Mooi geformuleerd !
ik heb dit met vrouwen …
"Ik vind het bijzonder leuk om zo’n mooi exemplaar aan de horizon te zien, om ernaar te leven. Bijna tot op het punt dat ik er eigenlijk geen wil bezitten, puur omdat het verlangen dan weg zou zijn. Om die reden eigenlijk al verschillende laten schieten, raar maar waar "
Bij nader inzien,… Je hebt gelijk. Laten we een nieuwe hype starten!
De Omega Planet Ocean. Een iconisch model geënt op de jaren zestig.
600m waterdicht. Ceramische bezel, twee veertonnen enz enz.
Plaatjes zeggen meer dan genoeg
Tsja ach, als je er één wil, dan wil je er één… Ik twijfel toch ook wel heel hard om eind dit jaar een Speedmaster aan mijn collectie toe te voegen… Maar dan wel de reduced, het verschil moet er zijn he
Vroeg of laat komen er dergelijke klassiekers bij, maar volgens mij is het dan eerder de aqua terra die in de toekomst potten gaat breken
Been there, done that. Was het niet voor mij en voor die versies die ik wel leuk vind, koop ik dan toch net ff liever iets van een ander merk😆
Ik denk dat de Speedmaster ook historisch gezien zijn recht als een klassieker verdient…
De Rolex heeft hem verdiend als superieure duikhorloge, de Speedmaster als het eerste horloge die de maan heeft gezien van dichtbij.
Weet je wat we doen?
Al die mensen met van die stomme Omega,s en Rolexen lekker afzeiken hier dat ze een klok hebben die te veel wordt getoond.(simpele saaie modellen allemaal toch!)
Er moeten meer Certina,s en Seiko,s te zien zijn want dat is het helemaal…(en natuurlijk veel chinees top werk)
Je wordt er gewoon moe van al die overwaarderde? horloges!
Vreemd ook dat veel mensen van hier naar een ander forum verdwijnen…
Top mannen!!
Psst, hė Leetje…pssst…je neemt het een beetje te serieus allemaal…
Misschien neem je mij wel te serieus
Die kans is niet echt heel groot hoor…
Met de nieuwe speedies heb ik niet zoveel, die zien er allemaal hetzelfde uit en daarom minder bijzonder vind ik.
Echter vind ik vintage speedies wel erg mooi. Vooral als ze een chocolate dial hebben en mooi patina.
Hierover is veel te zeggen. Of juist heel weinig (“smaak”). Het is maar hoe je het bekijkt.
Persoonlijk vind ik Speedmasters over het algemeen prachtige horloges. Ik stoor me een beetje aan het idee dat er maar één ‘echte’ Speedmaster zou zijn en je ‘uiteindelijk’ altijd toch een Pro wilt hebben.
Maar goed, dat maakt een Speedy Pro mijns inziens niet minder begerenswaardig. Ik vind het ontwerp veel minder periodegebonden dan de (meeste) Seamasters die ik verzamel. Nu is dat iets wat ik aan de Seamasters juist ook weer op prijs stel: ik vind het geweldig dat mijn Flat Jedi er zo ‘seventies’ uitziet.
Wat ik minder op prijs stel, is de huidige prijs. Fijn voor de bezitters natuurlijk, maar ik pas ervoor om bijna de huidige nieuwprijs uit te geven aan een leuke vintage. Daar koop ik twéé iconische Seamasters voor die óók op mijn lijstje staan. Of die prijs onterecht is, inflated of wat dan ook…tja, je kunt er van vinden wat je wilt, maar feit is dat je er niet echt een kunt kopen voor minder.
Laat ik het zo zeggen: als ik voor €1500 een mooie vintage Speedy Pro zou kunnen kopen, zou ik het doen. En niet omdat ie nu veel meer waard is, maar omdat dat gevoelsmatig is wat ik er voor over zou hebben. In de praktijk betekent dat dus dat ik er hoogstwaarschijnlijk geen aan mijn verzameling zal kunnen toevoegen.
Het is meer dat we verwend worden hier. Je wordt er af en toe inderdaad mee doodgegooid, in tegenstelling tot wat je dagelijks ziet “in het wild”.
Ik vond het in Egypte prachtig de eerste 3 dagen. Daarna was het…meehhh alweer een tempel en een zooitje beelden. Neemt niet weg dat het opzich mooie tempels en beelden zijn met een schat aan geschiedenis. Ik hoop dat de vergelijking een beetje overkomt
Even nog een vraag…
Er was een topic over een Speedmaster (nee toch?) waar er een bandje werd getoond dat mij zeer aanspreekt. Het was een soort licht canvas met klittenband. Volgens mij gemaakt in USA. Maar ik kan het niet meer vinden.
Weet iemand nog welk bandje dit is?
Thanks!
Gasgasbones (spv2 o.a.). Check 'm out!
Feit is dat een Speedmaster één van de meest iconische horloges is ooit! In iedere serieuze collectie hoort gewoon een Speedy thuis.
Ja die was het. Dank!
Wacht even, dan draai ik het om…
Een collectie is dus niet serieus zonder Speedmaster?
Mmmm, heb ik even pech…
Dit is nog maar het begin…