Ik kies voor Rolex maar een globemaster is ook bijzonder fraai. Over de gehele linie gesproken heeft Rolex gewoon meer modellen die mij aanspreken dan Omega.
Omega, hiermee is het voor mij begonnen. Omega geeft me een magisch gevoel.
Omega heeft wel een lagere jaarproductie.
Omega is de maker van m’n Seamaster.
Omega heeft een prachtig logo.
Omega heeft meer onderscheiden modellen.
Is toch leuk ️
Hahaha zo bedoelde ik het ook weer niet. Maar er zit gewoon een deel van de klandizie, zeker niet uitsluitend!
Het brengt direct bij mij die associatie naar boven…
Lastig, maar dan ga ik toch voor Omega. Sommige modellen zijn echt vele malen mooier dan die van Rolex.
Ben het eigenlijk wel met je eens. Het zorgt voor onnodige POLL-arisatie. Dat is niet nodig. Beide merken zijn master in het uitmelken van een bepaalde niche… Omega van ‘limiteds’ en Rolex van ‘wachtlijsten’
Wachtlijst is toch ook gewoon een ander woord voor Limited Edition?
Interesting.
Ik heb tot nu toe alleen Omega’s gehad. De Rolex horloges die ik heb vastgehouden kunnen mij niet bekoren. Het zegt voor mij wat dat een vintage Rolex van 4/5 duizend euro minder goed afgewerkt zijn dan Vintage Invicta’s die een fractie van dat geld waard zijn.
Ja!
Waar is Invicta is deze poll?
Seiko, uiteraard.
Maar serieus, ik kies allerlei merken vóór Omega en Rolex. Zelfs TAG Heuer en de Breitling reissues van dit moment.
Sterker nog, een Citizen Chronomaster en Bulova electrostaat staan boven aan de wensenlijst naast een GS Quartz GMT en een Smith’s PRS29 en een Quartz Tuna.
Daarna wil ik nog wel eens een Oris sixty five toevoegen. Zo zie je maar weer: er moet heel veel budget en kastruimte doorheen alvorens ik bij rolex en omega uitkom.
Maar eerlijk gezegd, en vintage Connie kan ik morgen willen hebben, dus ergens wint omega die strijd.
Ik heb o.a. een Seamaster en meerdere Speedmasters gehad + nog een heel aantal vintage Omega’s tegenover slechts 2 Rolexen. Het gevoel dat ik altijd had was dat ik nog wel weer een andere mooie Omega (erbij) zou willen kopen.
Rolex was voor mij meer de naam + de wetenschap dat je gewoon cash om de pols hebt waar je ook ter wereld bent, maar afgezien van dat doet Rolex het niet echt voor mij. Ik zie niet in waarom Rolex zóveel méér waard zou moeten zijn. Ik zie en voel het er niet aan af.
Dit is trouwens geen Rolex-bashing want JLC maakt me hebberig en heb ook Patek vast- en omgehad en ook die zou ik ooit wel eens willen. Maar Rolex, als puur gereedschap (of toolwatch), vind ik te duur.
Disclaimer; ik zou ooit vast nog wel eens een Rolex toe willen/kunnen voegen maar dan alleen om bovenstaande punten, namelijk - de naam/status en het feit dat het geen weggegooid geld is. Kortom ik zou het alleen kopen als ik geen liefhebber meer zou zijn maar geld en aanzien belangrijker zou vinden.