De Tudor Submariner, een waardige toolwatch

Ik lees het ook net :sweat_smile:

2 likes

Mijn 36mm bijdrage

12 likes

Wat zijn het toch prachtige horloges! :ok_hand:t2:

3 likes

Bedankt voor dit mooie topic.
Ook grote fan, hier mijn Subje.
Met regelmaat om de pols

21 likes

Af en toe ook op tijdscorrecte Jubliee

17 likes

Zeer interessant stuk! Thanks

Moet eerlijk bekennen dat de Tudor Sub wel echt een parel is… ooit moet er zo een komen in de collectie! Wat een prachtige stukken hierboven… wauw!

Zeker een leuk stukje om te lezen en er zijn er zo te zien toch wel aardig wat binnen dit forum.

Ook ik ben nog steeds er blij met de mijne…

15 likes

En ook de binnenkant is prachtig om te zien…

7 likes

Vandaag maar een gebeld met de AD of ze al een kosten specificatie hadden. In mijn ogen toch een betekenis van vordering in het herstel proces. Helaas, geen antwoord.

Word vervolgt……

2 likes

Leuk topic. Tudor subs kunnen erg mooi zijn.

Dit is het jaar dat de eerste submariner van Rolex uit kwam. Rolex heeft zelf z’n eigen geschiedenis schaamteloos herschreven, want in 1953 waren er alleen prototypen.

De fifty fathoms en de seawolf waren er daadwerkelijk in 1953. Geïntroduceerd op wat nu Baselworld is. Zoals Rolex de submariner op Baselworld 54 introduceerde.

Artikel is overigens ook niet vrij van fouten. Ze negeren Borgel, Petitt, Ezra Fitch, Dennison, Waltham en de Submarine (!) van Tavannes uit 1916. En dat alles om de Oyster case te promoten.

Dan vergeten ze John Harwood en Fortis om Rolex de eerste automaat toe te dichten.

Dat alles neemt niet weg dat Tudor leuke submariners heeft gemaakt, maar ik houd niet van dat soort nodeloze claims.

4 likes

Wat een mooi model, wederom heel leuk geschreven! Ik zie mooie exemplaren voorbij komen :ok_hand::ok_hand:

1 like

Mooi geschreven. Persoonlijk vind ik de mooiste modellen van de milsub
-de 94010, welke veelal gezien word als de Canadese milsub wat niet geheel terecht is want er zijn enkele gevallen bekend die op de reguliere Europese markt werden verkocht.
-en de mooiste die ik al in handen heb gehad is de blauwe 79190 van 1997 met de blauwe aluminium bezel en de indices met de witgoud omranding, zoals bij de stalen bezel. Denk dat dit model toch ook nog redelijk moeilijk te vinden is, ze zijn maar beperkte tijd in die uitvoering gemaakt.

3 likes

Misschien iemand die weet,welke Tudorband en endlinks horen bij een 76100 van 1983?
Alvast dank :facepunch:

1 like

Vrijwel zeker 9315 (folded oyster) met 380 end links.
Deze bracelet zat ook op de 9411 en 79090 en daar zat de 76100 tussenin als overgangsmodel.

Ik ken nog wel iemand die een hele mooie 78500 (dat is de solid oyster service ref van tudor) heeft liggen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Wat Dennis zegt inderdaad :ok_hand:

Heb je dat ding nou nog steeds liggen ja? Die had je al wel 3x aan me kunnen verkopen

3 likes