Alweer een paar uurtjes thuis en tijd gemaakt om even wat snelle fotos te maken van de Steinhart. Was een gezellige meeting in Rotterdam, leuk om iedereen weer eens te zien.
Dan de Steinhart! Ik ben een van de drie met plexi, de meeste hebben voor vintage saffier gekozen maar ben blij dat ik voor plexi heb gekozen. Mooi licht gebold en een warme kleur. Dan het horloge zelf. Het geheel ziet er mooi uit, hoewel ik moet zeggen dat ik m op de artists impression ietsje mooier vond.
Qua looks is het wel een blikvanger! Qua afwerking vind ik het ietsje minder. Een endlink ging wel eruit maar met geen mogelijkheid terug. Bleek dat de ene endlink halve mm breder was dan de andere. Aan de binnenkant van de endlinks zaten de braampjes er ook nog in. Ook de afwerking tussen de schakels mag beter, best wel aantal krassen. Endlink steken ook een beetje buiten de kast uit. Vervelendste vind ik echter de krassen op de inlay, sommigen zijn best diep en vallen op
Ik snap dat je voor dit geld geen Rolex afwerking kunt verwachten en daar vergelijk ik m ook niet mee, maar vind dat ze op sommige punten wel wat kritischer mogen zijn. Al met al ben ik er wel blij mee, maar ik denk niet dat ik nog een Steinhart koop.
Ik vond het ook erg gezellig en een leuke locatie, complimenten Henrik!
Ik heb het horloge nog niet heel nauwkeurig bekeken wel zie ik inderdaad ook een klein putje in de inlay maar niet storend. Misschien is dit overigens het eerste horloge dat ik draagbaar vind op nato. Vaak vind ik het mooi staan op de foto maar als ik het dan probeer bijvoorbeeld op mijn Tudor vind ik het net niet kloppen, teveel gesp in verhouding tot het horloge oid. Ik heb overigens ook plexiglas gekozen. Snelle iPhone foto (niet helemaal scherp maar voor het idee) op nato.
Leuk Tom! Neem je 'm mee als je langskomt van de week? Kan ik gelijk zien of ik een witte of een zwarte wijzerplaat op mijn MKII Key West (projectnaam - nog niets definitief) zal kiezen!
Dat is ook gelijk de reden dat ik niet mee heb gedaan aan het Steinhart-project van dit jaar: ik wacht op de Pan Am-broer van mijn Kingston.
Vervelendste vind ik echter de krassen op de
inlay, sommigen zijn best diep en vallen op
Is dat niet gewoon een gevalletje inlay vervangen onder garantie dan? Een gloednieuw horloge hoef je toch niet te accepteren met krassen? Ook al is 't geen Rolex?
Anyway, heb de mijne ook geinspecteerd en gelukkig geen krassen, putjes en bramen. (Hoewel ik de endlinks niet losgehaald heb) Na het inkorten van de band met drie schakels ook meteen maar even de andere schroefjes aangedraaid, inderdaad de meesten konden nog 1/8 tot 1/4 slagje gebruiken.
Vervelendste vind ik echter de krassen op de
inlay, sommigen zijn best diep en vallen op
Is dat niet gewoon een gevalletje inlay vervangen
onder garantie dan? Een gloednieuw horloge hoef je
toch niet te accepteren met krassen? Ook al is 't
geen Rolex?
Tuurlijk. Bedoelde alleen te zeggen dat QC niet heel denderend is
Ik heb geen krassen, putjes e.d. gezien. De enige opmerking die ik qua kwaliteit heb, is dat ik vind dat er wat teveel speling zit tussen de band en de endlink. Dat had wat mij betreft wat strakker gemogen.
Mannen: proficiat.
Ik heb niet meegedaan omdat ik het op de schetsen teveel van een speelgoedklokje weg vond hebben.
Nou, daar kom ik nu wel van terug: heel erg mooi, zéker met het kunststof glaasje.