Hebben jullie dat ook? Dat er een aantal horloges zijn die gewoon niet uit de ultieme horloge verzameling mogen ontbreken. En dan niet alleen om de ‘looks’, maar ook om de geschiedenis erachter, of het gevoel dat ze je op het eerste moment van bezichtiging gaven. Ik heb dat in ieder geval, en ik hoop ze ooit op een dag te bezitten (tu)
Op nummer 5 heb ik de Bulova Accutron Astronaut staan. Ik vind de geschiedenis erachter erg leuk. Bulova was er vroeger namelijk van overtuigd dat de Astronaut gekozen zou worden voor de maanreis 1969. Maar het werd net geen ‘Moonwatch’, omdat de welbekende Omega Speedmaster te tests beter doorstond. Maar toch bleef deze Bulova zeer geliefd door astronauten voor privé gebruik.
En dan het liefst in mint conditie.
Op nummer 4 staat bij mij de Vulcain Cricket Nautical Diving Alarm.
Dit horloge is in elkaar gezet om duikers, met name Hannes Keller, die toen het wereldrecord voor de diepste duik op zijn naam had staan, te helpen. Dit was in 1961. En wat ik dan het gaafste vind is dat het helemaal mechanisch is
En het design vind ik ook helemaal vet. Ja, dit vind ik een zeer leuke klok.
Dit is een oude advertentie/aankondiging van het horloge eind jaren zestig:
Op nummer 3 staat de zeer gewaardeerde Omega Speedmaster ‘first Omega in space’.
Dit spreekt natuurlijk voor zich 

Dit vind ik de mooiste:
De nummer 2 van mijn lijst is de Blancpain Fifty Fathoms. Alleen de naam al:~
Ze zijn veel gebruikt in de jaren 50, 60 en (70, correct me if I’m wrong) door Franse en Amerikaanse Navy militairen en heeft gewoon een mooi klassiek uiterlijk.
En dan tot slot, het horloge dat mijn ultieme ‘grail’ is. Het was een moeilijke keuze want eigenlijk hoort deze lijst veel groter te zijn, maar zelfs de die-hards lezen dan niet verder 
Ik presenteer u, de Panerai Radiomir.:)-D Dit is (zijn) qua design erg origineel, behalve Marina Militaire(zucht)… En ze zijn gemaakt in opdracht van de Italiaanse Marine, en dus ook ontworpen door Italianen. En (bijna) alles uit Italië is mooi, denk maar aan de auto’s (met uitzondering van de nieuwe fiat 500L…), natuur, steden en last but not least, de vrouwen:) Dus die Italianen kunnen er wel wat van.
Familieportret, om in te lijsten.
Maar voor diegene die nog niet zijn afgehaakt met het lezen:~, ik ben erg benieuwd naar wat jullie ‘Must-have’ horloges zijn. Horloges die echt niet in jouw droom collectie mogen ontbreken. Brand los!!
Groet Jelle