Onlangs kwam ik bovenstaand filmpje tegen waarin de strijd van meerdere decennia tussen Rolex en Omega schitterend wordt belicht. Mooi om te zien dat de geschiedenis van beide merken zo in elkaar verweven ligt. En beide niet de hedendaagse grootheden waren geweest zonder de andere.
Rolex versus Omega? Welk merk heeft jouw voorkeur en waarom?
Het is weer zo’n dag, derde fantopic over Rolex. Nou oké dan, Omega omdat iedereen een Rolex wil of de ahum, … stukken betere Grand Seiko. Da’s de echte winnaar! Dus. .
Waarom niet nog een keuze: gelijkwaardig? Ik heb meerdere Rolexen gehad. Nu heb ik nog alleen de DJ 16233. Daarnaast heb ik nog een Omega Constellation 168.029. Ondanks dat de DJ duurder is, draag ik de Constellation met heel veel plezier. Wat een topper is dat.
De Swatch group is mij iets te gretig met special editions uitbrengen. Dat tripje naar de maand wordt echt zeer grondig uitgemolken. Even als de 007 merchandise. Iets te gemaakt en een tikje kinderachtig. Toch hebben ze ook schitterende modellen, voordeel is ook dat de prijzen van een gebruikte stukken milder voor je portemonnee zijn! Maar doe mij toch maar Rolex. Gehyped door de kopers, niet door zichzelf.
Interessant filmpje en ik kon niet echt kiezen. Allebei de merken hebben hebben een belangrijke plek in de horlogegeschiedenis en zijn ook tegenwoordig nog zeer relevant.