhogen…wil jij nog een keer proberen…? :wink:

Ook de cal 321 heeft de 42mm kast, en die in de foto lijkt me een 42mm kast…

2 likes

Oh oh, ik voel een overgewaardeerd horloges topic aankomen :wink:

Kunnen we lekker elkaars Rolex, Omega, Breitling, IWC, etc etc afkraken. Want die seiko doet het net zo goed ;);):wink:

Maar alle gekheid op n stokkie. Ik heb d’r niet zoveel problemen mee, omdat

  1. Ik het horloge voor mezelf heb en niet voor iemand anders.
  2. Ik m’n seiko monster draag als daily wear.
  3. En als ik em es een keer ophaal uit de kluis, dan kom ik in Nederland zelden iemand tegen die m ook (om) heeft.
  4. En als iemand em heeft, dan zijn er zoveel subtiele verschillen dat ie vaak net iets anders Is. Ouwe band&sluiting, plexiglas of saffier, stalen deksel of glazen achterkantje, tritium of luminova, en dan hebben we t idd nog niet over de reduced, Co-Axial, moonphase, Alaska, snoopy’s, etc.

Dus irl heb ik d’r niet zo veel problemen mee.

Standaard?
Nee…helemaal niet:

1 like

Een Speedmaster is niet mijn horloge. Ik heb er meerdere irl bekeken en 'm omgehad. Maar het model doet me gewoon niks. Voor mij persoonlijk is een Speedmaster dan ook als een VW Golf. Maar dan voor de prijs van een Mercedes E-Klasse. Prima kwaliteit dus, niet per se lelijk, maar saai, niet bijzonder en overpriced. Overpriced? Ja, en dit komt niet doordat het geen goed horloge is. Maar doordat Omega heel graag naar een hoger segment wil opschuiven. En Omega doet dit door al een aantal jaren, gewoon heel ordinair, structureel de prijzen flink op te schroeven. En bizar genoeg, door daarnaast fors in te zetten op fancy marketing, krijgen ze dus hele volksstammen zo gek dat ze dit gewoon slikken. Sterker nog, het lijkt wel of hoe duurder (dezelfde) Omega’s worden, hoe meer mensen erop kicken(!?). :confused: Tja, het zal wel…

1 like

1e jaar op de uni 1 vd eerste lessen destijds, Was dat n schoenenmerk hun schoen voor 50 guldens aanbod en niemand ze wou hebben. Zette ie later dezelfde schoen voor 200 in de etalage en ze waren niet aan te slepen…

Maar daarin zijn ze niet uniek. Rolex doet hetzelfde om Omega op een zekere afstand te houden.

Dit mijn beste is een pre-pro speedy.
Zo te zien een straight lug 105.003 Jammer genoeg wel serieus gepolijst (of zo laat de foto het toch zien).

Legendarisch 321 caliber, 2-liner, apliqué logo en stepped dial, geen crown guards.
39mm en 19mm lugs.

2 likes

Klopt. Het is een soort wapenwedloop in horlogeland. Maar als consument schiet je er helemaal niks mee op.

Daarvoor bedankt. :relaxed:

Als ik zou een Speedmaster in mijn collectie ooit krijgen, dan zal het zeker een van deze zijn.
(maar ook die ene dat jij gekocht hebt is niet slecht :wink:)

Dat komt door de foto. Echt een dikke kast. Je ziet de bevels nog bijna zitten zelfs…

Er van uitgaande dat je weet dat de top van de lugs van een straightlug polished horen te zijn en niet mat(een fout die veel mensen maken).

Ik heb persoonlijk ook meer met de planet ocean dan de speedmaster

3 likes

@dj00tiek
Ik zit ook liever naast deze planeet aan de oceaan,
Dan met NASA op de maan👍

1 like

Hoezo allemaal 42mm?

Deze is 44,25mm :smisse:


Met elke band krijgt hij een geheel ander gezicht, ik vind het helemaal top

1 like

Is ook geen all time classic moonwatch, maar moderne meuk :wink:

Is in mij ogen ook het type Speedmaster professional niet waardig :smirk:
(Just my 2cents)

1 like

Van het zien van een (44.25 mm!) Speedmaster Dark Side of the Moon kan ik toch geen genoeg krijgen:

5 likes

Deze bijna gekocht begin vorig jaar, alleen om de pols helaas totaal geen klik :persevere:

Weken plaatjes en filmpjes gekeken ervan en toen het moment daar was in de winkel… complete teleurstelling :grimacing:

Was toen ook nog op een paar plekken te krijgen in Nederland, (voor een normale prijs) moest wel aardig wat winkels afbellen maar was verkrijgbaar, dat is nu wel anders…

1 like

Ziet er uit als een duur meissie.

Elf.

Maar daar is horlogeland ook weer niet uniek in…