De truc met de lange P van Pontiac.

Wat een informatie over het leuke merk Pontiac van beide heren Lexaf en Maurits , daar zitten heel wat uurtjes research in, komplimenten en ga zo door zou ik zeggen. :grinning: :wave: :ok_hand:

3 likes

Wat een heerlijk informatief topic en verhaal.
En je blijft maar geven. Dank je wel Lex :ok_hand:

1 like

Bij deze ook wat lange P ‘s uit de voorraad, grtn

6 likes

Sinds ik dit boeiend stukje onderzoeksliteratuur heb gelezen valt het me op dat ik toch wel heel vaak het zinnetje “oh, weer een logo met een lange letter!” kan opperen.

2 likes

Vakwerk :ok_hand:

1 like

i
Door de fraaie P display van Jacobus moest ik ook weer even aan de oude doos denken :slightly_smiling_face:

10 likes

Mooi setje!

Doet mij dan op mijn beurt weer denken aan een eerdere uitspraak van jou op het forum, die hier op neer kwam:
Op een ouwe doos moet je het leren… en daamee dan ook weer aan onze gemeenschappelijke horlogevriend @Climholland

On topic:
Hier ook een ouwe doos met een horloge binnen het thema:

:innocent: :stuck_out_tongue_winking_eye: :penguin:

7 likes

Never heard of Roamer but I really dig that dial. Especially the digits with the pointy bits on their ends. Nice font.

Was Roamer a popular brand?

1 like

Yes it was and still is.

Look here:

I have only 2 Roamer watches in my collection. Besides the ‘golden’ one I showed above, here below you see one that I found as New Old Stock in Solothurn, the Swiss town where the Roamer waches are produced since the late 19th century.

Some nice old ads:

Roamer 1906

1906

1947 - 1948

1962 - 1977

On topic: notice the connected R’s in the logo!

7 likes

Ja dat viel me ineens ook op bij deze, en eerder nooit op gelet vrees ik…-
Nog maar eens wat andere Roamer projectjes opgraven ter vergelijk!! :roll_eyes:

5 likes

Letters verlengen in het logo… In China doen ze het ook:

5 likes

Lang ok, maar duidelijk?!? … Mwoah, ik dacht echt dat ik er met deze dikke stalen 70’er weer een Arctos met een ander, zeldzaam :grin: logo bij had. Nee dus, blijkt uiteindelijk toch een Arios ??!
IMG_20240302_161047218~3

2 likes

Ja, dat gespeel met die letters kan ook wel eens tot verwarring leiden.
Heb je ook nog een plaatje van het hele horloge?
Overigens wel een geregistreerd merk bij Mikrolisk hoor:

Hieronder nog een link naar aardig artikeltje over Arios. Kwam uit de Muros fabriek uit Rheinfelden (CH)

Arios horloge van de website:

En voor de liefhebbers van oude advertenties nog wat plaatjes van het zustermerk Muros:

1947

1948

1957

NB èn on topic: In Muros óók verlengde letters, maar dan verticaal. Ook leuk! :joy:

5 likes

En die van mij :innocent:

2 likes

Bedankt, wordt steeds leuker deze NA
En in dat artikel komt ook nog Agon voorbij, dacht dat ik daar ook nog iets van had :thinking:

1 like

Pictures, Don, or it didn’t happen!

1 like

Haha, zie boven Lex. Leuke is, jouw foto van web en die van mij lijken hetzelfde horloge te betreffen!

2 likes

Jazeker Lex - en dan heb ik ook nog deze ‘Trend’ van Ditto

waar ze eigenlijk wel heel veel naar de Arios gekeken lijken te hebben :face_with_monocle:

1 like

De enige echte Arctos - met een lange A

5 likes